Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle som kom med steam key sider til en billig penge får tommel fra meg :) .  Likevel er jeg forsiktig skeptisk til slike sider, vet mange bruker det uten problemer. Men har også hørt skrekk historier om at de har kjøpt stjålne keys også videre. Har alle gode erfaringer med dette? Og for dere som har destet dirt rally, hvordan er det? Har lest nok om spillet til at jeg vet jeg vil ha det, men hvordan er VR opplevelsen her?

Lenke til kommentar

Jeg har for det meste handlet på G2A. 2 ganger (som jeg vet om) har nøklene blitt kjøpt med stjålet kredittkort. Hos GOG sa de ikke fra en gang, bare slettet spillet fra kontoen min. Og det var nesten "umulig" å få GOG kundeservice til å bekrefte at de hadde slettet spillet, og hvorfor. G2A krevde en screen cap fra GOG som bekreftelse på at spillet virkelig var slettet fra kontoen min. Når det var ordnet til slutt, så fikk jeg pengene greit tilbake fra G2A, nesten på minuttet siden jeg handler med Paypal. Jeg kjøper ikke GOG nøkler igjen etter det. Men på grunn av den elendige kundeservicen hos GOG, så handler jeg ikke nøkler hos dem heller..

 

Kjøpte et spill til Steam kontoen i februar for 2 Euro. For et par dager siden slettet Valve spillet fra kontoen min. Men det kom opp en pop-up som jeg måtte hukke av for som lest. Så i det minste er jeg trygg på at Valve ikke bare sletter spill uten å gi beskjed. Noe som er viktig for meg, siden jeg har en haug med spill på kontoen. Jeg hadde aldri oppdaget det selv, med mindre jeg spilte spillet nylig. Igjen var G2A helt greie å få pengene tilbake fra. Måtte bare ta en screen cap og sende en kundebehandler på chat. Men litt rotete websider, så ikke så lett å finne frem til hvordan man skal gå frem for å få en refund.

 

Men uansett litt lei av sånt tull, så er godt mulig jeg bare holder meg til Steam salg fremover. Etter at Krona gikk i dass har det vært svært lite (om noe) å spare på butikker som GMG, og Funstock..

Lenke til kommentar

Jeg brukte G2A litt før, men hadde en dårlig opplevelse som har gjort meg litt skeptisk.

 

Kjøpte en key som var brukt fra før. Fikk igjen pengene etter litt om og men, men det gjorde at jeg primært holder meg til steam (fortrinnsvis salg). Har uansett mer enn nok å spille!

Lenke til kommentar

Konseptet og idéen med Adr1ft er fantastisk, men utførelsen er dårlig syntes jeg. Hvordan man kontrollerer karakteren er klomsete, alt går veldig tregt og mange kan bli dausjuke av det.

 

Men grafikken, musikken og stemningen er knall. Mangler bare litt på selve feelingen og gameplay.

 

Jeg kan kanskje forstå hvorfor noen synes det. Men jeg er likevel uenig angående kontrollene. Synes de fungerer veldig bra. Synes også det trege gameplayet funker supert I VR. Hadde det gått fortere hadde jeg I alle fall blitt dårlig av det! Jeg merker det godt nok fra før. Men synes den nød knappen de har laget, for når du blir kvalm, fungerer bra. Snevrer inn synsvinkelen noe voldsomt, holder den inne I noen sek, så er det mye bedre igjen :)

Lenke til kommentar

 

Konseptet og idéen med Adr1ft er fantastisk, men utførelsen er dårlig syntes jeg. Hvordan man kontrollerer karakteren er klomsete, alt går veldig tregt og mange kan bli dausjuke av det.

 

Men grafikken, musikken og stemningen er knall. Mangler bare litt på selve feelingen og gameplay.

 

Jeg kan kanskje forstå hvorfor noen synes det. Men jeg er likevel uenig angående kontrollene. Synes de fungerer veldig bra. Synes også det trege gameplayet funker supert I VR. Hadde det gått fortere hadde jeg I alle fall blitt dårlig av det! Jeg merker det godt nok fra før. Men synes den nød knappen de har laget, for når du blir kvalm, fungerer bra. Snevrer inn synsvinkelen noe voldsomt, holder den inne I noen sek, så er det mye bedre igjen :)

 

 

Jeg får gi det en ny sjanse da :)

Lenke til kommentar

I morgen vises en egen prequel til Mr. Robot appen Within som du finner gratis i Oculus Home (vil vises i ordentlig 3D VR).

 

Den kan streames kl 19:45 og vil aldri være tilgjengelig igjen etter streamen er ferdig.

 

Jeg ser veldig frem til dette da jeg er stor fan av Mr. Robot. Men jeg får nok ikke oppleve det i veldig god kvalitet da jeg bare har 6mbps, men gleder meg uansett :)

 

 

http://www.roadtovr.com/mr-robot-360-experience-streaming-major-htc-vive-oculus-riftr-vr-headsets-limited-time/?platform=hootsuite

Lenke til kommentar

I morgen vises en egen prequel til Mr. Robot appen Within som du finner gratis i Oculus Home (vil vises i ordentlig 3D VR).

