Enceladus Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 (endret) Det er i grunn bare for en av oss å starte tråden. Bli enig om et navn og slikt. Jeg er litt opptatt nå og fremover så det blir ikke meg Men det er også en fare for lite aktivitet i en slik tråd også hvis ingen gidder å poste ting eller besøke tråden. Det må nesten en eller flere entusiaster som er rimelig aktive for å dra noe slikt i gang og holde tråden aktiv. Så kanskje det kan være lurt å se det litt ann. Jeg har et håp om at når microsoft med flere kommer med sine VR sett at det kan bli mer aktuelt. Enn så lenge så er det bare å følge med og poste i de tre eksiterende. Endret 23. november 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Niram Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Sant det. Har sine fordeler og ulemper. Det jeg kanskje syns er mest synd med å dele opp er at folk gjerne tar seg råd til maks ett vr headset (forståelig nok) og at det da blir grupperinger, selv om vi strengt tatt digger det samme - nemlig vr! En får krysse fingrene og håpe at mer og mer content dukker opp på tvers av plattformer, så det blir litt mer community over det hele. 1 Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Vel, kan raportere at jeg fremdeles bruker min Oculus, faktisk mer og mer. Har akkurat kjøpt meg Dirt Rally. Har gravd frem den gamle racing stolen min med ratt og pedaler. Dette i kombinasjon med VR er så rått at jeg mangler ord for å beskrive det Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Er en VR tråd her som er mer generel VR. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1711291&page=1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Er en VR tråd her som er mer generel VR. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1711291&page=1 Hvordan har jeg unngått å sett den? Takker! Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 http://www.gamer.no/artikler/oculus-ingenior-tviler-pa-at-spill-er-fremtiden-for-virtuell-virkelighet/365573Lover jo godt for spill-utviklingen når ingeniørene ikke har trua på det. Men interessante synsvinkler på sport og musikk. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) http://www.gamer.no/artikler/oculus-ingenior-tviler-pa-at-spill-er-fremtiden-for-virtuell-virkelighet/365573 Lover jo godt for spill-utviklingen når ingeniørene ikke har trua på det. Men interessante synsvinkler på sport og musikk. Det der er kun 1 persons mening og trenger ikke å bety noen verdens ting. Ser man på VR slik det er nå, så er spilling ekstremt populært, og dette vil bare bli bedre. La oss si at Rockstar Games, eller DICE bestemte seg for å lage et rendyrket VR-spill med samme budsjetter som GTA V og Battlefield 1 hadde, så hadde også spillene blitt fantastiske. Til og med Obduction fra den lille kvisen som Cyan Games er i forhold til Rockstar Games, sies å være fantastisk bra med høy innlevelsesfaktor. Innhold og støtte kommer over tid, dette er fortsatt en teknologi i babystadiet. Man trenger rette utvikler, med rette budsjett før man får det første VR-spillet som virkelig setter standarden. Når formelen for VR støtte kommer på plass (kvalme etc) så vil også spillene komme Det har sånn sett ikke kommet noen AAA titler som er rene VR titler enda, og det vil nok ta en stund før det skjer. Mange titler omtales som AAA titler, men i realiteten er de ikke i nærheten, og da blir spillene også noe begrenset. Den eneste tittelen som kan claime AAA (budsjettmessig) og har ekte VR støtte er Elite Dangerous. Men dette spillet mangler dybde, og har ikke større popularitet hos 2D gamere enn VR-gamere, så man kan ikke måle spillbarhet for VR etter dette spillet. Men likevel er det en generell konsensus for at Elite Dangerous leverer de beste og mest majestetiske tilstedeværende opplevelsene, og det er fordi VR støtten er så god som den er. Når jeg reiser meg i Sidewinder skipet er jeg alltid forsiktig med å reise meg opp da jeg hver gang føler jeg skal slå hodet mitt i taket på romskipet, og det er med MANGE slike øyeblikk i ett og samme spill at VR spilling vil ta av. Men da trenger man også godt innhold, noe Elite Dangerous ikke har enda, men det nærmer seg. Endret 30. november 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Det der er kun 1 persons mening og trenger ikke å bety noen verdens ting. Ja. Det var min kommentar på den ene ingeniøren :-P Jeg har og trua på spill på VR, men er litt bekymret for mengden headset solgt. Det bør være en god kundemasse dersom noen skal satse mye penger på et storspill. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Det kommer Bare gi det litt tid Innen 2016 er over spår Facebook å ha solgt over 400 000 Rift enheter. Hvilket betyr at de har solgt mellom 350 og 400k enheter til nå. Samme med Vive. PSVR må du også ta med i betraktningen. Tilsammen er det nok over 1 million solgte headsets. Og det kun innen det første året I tillegg er det 1 million aktive Gear VR brukere som bidrar til synergi effekten om at VR er trygt å satse på for fremtiden Lenke til kommentar
Zork Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Nå nevnes det jo bare 'skytespill' i den artikkelen og det er vel ikke så mange som vil mene at dette vil være sjangeren som bør ha hovedfokus i VR med det første. Enhver som har forsøkt Elite: Dangerous i VR skjønner hvilket potensiale dette kan ha når man bare fokuserer på riktig type spill. Helt naturlig at det i startfasen vil bli en del forsøk på sjangere og mekanikker som ikke fungerer i VR og dermed gir dårlige opplevelser. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) http://uploadvr.com/oculus-touch-controllers-review/ Dette må man vel kunne si virker lovende! quote uploadvr: "Oculus Touch is the best VR controller made to-date. Period." Edit: Hvor mye plass har dere i "vr-rommet" deres? Usikker på om jeg får noen god opplevelse med det jeg har pr nå. Endret 5. desember 2016 av Niram Lenke til kommentar
Niram Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Medium ser helt drøyt ut, men for å ha det gøy er nok litt forbeholdt designere og folk som faktisk kan. Tipper jeg klarer en strekmann Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Hehe, ja jeg har prøvd meg litt på Vive sin Tilt Brush. Store ideer som ender opp som noen streker og en bøtte full av frustrasjon.... Men sikkert fantastisk for dem som er kreative osv.... Lenke til kommentar
Niram Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Dreiv å målte litt på rommet nå, klarer ca 2m x 1,70 (men da er ene hjørnet "kuttet av" (døra er på hjørnet), pluss at jeg har skråtak over pulten. Typisk soverom i 2 etg. Tror dere det er nok? Spill som space pirate trainer, job sim osv - man flytter seg strengt tatt ikke så veldig mye? Jeg kan flytte det ut i loftstua, men er mest praktisk på det rommet. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 gleder meg til en unge for å få touch kontrollerne. Merker også at jeg har fått en større og større dragning til Oculus fremfor Vive pga hvor komfortabelt det er. Samtidig virker det som mange av spillene produsert for Oculus er litt mer "polished" enn Vive sine. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Akkurat nå så virker Rift som det beste kjøpet hvis man går etter komfort, bedre bevegelseskonrollere og muligens spill utvalg (Det er dog sykt mange spill på Vive så jeg er litt usikker her) Venter også helhjertet på Fallout 4 og Doom i VR. Jeg elsker store verden rollespill med mye innhold og jeg tror ikke noe slikt enda har kommet i VR på noen av de tre store. Eneste er kanskje Elite som kan tilby dette nå. Men selv så har jeg valgt min side for denne generasjonen. Blir å vente til neste generasjon for å plukke opp det for meg beste headsettet da eventuelt det første som kommer ut med betydlige forbedringer. Gleder meg til CES 5 til 8 januar. Håper vi får se noe spennende da. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Tenk å fett det hadde vært om Elite Dangerous kom med Touch støtte. Man bruker da altså HOTAS som normalt, men så har man Touch kontrollerne liggende i midten. Så bruker man de til å klikke på stjernekartet, navigere, trading etc. Bare sånn for å få det lille ekstra som gir enda mer innlevelse Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Tenk å fett det hadde vært om Elite Dangerous kom med Touch støtte. Man bruker da altså HOTAS som normalt, men så har man Touch kontrollerne liggende i midten. Så bruker man de til å klikke på stjernekartet, navigere, trading etc. Bare sånn for å få det lille ekstra som gir enda mer innlevelse Joa, men da tror jeg faktisk noe slikt som leap motion ville vært bedre, hvor det er en sensor på vr brillene som alltid ser hendene dine. Det hadde vært ganske kult. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå