Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Greier ikke gjøre det slutt

Anbefalte innlegg

Hei, er i et skikkelig dilemma. Jeg har vært sammens med kjæresten min i et og et halvt år nå. Det siste halve året har vi bodd på forskjellige steder i landet. Dette har for min del ført til at jeg for min del føler at forholdet har kjølnet helt og jeg har mistet gnisten for henne. Med hun er det motsatt, hun er smådeppa og sier jeg er den som holder henne oppe..

Jeg merker at jeg har fått ekstrem interesse for andre jenter den siste tiden, men jeg vil gjerne være singel før jeg gjør noe med det, med hensyn til kjæresten min.

Vi er fra samme sted og jeg har veldig god kontakt med familien hennes. Jeg føler det er litt av dette som holder oss sammen fra min side..

Problemet mitt er at jeg vet ikke hvor og hvordan jeg skal gjøre dette.. Jeg vil henne ikke noe vondt heri verden, tvert i mot, og jeg vet dette vil knuse henne helt.

Og når vi først skal møtes, så er det litt dumt å reise til henne for min del med den hensikt å gjøre det slutt, selv om jeg føler hun fortjener at jeg gjør det ansikt til ansikt. Det kommer til å bli et rabalder uten like og kanskje ville det vært lurt at jeg gjorde det over telefon, selv om dette er feigt..

Har noen vært i lignende situasjoner og kan komme med noen tips? Utrolig jævlig og hardt å gjennomføre..

Anonymous poster hash: 2d1cd...c3a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjør det ansikt til ansikt, gjør det minst to dager før du skal reise tilbake så dere får en dag el to å prate på, og sist men ikke minst, slå opp på ordentlig, ikke si at det er avstanden som ødelegger eller noe annet tull, du vil ikke være med henne fordi hun er en person du ikke vil være med, avstand og alt sånt spiller ingen rolle. Høres brutalt ut men viktig å være tydelig når man dumper, ellers kommer det en storm av sms og telefoner med "hva mente du med ditt og datt" , "hva om jeg flytter hit og dit".... osv......

Lenke til kommentar

Hvis det er avstanden som har fått det til å kjølne, hvorfor skal han da si at det er på grunn av henne som menneske. Det du skriver gir ikke mening.

TS burde tilbringe tid sammen med kjæresten slik at han får følt på om det er noen kvaliteter som er verd å ta vare på.

Endret av BadCat
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis det er avstanden som har fått det til å kjølne, hvorfor skal han da si at det er på grunn av henne som menneske. Det du skriver gir ikke mening.

TS burde tilbringe tid sammen med kjæresten slik at han får følt på om det er noen kvaliteter som er verd å ta vare på.

hvis forholdet ikke overlever avstanden overlever det ikke nærheten heller...

Lenke til kommentar

Herregud så utrolig trist..... er du sikker på at du ikke vil angre om du gir slipp på henne? Hva om hun var det beste som hadde hendt deg? Kan du ikke bare snakke med henne om det, at avstanden er vanskelig for deg. Også foreslår jeg at dere bruker tid på videoskyping (hvis dere ikke allerede gjør det) og få til å møtes snart. Da kan du avgjøre en gang for alle om dette er en person du vil gi slipp på. Utrolig leit at avstand skal ødelegge så mye. Jeg er klar over at mange slår opp før de flytter pga studier osv, men jeg for min del har aldri forstått meg på det... Gjør meg trist å lese :-(

Lenke til kommentar

Tilbring tid sammen, føl, ta en avgjørelse. Husk at man vet hva man har, ikke hva man får. Konsekvensen kan bli å sitte ensom om 5-10 år med skjegget i postkassen.

Standardsvaret her på forumet er at folk skal gjøre det slutt da det er lett å synse om at andre skal sende noe med båten, gjerne uten at de har noe innsikt i situasjonen, når de slipper å ta konsekvensene.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Du er for snill av type. Det kan du ikke gjøre noe med: tro meg, jeg har prøvd i årevis! Du kan akseptere den du er og fortsette i forholdet du ikke vil være i.. eller du kan gå imot din egen natur å gjøre det slutt. Noe som er så og si umulig.

Jeg vet hvor vanskelig det er :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det lenge siden dere tilbragte tid sammen? Skal hun bo borte lenge? Hva slags kommunikasjon har dere?

Kan være lurt å møte henne for å se hvordan det er når dere er sammen, se om du føler det annerledes da. Hvordan er tanken på henne med andre?

Og hvor gamle er dere?

Hvordan var forholdet før hun flyttet? Hva savner du mest?

Lenke til kommentar

Takk for alle svar her, det settes pris på! Virker som om EvilSeagull har skjønt greia..

Jeg har kommet til den konklusjonen at jeg vil gjøre det slutt..Jeg er redd for en fremtid med denne jenta, jeg synes hun er umoden, og vi deler få synspunkt på økonomi, barn, karriere og bosted. Jeg lå våken hele natt og tenkte, og kom frem til at slik skal ikke situasjonen være..

Vi er 20+, mer info vil jeg ikke gi mtp anonymitet. Vi har daglig kontakt, og der er det egentlig god stemning, men føler vi er mer venner enn kjærester..

Hva jeg savner? Jeg savner spenning, sommerfugler i magen, å bli glad når jeg får melding/anrop. Du skjønner vel tegninga..

Lenke til kommentar

Hei, er i et skikkelig dilemma. Jeg har vært sammens med kjæresten min i et og et halvt år nå. Det siste halve året har vi bodd på forskjellige steder i landet. Dette har for min del ført til at jeg for min del føler at forholdet har kjølnet helt og jeg har mistet gnisten for henne. Med hun er det motsatt, hun er smådeppa og sier jeg er den som holder henne oppe..

Jeg merker at jeg har fått ekstrem interesse for andre jenter den siste tiden, men jeg vil gjerne være singel før jeg gjør noe med det, med hensyn til kjæresten min.

Vi er fra samme sted og jeg har veldig god kontakt med familien hennes. Jeg føler det er litt av dette som holder oss sammen fra min side..

Problemet mitt er at jeg vet ikke hvor og hvordan jeg skal gjøre dette.. Jeg vil henne ikke noe vondt heri verden, tvert i mot, og jeg vet dette vil knuse henne helt.

Og når vi først skal møtes, så er det litt dumt å reise til henne for min del med den hensikt å gjøre det slutt, selv om jeg føler hun fortjener at jeg gjør det ansikt til ansikt. Det kommer til å bli et rabalder uten like og kanskje ville det vært lurt at jeg gjorde det over telefon, selv om dette er feigt..

Har noen vært i lignende situasjoner og kan komme med noen tips? Utrolig jævlig og hardt å gjennomføre..

Hadde det vært lettere for deg å gjøre det slutt om du klarer å rettferdigjøre det for deg selv?

F.eks så fortjener hun bedre enn en type som ikke elsker henne lenger.

Lenke til kommentar

Hehe jeg slet med det samme en god stund faktisk men fikk slått opp etter ett par måneder ;)

Dette skjedde:

Jeg personlig er fotballfreak til 1000, og ho brydde seg bare litt. Ho var Liverpool fan, og jeg Manchester United fan.

En dag for en liten stund tilbake tapte United mot LFC, og ho lo meg opp i trynet selvom ho visste hvor vondt det var for meg. Da sprakk jeg å bare ba ho om å dra til helvette, og så sa jeg at United betydde mer for meg en hva ho gjorde! Hehe :p

Ho har sendt melding vær uke nå og vil ha meg tilbake! :rofl::rofl::rofl:

Lenke til kommentar

Hehe jeg slet med det samme en god stund faktisk men fikk slått opp etter ett par måneder ;)

Dette skjedde:

Jeg personlig er fotballfreak til 1000, og ho brydde seg bare litt. Ho var Liverpool fan, og jeg Manchester United fan.

En dag for en liten stund tilbake tapte United mot LFC, og ho lo meg opp i trynet selvom ho visste hvor vondt det var for meg. Da sprakk jeg å bare ba ho om å dra til helvette, og så sa jeg at United betydde mer for meg en hva ho gjorde! Hehe :p

Du er et monster

• Liker 3
Lenke til kommentar

En dag for en liten stund tilbake tapte United mot LFC, og ho lo meg opp i trynet selvom ho visste hvor vondt det var for meg. Da sprakk jeg å bare ba ho om å dra til helvette, og så sa jeg at United betydde mer for meg en hva ho gjorde! Hehe

Dette her oppsumerer rimelig greit hvorfor jeg aldri skal date en fotballidiot.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dette skjedde:

Du er et monster

Trust me, du kjenner ikke den typen ho er! HO var et monster!

En dag for en liten stund tilbake tapte United mot LFC, og ho lo meg opp i trynet selvom ho visste hvor vondt det var for meg. Da sprakk jeg å bare ba ho om å dra til helvette, og så sa jeg at United betydde mer for meg en hva ho gjorde! Hehe

Dette her oppsumerer rimelig greit hvorfor jeg aldri skal date en fotballidiot.

Det kan du gjøre rett i! Skal jeg ha dame etterhvert igjen må nok ho også være "fotballidiot" :)

Lenke til kommentar

Synes kanskje du forventer litt for mye hvis du mener at fotballinteressene må klaffe 100% for at det skal funke. De fleste jenter jeg har hørt uttale seg om fotball kan jo ikke fordra fotball i det hele tatt, så du burde kanskje ha vært happy for at hun i det hele tatt viste litt interesse og kunne sette seg ned og se en kamp i ny og ne uten å dø av kjedsomhet. Da hadde du ihvertfall en interesse hun kunne leve med uten å irritere seg.

Men jeg regner med at det var andre grunner til at du gjorde det slutt enn bare det at hun lo da united tapte. Hvis ikke så var du vel ikke moden for henne enda :)

Dessuten var jo TS sitt problem at han ikke ville såre kjæresten. Jeg kan ikke se at det å dumpe noen over en bagatell skal gjøre saken bedre der.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...