anonym19 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) - Endret 19. mars 2014 av anonym19 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hei! Jeg er ei jente på 18 år. Og har epilepsi. Har hatt det siden jeg var 5 år. Er plaget med kraftige GTK anfall. Og prøvd alt av medisiner, som ikke har funket. Har til og med operert inn en vagus-stimulator, Noe som heller ikke hjelper! Føler meg ganske oppgitt.. Har vært mye på SSE ( Senteret for epilepsi) i Oslo. Har begynt å trappe ned på medisinen jeg går på nå ( Zebinix). Har vært i USA, Finland og andre plasser for å se om de kan operere. Men dessverre siden risikoen er for stor, så kan de ikke det.. Jeg har tross alt et ganske normalt liv. Som er å er ute med venner, og alt det andre ungdommer gjør. Men jeg lurer på om det er noen med epilepsi som røyker hasj, for å ikke få anfall? Har lest litt rundt, og det er ganske mange epileptikere som røyker hasj og faktisk blir bedre, og noen motsatt effekt. Hasj blir jo brukt som et legemiddel i andre land. Jeg ser ikke hasj på som narkotika. Det er en plante fra naturen, og kanskje skapt for å heale mennesker med Epilepsi og div andre ting? Jeg tror du burde lese litt bedre opp om hasj...hasj er IKKE ett naturprodukt skapt for å hele, men heller ett produkt av menneskers grådighet. Anonymous poster hash: 4c4ab...fc3 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 men heller ett produkt av menneskers grådighet. Anonymous poster hash: 4c4ab...fc3 Dafuq did I just read? Men for å svare på spørsmålet; En kompis av meg har epilepsi og har røykt hasj siden han var 18 (nærmer seg 30 nå). Han har ikke hatt noen fordel av hasj i henhold til sykdommen (hans ord), heller omvendt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hasj er et søppelprodukt av cannabis. Se heller etter marijuana av god kvalitet (dette finner du ikke lett på gaten). Fordi det du vil ha er de medisinske effektene fra cannabisen, og mange av dem får du ikke gjennom røyking!!! Den beste måten er å spise det, eller nærmere bestemt lage olje/smør. For å lage medisinsk marijuana må du ha weed/gress av god kvalitet. Den bør ha et høyt innhold av CBD (dette er en god pekepinn på god medisinsk kvalitet, eller god generell kvalitet). Mye av det du finner på gaten er laget for å ha mest THC for å gjøre brukeren mest mulig hammered/høy/stein... Punkt to er å dekarboksylering. Høres avansert ut, men handler egentlig bare om å varme det opp over korrekt tid. Har du fersk gress trenger du ikke like lang tid, men er det gammelt så er det dekarboksylert automatisk over tid. Men det beste er ferskest mulig. Grunnen til at dette er viktig er fordi du får ikke overført stoffene til oljen uten dekarboksylering. Og oljen/smøret/fettet trenger du for å frakte stoffene til kroppen. Det er som en bro mellom cannabis og kroppen, uten oljen er det ingen bro. Neste steg er å legge dekarboksylert gress i olje/smør (ikke vegetabilsk) og etterpå kan dette brukes i mat, kakao, drikke etc. Men ved å røyke det så tror jeg ikke du skal håpe på for mye. Anonymous poster hash: 109c4...d42 2 Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Søk på nettet, det eksisterer strains (typer) planter som skal hjelpe. Det er mange strains med forskjellige egenskaper. Desverre pga forbudspolitikken så har man lite kontroll over hva type man får, viss man ikke dyrker selv. Noen røyker standard hasj som man får kjøpt på gata. Og det hjelper dem. Så mitt råd til deg er å drive litt research, dette er nok ikke rette forum å spør om slikt. Endret 10. februar 2014 av WaterMarked Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå