HuskyHaugen Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hey! Skal ha meg stereoanlegg. Skal høre MASSE på electro/house (musikk med masse bass) trenger ett anlegg som TRØKKER! Vurderte cw xls-215 en stund men det kan spille høyt. Er ikke så dyp lyd, bra bass og ja vanskelig å forklare. Skal også høre en del på klassisk musikk og symfonier. Alt fra Skrillex, Nicky Romero, Swedish House mafia til Huey Lewis and the News, beethoven og tysk marsmusikk. Ja ganske hummer og kanari! Håper på bra svar! Kanskje ordet jeggleter etter er utfyllende? Jaja vi finner nok ut noe Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Hører en del på electrohouse selv, og hvis du tenker rent stereooppsett må du nok til med noe ala Lektor 8. Evt. noe mindre med sub til. Kanskje Zensor 7 med E9F sub. Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Okey så lektor 8 vil spille på nesten lik linje som cerwin vega? er de mye bedre eller mye dårligere? eller er de konkurenter? Hvordan er de mot hverandre? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Hvis du skal høre på noe annet enn elektronisk er vel CW det siste jeg ville anbefalt. Lektor 8 er store allroundere som kan spille det meste bra. Og vesentlig bedre enn CW på akustisk musikk og lignende. Men ikke glem elektronikken. Finn en strømsterk forsterker i tillegg. Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Har du noen å anbefale? Sku også hatt subwoofer! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Okey så lektor 8 vil spille på nesten lik linje som cerwin vega? er de mye bedre eller mye dårligere? eller er de konkurenter? Hvordan er de mot hverandre? Er ikke mye som kan sammenlignes med CV med unntak av PA anlegg. Har selv hatt VE-15F for noen år siden og når det kommer til rent trykk og bass så er det ikke mye som kan stille opp. Men med engang du skal høre på noe mer raffinert musikk så kommer nok CV for kort, da er det bedre med noen høytallere kombinert med en subwoofer. Lenke til kommentar
magb Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Hva med Klipsch rf62 sammen med en Subwoofer? (feks xtz10-12")Da får du ett anlegg som spiller bedre, penere og med dypere bass enn Cerwin vega. Like høyt har du mulighet til å spill også. Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Hva med Klipsch rf62 sammen med en Subwoofer? (feks xtz10-12")Da får du ett anlegg som spiller bedre, penere og med dypere bass enn Cerwin vega. Like høyt har du mulighet til å spill også. Wow. Klipsch så bra ut! Så om jeg hører på høy klassisk musikk eller lignende, vil dette anlegget utmerke seg supert? Vil også helst IKKE ha en drittforsterker som slår seg av etter så og så mange dB ... jævlig fucka.. hadde det før Har vurdert Onkyo TX-NR717. Hva tror dere om det? Endret 10. februar 2014 av HuskyHaugen Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Hva med Klipsch rf62 sammen med en Subwoofer? (feks xtz10-12")Da får du ett anlegg som spiller bedre, penere og med dypere bass enn Cerwin vega. Like høyt har du mulighet til å spill også. Wow. Klipsch så bra ut! Så om jeg hører på høy klassisk musikk eller lignende, vil dette anlegget utmerke seg supert? Vil også helst IKKE ha en drittforsterker som slår seg av etter så og så mange dB ... jævlig fucka.. hadde det før Har vurdert Onkyo TX-NR717. Hva tror dere om det? Det er ikke en stereo, dersom du skal höre mest musikk så anbefaler jeg stereo. Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Hva med Klipsch rf62 sammen med en Subwoofer? (feks xtz10-12")Da får du ett anlegg som spiller bedre, penere og med dypere bass enn Cerwin vega. Like høyt har du mulighet til å spill også. Wow. Klipsch så bra ut! Så om jeg hører på høy klassisk musikk eller lignende, vil dette anlegget utmerke seg supert? Vil også helst IKKE ha en drittforsterker som slår seg av etter så og så mange dB ... jævlig fucka.. hadde det før Har vurdert Onkyo TX-NR717. Hva tror dere om det? Det er ikke en stereo, dersom du skal höre mest musikk så anbefaler jeg stereo. Nei, jeg vet, så bare jævlig kjekt ut med spotify, hehe. Har du en stereoforsterker å anbefale da? Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 hva med NAD c275BEE? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Da trenger du en forforsterker og, C275BEE er bare en power amplifier så er ingen justering av volum og lignende på den. Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Da trenger du en forforsterker og, C275BEE er bare en power amplifier så er ingen justering av volum og lignende på den. åh fuck... bra jeg har peiling. Du har ikke en bra forsterker da? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 XTZ kan väre bra for Klipsch. Ellers sier alle på AVforum at Yamaha passer bra til Klipsch. Lenke til kommentar
magb Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Du kan vurdere denne fra Onkyo: http://www.soundgarden.no/stereo/forsterker/onkyo-a-9050-stereoforsterker-sort.html Elelr denne fra Marantz: http://www.soundgarden.no/stereo/forsterker/marantz-pm6005-stereoforsterker-sort.html Eller denne fra Yamaha; http://surround.no/Produkter/Forsterkere/Stereo/Yamaha/Yamaha-R-S700-Black-21-Stereoforsterker-100125-p0000000130.aspx En Harman Kardon 980 er og ett godt valg med mye krefter. ligger noen rimelige på finn. Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Tusen takk! Tar de til vurdering! Men vurderer egentlig også cerwin egentlig.. .ettersom denne pakken så rimelig ut? Merk dere, det er CLS-215: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46248210&searchQuery=cerwin%20vega hva tror dere? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Fiks deg Klipsch rf82 heller. Veldig mye lyd for pengene. Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Fiks deg Klipsch rf82 heller. Veldig mye lyd for pengene. Okey, du mener det er bedre enn Cv anlegga? Prøver gjerne noe nytt istedetfor å følge ungdomsgutta med Cv Endret 10. februar 2014 av HuskyHaugen Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Ja Klipsch er mer seriöse höytalere som du også kan höre marsmusikk og klassisk med. Cerwin Vega er mer trökk og partyhöytaler for ungdommen. Selvom de har sin sjarm... Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Ja Klipsch er mer seriöse höytalere som du også kan höre marsmusikk og klassisk med. Cerwin Vega er mer trökk og partyhöytaler for ungdommen. Selvom de har sin sjarm... Men ikke misforstå meg. Kanskje jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg kommer til å høre 70 % på electronica, dubstep, house og sånt.. og 30 % med classical! bare så dere vet det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå