Filosofen1 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Ja, jeg er Høyremann. Høyre er partiet jeg har meldt meg inn i. Dette er partiet jeg stemmer på. Det kommer neppe til å endres, da de rødgrønne og venstresiden stort sett gjør vondt verre og vel så det (i mine øyne). MEN, ufattelig skuffende er det at egenkapitalkravet ikke er blitt senket fra 15 % til 10 %, som ikke bare Høyre, men også alle de andre borgerlige partiene var enige om å i det minste redusere med 5 %. Dette var et løfte. Dette var et løfte jeg virkelig så frem til skulle bli innfridd med et pennestrøk. Både før og under valgkampen høsten 2013, slo dagens regjering fast at det skulle reduseres dersom de vant valget. Det er faktisk mer skuffende at mitt kjære parti og politikerne jeg virkelig har hatt tillitt til, ikke har gjort som de lovte, enn at egenkapitalkravet senkes. Dette er noe som aldri kommer til å gå i glemmeboka. Skulle ikke sagt noe dersom det ikke ble lovt noe, men disse politikerne altså. "Bankene skal bli mer fleksible", du liksom... Hvorfor ikke bare gjøre som lovt? Muligens er ikke dette en tekst som ser ut til å kunne skape debatt ved første øyekast, men kom gjerne med innspill og tanker rundt tema. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) 5% er ubetydelig lite, i praksis 6-12 måneder med avbetaling på et huslån. Dette er ikke det minste problem dersom ungdommen sparer 10-25000 kr i året isteden for å bruke alt på fest, moro. Hvis man aldri sparer til å etablere seg blir det et problem uavhengig av kravet til egenkapital. Endret 10. februar 2014 av BadCat Lenke til kommentar
War Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Husk at bankene ikke følger dette slavisk. 25% av kundene får lån med 10% egenkapital basert på betalingsevne. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 For deg vil det antakelig utgjøre liten til ingen forskjell hvis du mener at dette vil la deg komme innenfor egenkapitalkravet og kjøpe bolig. Dagens egenkapitalkrav er ikke absolutt. Husk også på at hvis egenkapitalkravet senkes, vil alle andre i din situasjon få økt kjøpekraft, som i sin tur presser prisene og risikoen oppover. http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2761271.ece Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Det er faktisk mer skuffende at mitt kjære parti og politikerne jeg virkelig har hatt tillitt til, ikke har gjort som de lovte, enn at egenkapitalkravet senkes. Dette er noe som aldri kommer til å gå i glemmeboka. Hvor gammel er du? Dette er kanskje ditt første valg. Etterhvert vil/bør du lære at det politikere sider i et valgår, det er valgflesk og ikke til å stole på. Uansett parti. Det betyr ikke at du ikke skal stemme, men at valget ditt ikke bør påvirkes av politikernes valgløfter. Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Hvor gammel er du? Dette er kanskje ditt første valg. Etterhvert vil/bør du lære at det politikere sider i et valgår, det er valgflesk og ikke til å stole på. Uansett parti. Det betyr ikke at du ikke skal stemme, men at valget ditt ikke bør påvirkes av politikernes valgløfter. Valgflesk som vi ikke får er stort sett vage ambisjoner fra enkeltpartier. Her har vi et ganske konkret løfte som ikke er en stor utgift på statsbudsjettet. Ikke så ofte slike løfter brytes. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Valgflesk som vi ikke får er stort sett vage ambisjoner fra enkeltpartier. Her har vi et ganske konkret løfte som ikke er en stor utgift på statsbudsjettet. Ikke så ofte slike løfter brytes. Det skjer ved hvert eneste valg, i alle partier, i alle land. Når du mener det ikke er så ofte, så er det kanskje en bekreftelse på ordtaket om stemmekvegets hukommelse. Bare kjør på med valgløfter, alt er likevel glemt til neste valg. http://en.wikipedia.org/wiki/Election_promise Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå