Tullballj Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Har en 3 år gammel vw golf tdi. Batteriet har nå tatt kvelden. Har 1,5 år igjen på bruktbilgarantien. Ville dere ha klaget på batteriet eller kan ikke jeg forvente mer? Vurderte å bare kjøpe et nytt, men koster nesten 2500kr hos møller og jeg må bruke originale deler for å ha garantien på bilen. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Originale deler gjelder vel neppe batteriet. De sier at batteriet har en levetid på 3-5 år pluss minus. Personlig ville jeg kjøpt batteri på Biltema, da disse har kommet veldig godt ut i diverse tester. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Ok, så batteri fra biltema ødeleger ikke for garantien? Tingen er at jeg har hatt bilen bare 6mnd og det var 2 års bruktbil garanti. Syns at batteriet som ryker etter 6mnd er litt kort tid, men den er jo også 3 år gammel da. Endret 9. februar 2014 av Tullballj Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Ikke etter den info'en jeg har fått hvertfall. Ryker f.eks hjullageret eller noe sånt, blir det selvfølgelig noe annet. Men batteri, lyspærer osv er forbruksvarer. Ellers så har du også testvinneren her: http://www.testvinnerene.no/2012/12/test-av-bilbatterier/ Endret 9. februar 2014 av Knut A. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Skal høre med Møller hva de sier. Forventer ikke noe, men kan ikke få annet enn nei. Hvor selger de i alle fulle fall testvinneren? Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Jeg vil tro at de fleste som selger batterier, kan skaffe denne. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Husk at mange moderne bilers elektroniske hjerne er overfølsom for tilkoblingsgnister, såkalte spikere. Derfor er det ofte spesielle prosedyrer som må følges ved montering av nytt batteri og restart av bilens elektronikk. Søk på nettet, brukerforum for din bilmodell eller ditt merke har ofte svar på slike spørsmål. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 JEG ville forventet at et batteri varte vesentlig lengre enn tre år. Således ville jeg i utgangspunktet se på det som en reklamasjonssak. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Jeg ville også prøvd å reklamere på det før jeg hadde tydd til andre ting.. Du har ifølge norsk lov 5 års reklamasjonsrett på kjøp av bruktbil så ikke se deg blind på garantien. Hvor lenge det skal forventes at et batteri varer vil være avgjørende her, men jeg personlig synes at det skal være lengre enn tre år.. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Får høre hva de sier her da. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Fikk ikke så mye svar akkurat. Ble bare henvist til timen min på torsdag. Skal ha bilen på første eu-kontroll og tar den litt før fristen siden jeg skal selge den. Den blir 4 år i årsskifte 14/15 men må kontrolleres innen utgangen av mai. De kunne godt ha gitt meg et svar om jeg fikk nytt batteri liksom. Blir for dumt hvis de skal gjøre masse feilsøking også sier de at batteriet må skiftes, noe jeg alt vet, også ender jeg opp med å betale for batteri og feilsøking. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 News flash! Hadde bilen min på verksted i forbindelse med første eu-kontroll. Tok den litt før tiden... Uansett, de sa at batteriet var helt fint. De satt den på lading og leste av feilkoder. Ikke noe galt med bil eller batteri. Dvs, aux varmeren virket ikke men det skulle de fikse gratis. Skjønner det ikke. Batteriladeren min var ikke så smart kanskje? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Problemet med bilbatterier er at de bli veldig redusert eller ødelagt ved 1 utlading. Men ved normal bruk og godt vedlikehold og hvis man ikke lader det ut så er det jo ikke unormalt at batterier holder i langt over 5år. Har hatt biler med nesten 20år gamle batterier som fungerte helt fint. Men dras det tomt for strøm 1 gang så reduseres levetiden enormt. 2 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 . Batteriladeren min var ikke så smart kanskje? Det er mulig den ga seg litt for tidlig. Jeg står uansett fast ved at det ikke nødvendigvis er en god ide å bytte batteri alene basert på at man ikke ser akkurat 12,6V ubelastet. Men det var jo bra at du ikke hoppet til forhastede konklusjoner, og at de fikser varmeren uten utgifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå