BioNor Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 (endret) SDK 0.4.1 er ute. fikser desverre ingen av mine problemer, men er forhåpentligvis litt mer stabil Hvilke problemer er du har? Jeg opplever stort sett ingen problemer i verken demoer eller spill... Endret 12. august 2014 av BioNor Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg har store problemer med at runtimen til oculus fullstendig kolliderer med skjermkort driverenne mine, som fører til en fullstendi system shutdown hver gang jeg kjører igang et fullskjerm program. Ingen bluescreen, ingenting, PCen bare restarter og ingen feilmelding dukker opp. Brukte i overkant av en dag på å plukke fra hverandre PCen og teste de forskjellige komponenter da jeg først trodde det var et hardware problem, siden den type oppførsel vanligvis tilsier at det er det. Men etter jeg slettet alle spor og drivere fra oculus runtimen fungerte alt slik det skulle igjen. Har etter en del feilsøking komt frem til at det er Asus ROG Swift PG278Q monitoren som er det som kolliderer, jeg antar at det er G-sync som er skyldig i dette da det ikke er mye diskusjon rundt det spesifikke problemet, da det enda ikke er så fryktelig mange som har skaffet seg g-sync enda da det er ganske kostbade monitorer per dags dato. La ut en rapport rundt problemet på oculus VR forumet for en tid tilbake, så en får jo se om det blir gjort noe med. Så det er jo stort sett det problemet jeg har, som er et ganske stort problem da jeg må koble fra asus skjermen og instalere runtimen hver gang jeg føler for å bruke oculusen, og avistalere den igjen når jeg er ferdig å bruke den, TUNGVINDT! Ellers var det vel meningen at DK2 skulle være CV, vertfall slik det ble fremstilt etter de viste frem 1080P proto typen , men de ombestemte seg vel siden 1080P egentlig fortsatt er en litt lav oppløsning til VR. Lenke til kommentar
blind&gal sløvhjerne Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 (endret) To kjempefine SW relaterte demoer: 1. Trench Run ( X-wing simulator) veldig kul DK1 http://youtu.be/3glneyuEJpo 2. Battle of Endor ( X-wing simulator) kan lastes ned nå! DK1&DK2 (SDK 0.3) Sikle.... Sikle...! link på youtubesiden http://youtu.be/oWlH-C76lKI Endret 16. august 2014 av blind&gal sløvhjerne Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Last ned SightLine! Fantastisk demo! Lenke til kommentar
Dapper Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Har et spørsmål til de av dere som har mottatt DK2'en. Hvordan fungerer biten med moms? Får man en faktura eller må det betales inn før pakken kan mottas eller hvordan er det? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Jeg har ikke motat noe krav enda, men det kommer vel i posten etterhvert. Med andre ord så får du ettersendt en faktura fra UPS. Lenke til kommentar
Gleola Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Nå begynner jeg å bli lei av og vente og være misunnelig på alle som har den Det her tar jo evigheter Lenke til kommentar
Munty Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Nå begynner jeg å bli lei av og vente og være misunnelig på alle som har den Det her tar jo evigheter Jeg venter stadig på min også. Men den som venter på noe godt kan aldri vente lenge nok, sa vel en klok sjel en gang i tiden. 1 Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Nå har jeg ikke tuklet noe særlig med innstillinger enda, men jeg har ikke rørt DK2 etter første dagen jeg mottok den. Ble veldig skuffet, for å si det mildt. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Nå har jeg ikke tuklet noe særlig med innstillinger enda, men jeg har ikke rørt DK2 etter første dagen jeg mottok den. Ble veldig skuffet, for å si det mildt. Sleng dem videre på bruktmarkedet Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Nå har jeg ikke tuklet noe særlig med innstillinger enda, men jeg har ikke rørt DK2 etter første dagen jeg mottok den. Ble veldig skuffet, for å si det mildt.Hehe, du er også en av de som har misset poenget med "Development Kit"? De er ment for utviklere som lager spill eller andre programmer, ikke deg som sluttbruker. 