 

Den kan streames kl 19:45 og vil aldri være tilgjengelig igjen etter streamen er ferdig.

 

Jeg ser veldig frem til dette da jeg er stor fan av Mr. Robot. Men jeg får nok ikke oppleve det i veldig god kvalitet da jeg bare har 6mbps, men gleder meg uansett :)

 

 

http://www.roadtovr.com/mr-robot-360-experience-streaming-major-htc-vive-oculus-riftr-vr-headsets-limited-time/?platform=hootsuite

 

Ser ut til at den fremdeles er tilgjengelig men...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noen her vært igjennom prosessen med å få tilsendt en ny rift? Riften min fikk tilkoblingsproblemer etter kort tid. Etter mye at og frem med support fikk jeg endelig beskjed om at jeg skulle returnere riften. Fikk tilsendt returlapp og plasserte denne godt synlig på pakken.

 

Etter 2 uker får jeg mail fra Oculus om at de enda ikke har mottatt riften. De sier de skal kontakte UPS, og at jeg bare skal forholde meg rolig. På fredag fikk jeg pakken i retur. Den har vært helt nede i Tyskland, kan se det når jeg sjekker sporingsnummer.

 

Nå har jeg holdt på i flere måneder med dette tullet her..

Lenke til kommentar

Har noen her vært igjennom prosessen med å få tilsendt en ny rift? Riften min fikk tilkoblingsproblemer etter kort tid. Etter mye at og frem med support fikk jeg endelig beskjed om at jeg skulle returnere riften. Fikk tilsendt returlapp og plasserte denne godt synlig på pakken.

 

Etter 2 uker får jeg mail fra Oculus om at de enda ikke har mottatt riften. De sier de skal kontakte UPS, og at jeg bare skal forholde meg rolig. På fredag fikk jeg pakken i retur. Den har vært helt nede i Tyskland, kan se det når jeg sjekker sporingsnummer.

 

Nå har jeg holdt på i flere måneder med dette tullet her..

 

 

Veldig kjipt.

 

Sendte du proforma invoice til UPS?

 

Hvis du ikke gjorde det kan det fort komme i retur :(

 

 

Jeg fikk min Rift i retur pga at den manglet hvertfall så måtte jeg sende på nytt.

Lenke til kommentar

 

Har noen her vært igjennom prosessen med å få tilsendt en ny rift? Riften min fikk tilkoblingsproblemer etter kort tid. Etter mye at og frem med support fikk jeg endelig beskjed om at jeg skulle returnere riften. Fikk tilsendt returlapp og plasserte denne godt synlig på pakken.

 

Etter 2 uker får jeg mail fra Oculus om at de enda ikke har mottatt riften. De sier de skal kontakte UPS, og at jeg bare skal forholde meg rolig. På fredag fikk jeg pakken i retur. Den har vært helt nede i Tyskland, kan se det når jeg sjekker sporingsnummer.

 

Nå har jeg holdt på i flere måneder med dette tullet her..

 

 

Veldig kjipt.

 

Sendte du proforma invoice til UPS?

 

Hvis du ikke gjorde det kan det fort komme i retur :(

 

 

Jeg fikk min Rift i retur pga at den manglet hvertfall så måtte jeg sende på nytt.

 

 

Ikke helt sikker på hva du mener her. Bare festet den returlappen jeg fikk fra Oculus direkte på pakken under noe plastikk. Alt av strekkoder og leveringsadresse var godt synlig. Ble heller ikke instruert fra Oculus sin side om noe annet enn at jeg skulle levere den på nærmeste postkontor. 

 

Etter dette sendte jeg mail til Oculus igjen med bilder og screenshots osv. Så fikk jeg tilbake at dette hadde vært veldig hjelpsomt og at jeg skulle høre fra de igjen. Så det er der vi er nå. "Thank you for your continued patience", wow.

 

UPS har heller ikke prøvd å ta noe kontakt med meg, men det var Bring som etterhvert leverte pakka tilbake til det samme postkontoret.

Lenke til kommentar

 

 

Har noen her vært igjennom prosessen med å få tilsendt en ny rift? Riften min fikk tilkoblingsproblemer etter kort tid. Etter mye at og frem med support fikk jeg endelig beskjed om at jeg skulle returnere riften. Fikk tilsendt returlapp og plasserte denne godt synlig på pakken.

 

Etter 2 uker får jeg mail fra Oculus om at de enda ikke har mottatt riften. De sier de skal kontakte UPS, og at jeg bare skal forholde meg rolig. På fredag fikk jeg pakken i retur. Den har vært helt nede i Tyskland, kan se det når jeg sjekker sporingsnummer.

 

Nå har jeg holdt på i flere måneder med dette tullet her..

 

 

Veldig kjipt.

 

Sendte du proforma invoice til UPS?

 

Hvis du ikke gjorde det kan det fort komme i retur :(

 

 

Jeg fikk min Rift i retur pga at den manglet hvertfall så måtte jeg sende på nytt.

 

 

Ikke helt sikker på hva du mener her. Bare festet den returlappen jeg fikk fra Oculus direkte på pakken under noe plastikk. Alt av strekkoder og leveringsadresse var godt synlig. Ble heller ikke instruert fra Oculus sin side om noe annet enn at jeg skulle levere den på nærmeste postkontor. 

 

Etter dette sendte jeg mail til Oculus igjen med bilder og screenshots osv. Så fikk jeg tilbake at dette hadde vært veldig hjelpsomt og at jeg skulle høre fra de igjen. Så det er der vi er nå. "Thank you for your continued patience", wow.

 

UPS har heller ikke prøvd å ta noe kontakt med meg, men det var Bring som etterhvert leverte pakka tilbake til det samme postkontoret.

 

 

UPS kontaktet ikke meg heller.

 

Tror du må spørre Oculus om proforma invoice. Jeg bare laget en selv jeg.

 

Er ikke alle land man trenger proforma invoice sikkert, men Norge er hvertfall ett av dem :(

 

 

Huff, ikke for å være slem. Men kan ikke si jeg angrer veldig på at jeg lot være å handle fra utlandet..

 

 

Er jo ikke noe problem å kjøpe fra utlandet. Når jeg sendte min med proforma invoice fikk jeg ny samme dag som Oculus mottok min. Tok 3 dager å sende fra meg til Nederland.

Lenke til kommentar

Proforma invoice er jo for/fra selger - ser ikke helt hvorfor det skulle ha noe med en retur av et produkt å gjøre. Høres ut som en misforståelse i et eller annet ledd.

 

All retur til utlandet krever proforma invoice.

 

Hos UPS kan man sende den på epost. Enkelte andre transportselskaper krever de på papir.

 

Når jeg fikk pakken i retur hadde UPS klistret på en lapp hvor det stod at for å sende pakker til utlandet måtte jeg sende proforma invoice til [email protected].

 

Jeg fylte ut min egen fra et skjema jeg fikk tilsendt av UPS.

Det ser slik ut:

 

post-131058-0-75289300-1470811451_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

Proforma invoice er jo for/fra selger - ser ikke helt hvorfor det skulle ha noe med en retur av et produkt å gjøre. Høres ut som en misforståelse i et eller annet ledd.

 

All retur til utlandet krever proforma invoice.

 

Hos UPS kan man sende den på epost. Enkelte andre transportselskaper krever de på papir.

 

Når jeg fikk pakken i retur hadde UPS klistret på en lapp hvor det stod at for å sende pakker til utlandet måtte jeg sende proforma invoice til [email protected].

 

Jeg fylte ut min egen fra et skjema jeg fikk tilsendt av UPS.

Det ser slik ut:

 

attachicon.gifCaptur21e.JPG

 

 

Okey - takk for info.

 

Så du fikk altså returlappen tilsendt fra Oculus, som du da festet til pakken før du returnerte den? Så fikk du pakken din returnert tilbake med en infolapp fra UPS om at du måtte ha en Proforma Invoice? Det var nemlig ingen slik info på min pakke da den dukket opp igjen. Kun en lapp som bring hadde festet over den originale.

 

Jeg får vel bare prøve å kontakte UPS selv og høre hvordan jeg skal gå frem her. Det er jo Radio Silence fra Oculus support.

Lenke til kommentar

 

 

Proforma invoice er jo for/fra selger - ser ikke helt hvorfor det skulle ha noe med en retur av et produkt å gjøre. Høres ut som en misforståelse i et eller annet ledd.

 

All retur til utlandet krever proforma invoice.

 

Hos UPS kan man sende den på epost. Enkelte andre transportselskaper krever de på papir.

 

Når jeg fikk pakken i retur hadde UPS klistret på en lapp hvor det stod at for å sende pakker til utlandet måtte jeg sende proforma invoice til [email protected].

 

Jeg fylte ut min egen fra et skjema jeg fikk tilsendt av UPS.

Det ser slik ut:

 

attachicon.gifCaptur21e.JPG

 

 

Okey - takk for info.

 

Så du fikk altså returlappen tilsendt fra Oculus, som du da festet til pakken før du returnerte den? Så fikk du pakken din returnert tilbake med en infolapp fra UPS om at du måtte ha en Proforma Invoice? Det var nemlig ingen slik info på min pakke da den dukket opp igjen. Kun en lapp som bring hadde festet over den originale.

 

Jeg får vel bare prøve å kontakte UPS selv og høre hvordan jeg skal gå frem her. Det er jo Radio Silence fra Oculus support.

 

 

Ja, var akkurat slik det skjedde.

 

Håper virkelig det ordner seg for deg raskt! :(

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...