3 Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Nå har jeg ikke tuklet noe særlig med innstillinger enda, men jeg har ikke rørt DK2 etter første dagen jeg mottok den. Ble veldig skuffet, for å si det mildt. Da vil jeg tro at VR enkelt og greit ikke er noe for deg. Ikke verre enn å videreselge, er garantert ikke noe problem å få den solgt til samme pris du kjøpte den for. Fikk forresten krav fra UPS på ca 680,- for noen dager siden, så da vet man det:-) Storkoser meg forsatt med demoer, Elite, ETS2, LFS og mye annet. I dag skal jeg kjøpe AAAAAaaaaaaaAAAAAA som fikk DK2 støtte igår tror jeg dt var:-) Endret 20. august 2014 av BioNor Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Nå har jeg ikke tuklet noe særlig med innstillinger enda, men jeg har ikke rørt DK2 etter første dagen jeg mottok den. Ble veldig skuffet, for å si det mildt.Hehe, du er også en av de som har misset poenget med "Development Kit"? De er ment for utviklere som lager spill eller andre programmer, ikke deg som sluttbruker. Har ikke misforstått en verdens ting. Vet rimelig godt hva et Development Kit er. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Hva er du skuffet over? hva forventet du fra et utvikler kit? Det eneste jeg er skuffet over er at SDK Runtimen ikke er komptabelt med all maskinvaren min, som gjør det hele veldig tungvindt. Men det er et problemen som majoriteten ikke har store problemer med. Så SDKen kunne de ha plukket ut en del flere bugs av før de pushet den ut, men har forståelse for at de ville få den ut så fort som mulig slik utviklingen for DK2 kunne komme igang, samt de gjør nok bugtesting mye enklere når flere tusen da jobber som beta testere, men selve hardwaren er jeg storimponert over til sammenligning med DK1. Om du ventet en problemfri opplevelse der du plugger det inn og alt funker fra scratch med perfekte kalibreringer og en skjerm uten noen drawbacks i form av screendoor effekten og blacksmearing, så er ikke developer kittet for deg, jeg tror jeg fikk opp vertfall 2 advarsler om dette gjennom bestillingen før jeg hadde fullført. Jeg viste hva jeg gikk til, og jeg er faktisk storfornøyd med det oculus har levert rent hardware messig, SDKen kommer til å bli oppdatert fortløpende, så det er ikke noe jeg bryr meg like mye om. Endret 20. august 2014 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Storkoser meg forsatt med demoer, Elite, ETS2, LFS og mye annet. I dag skal jeg kjøpe AAAAAaaaaaaaAAAAAA som fikk DK2 støtte igår tror jeg dt var:-) Høres moro ut! Bestilte meg dette igår hos Komplett.no Thrustmaster Hotas Warthog Flightstick https://www.komplett.no/thrustmaster-hotas-warthog-flightstick/649014 Kjøpte faktisk denne pakken istedet når jeg så at det var akkurat samme pris, bare at man fikk headset med i tillegg. https://www.komplett.no/thrustmaster-hotas-warthogy250-c-bundle/822889 Sikkert noe crap greier, men greit som reserve, evt gi bort til noen som trenger.. Skulle egentlig få det idag på PickUpPoint, men ser ikke ut som det skjedde, så da blir det 100kr i gavekort på meg også (De har 24timers leveringsgaranti ) Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Ikke misforstå. Jeg forventet ikke en problemfri opplevelse i det hele tatt. Selv har jeg aldri prøvd DK1, men skjønte rimelig fort at oppløsning osv. var rimelig dårlig på den, og at dette ville bli betydelig bedre med DK2. Etter å ha lest specs til DK2, så antok jeg at forbrukerversjonen ikke ville bli stort bedre. Det får jeg ta på min egen kappe. Det med screendoor-effekten klarer jeg å ignorere. Forventet bare et mye skarpere bilde enn hva jeg til nå har opplevd. Lav oppløsning + en del blur har gitt meg en dårlig opplevelse. Edit: Nå skal det sies at jeg ble vettskremt av hvithaien i OceanRift demoen, så helt forferdelig kan den ikke være Endret 20. august 2014 av fluks1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Det med screendoor-effekten klarer jeg å ignorere. Forventet bare et mye skarpere bilde enn hva jeg til nå har opplevd. Lav oppløsning + en del blur har gitt meg en dårlig opplevelse. Jeg er veldig fornøyd med DK2, men jeg har nå spilt så mye at "wow" effekten i de fleste spill er borte, og jeg heller irriterer meg alt som ikke er bra - inkl. det du sier her. Samtidig begynner jeg å bli litt bekymret for hvordan dette skal gå teknologisk. Vi må minst opp på 4K nivå på skjermen får å få det "behagelig" spillbart, samt ha minst 75 FPS stabilt. Det betyr med andre ord at man må enten investere i jævlig dyrt utstyr eller nedgradere grafikken i spillene. Hadde også vært en bonus om FOVen hadde blitt litt bedre. Når det er sagt, etter Oculus lansering tror jeg det er markedet for vanlige skjermer vil gå drastisk ned, selv ikke Nvidia Surround med 3 stk 50 tommer til titusner av kroner kan slå Oculus rift. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Blir ikke så lenge før en "helt vanlig PC" klarer 4K oppløsning med relativt høy grafikk (etter dagens definasjon) greit. Men ja, om CV1 blir 4K + 90Hz eller 120Hz panel, så krever det nok veldig mye.. Her er det en fyr som har laget en "simulering" på hvordan Oculus Rift er med 1080P, 1440P og 4K panel. 1080P Panel 1440P Panel 4K Panel Dette er jo ingen 100% "slik er det" demo, men en veldig god demo på hvordan forskjellen er. Bildet er fra spillet Elite Dangerous. Man bør åpne alle 3 bildene i 3 faner, så ser man forskjellen mye enklere. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Om CV1 kommer ut med 4K tror jeg faktisk de fort dreper sitt eget produkt. Skal du klare å drive moderne spill i 4K på 75 fps + i dag bør du vel gjerne ha et par nvidia titan black som alene ville koste 15 000,- og med mindre maxwell (nvidia sin neste grafikk mikroarkitektur) blir en revolusjon (som det meste tyder på det ikke kommer til å være) vil en 4K VR brille være kun for veldig veldig spesielt interesserte med mer penger enn vett. Selv tror jeg nok de kommer til å gå for 1440P og jobbe med tiltak for å fjerne screendor effekten på andre måter en bare å øke oppløsningen. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Om CV1 kommer ut med 4K tror jeg faktisk de fort dreper sitt eget produkt. Skal du klare å drive moderne spill i 4K på 75 fps + i dag bør du vel gjerne ha et par nvidia titan black som alene ville koste 15 000,- og med mindre maxwell (nvidia sin neste grafikk mikroarkitektur) blir en revolusjon (som det meste tyder på det ikke kommer til å være) vil en 4K VR brille være kun for veldig veldig spesielt interesserte med mer penger enn vett. Selv tror jeg nok de kommer til å gå for 1440P og jobbe med tiltak for å fjerne screendor effekten på andre måter en bare å øke oppløsningen. De "må" få opp oppløsningen. Det hjelper ikke hvor bra grafikken er objekter som er langt unna til slutt blir en mølje med tusenvis av piksler som skal inn på 10 ruter. Oppløsningen er nok viktigere enn grafikken, jeg ser ingen annen måte å gjøre dette på enn å øke oppløsningen, selv 1440P er neppe nok. De fleste moderne spill kan spilles i 4K på en normal PC, grafikkinnstillingene blir derimot bare senket. Og med det sagt - lanserer de 4K panel er det faktisk mulig å spille i full HD med høyere grafikk uannsett, så kan ikke se hvordan de skal drepe sitt eget produkt med det, det er jo bedre på alle måter. Endret 20. august 2014 av MrLG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå