LarZen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Steam DRM VS Oculus Store DRM Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) Får Riften på torsdag, så da er det på tide å gjøre ting klart. Monterte nettopp et slikt feste i hjørnet i taket over pulten min. Sensoren skal klare å se hele stuen nå, synsvinkelmessig. Og når Touch kommer tenkte jeg å ha en sensor til i motsatt hjørne, som er ca 5-6 meter unna. Siden én sensor klarer svært nøyaktig tracking opptil rett over 3 meter, vil jeg få roomscale på lik linje med Vive med 2stk. Dette blir meget gøy merker jeg Festet er veldig lite og er ikke sjenerende å ha på veggen i mine øyne, om noen lurer. Og et lite bilde av riggen da Endret 24. mai 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Steam DRM VS Oculus Store DRM Steam virker på meg som et temmelig forbruker vennlig system. Man har offline mode som gjør at jeg aldri trenger å logge på annet enn for å installere spillet og man har family sharing som gjør at jeg kan dele spillene mine med hvem som helst. Jeg kan også kreve pengene tilbake hvis jeg ikke er fornøyd med et kjøp via Steam refunds. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Tar nok Steam DRM hver gang gitt. Kjøper som regel steam utgaven av spill uansett om det er tilgjengelige DRM frie utgaver da det er så greit å ha alt samlet på en plass med auto updates osv. Perr dags dato er det totalt sett av 244 VR titler i steam storen (muli noen av disse er DLC eller annet, orket ikke å se gjennom alle) hvorav flere av disse er klare for oculus rift og rundt en 50 titler pluss minus i Oculus storen. Jeg mener helt klart at VR headsett burde bli sett på som "peripherals" til PC plattformen å ikke som egne plattformer, vertfall fremtil vi får VR headsett som har hardware for video og spill innebygd. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Tenkte litt på Steam vs Oculus store. Mimret litt om Shuffle Puck Café fra Amiga, og kjøpte hyllesten Shuffle Puck Cantina på Steam. Og akkurat den fungerer ikke enda på Oculus Rift. Tipper den "rene" Rift-versjonen er bedre. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) Steam virker på meg som et temmelig forbruker vennlig system. Man har offline mode som gjør at jeg aldri trenger å logge på annet enn for å installere spillet og man har family sharing som gjør at jeg kan dele spillene mine med hvem som helst. Jeg kan også kreve pengene tilbake hvis jeg ikke er fornøyd med et kjøp via Steam refunds. Steam er blitt veldig bra. Men det er fortsatt et DRM system. Selv så har jeg vært med Steam siden dag 1 og det var langt ifra en bra opplevelse som det er idag. Hva jeg vil frem til er at hva med å gi andre tjenester en sjanse også. Og ikke bare tviholde på hva en er kjent med. For slik har det på ingen måte alltid vært....langt derifra. Endret 24. mai 2016 av LarZen 1 Lenke til kommentar
blind&gal sløvhjerne Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) Har sittet igjen med dårlig smak i munnen hver gang jeg har besøkt r/oculus på reddit den siste tiden. Synes det er vill vest med fanboyisme fra begge leire på Oculus sub'en rett og slett. Finner personlig mindre og mindre grunn til besøke der lengre ettersom jeg er en nøytral VR entusiast som ikke heier på noen. Folk krangler så busta fyker og en skal lissom være enten Vive fanboy eller Rift fanboy for å ha noe glede ut av de kranglene som utspiller seg der daglig. Jeg er jo litt nostalgisk angående den sub'n men samtidig føler jeg det er greit å holde seg unna den barnehagen det virker som den er blitt i det siste. r/oculus spilte større rolle før da Oculus aktivt brukte sub'en for å kommunisere med folk og brydde seg om tilbakemeldingene de fikk der, og i tillegg var det liksom det stedet man besøkte for å få siste nytt om all slags VR ikke bare Oculus. Nå når sub'n slik jeg opplever det har utspilt sin rolle som kommunikasjons kanal med Oculus, og ikke lenger er "the goto place" for VR nyheter, (uploadVR og RoadtoVR dekker det en trenger å vite av nytt på VR fronten), får fanboysa bare ha krigen sin der så mye de vil for meg. Endret 24. mai 2016 av blind&gal sløvhjerne Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Har sittet igjen med dårlig smak i munnen hver gang jeg har besøkt r/oculus på reddit den siste tiden. Synes det er vill vest med fanboyisme fra begge leire på Oculus sub'en rett og slett. Finner personlig mindre og mindre grunn til besøke der lengre ettersom jeg er en nøytral VR entusiast som ikke heier på noen. Folk krangler så busta fyker og en skal lissom være enten Vive fanboy eller Rift fanboy for å ha noe glede ut av de kranglene som utspiller seg der daglig. Jeg er jo litt nostalgisk angående den sub'n men samtidig føler jeg det er greit å holde seg unna den barnehagen det virker som den er blitt i det siste. r/oculus spilte større rolle før da Oculus aktivt brukte sub'en for å kommunisere med folk og brydde seg om tilbakemeldingene de fikk der, og i tillegg var det liksom det stedet man besøkte for å få siste nytt om all slags VR ikke bare Oculus. Nå når sub'n slik jeg opplever det har utspilt sin rolle som kommunikasjons kanal med Oculus, og ikke lenger er "the goto place" for VR nyheter, (uploadVR og RoadtoVR dekker det en trenger å vite av nytt på VR fronten), får fanboysa bare ha krigen sin der så mye de vil for meg. Det var unngåelig at dette skjedde siden man kalte sub'en for r/Oculus og flere konkurrerende VR sett og deres brukere uansett ville komme til etter hvert, slik vi så da Valve slapp nyheten om Vive. Man søker seg mot de stedene med den største brukerbasen og de mest aktive diskusjonene og da var r/Oculus et opplagt samlingsted, det samme kan sies om denne tråden en tid før vi fikk en tråd for Vive her på diskujon.no og en på Reddit for Vive. Nå er det faktisk en nøytral sub på Reddit for VR: https://www.reddit.com/r/Vive/ Men det er så som så med aktiviteten der. Selv er jeg investert i Vive leiren siden det er det VR settet jeg har kjøpt (2 stykk for multiplayer). Og jeg er sikkert ikke noe bedre enn de fleste andre med begge beina plantet hos en av produsentene av VR. Men jeg forsøker å ikke trakke noen på tærne i kommentarene mine her og på Reddit. Det blir dessuten også spennende å se når PS VR slippes om det hele da roer seg ned noen hakk eller om det blir mer bensin på bålet. Har diskusjon.no en nøytral tråd for VR? Kanskje det er på tide med en, gitt at vi har en for Oculus og nå også tilsynelatende en for Vive: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1711992 Eller er det poengløst med en nøytral tråd for VR? Siden man risikerer at det hele fisler ut i sanden, litt slik som på r/Virtualreality på Reddit. Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Jeg kunne ønske vi gjorde om denne tråden til en generell VR tråd. Det er stort her det blir diskutert ting om Vive og Gear VR. Virker ikke som for meg at noen her inne egentlig er noe særlig fanboy av de forskjellige produsentene. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Må nok innom UPlay når dette kommer til høsten - ser fett ut. De har visst lagt på en hel del vignettering når det går fort, så man ikke skal bli altfor kvalm. https://www.youtube.com/watch?v=PoxTdZ0AO34 Mer om spillet: http://europe.newsweek.com/eagle-flight-oculus-rift-review-440776?rm=eu 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Har sittet igjen med dårlig smak i munnen hver gang jeg har besøkt r/oculus på reddit den siste tiden. Synes det er vill vest med fanboyisme fra begge leire på Oculus sub'en rett og slett. Finner personlig mindre og mindre grunn til besøke der lengre ettersom jeg er en nøytral VR entusiast som ikke heier på noen. Folk krangler så busta fyker og en skal lissom være enten Vive fanboy eller Rift fanboy for å ha noe glede ut av de kranglene som utspiller seg der daglig. Jeg er jo litt nostalgisk angående den sub'n men samtidig føler jeg det er greit å holde seg unna den barnehagen det virker som den er blitt i det siste. r/oculus spilte større rolle før da Oculus aktivt brukte sub'en for å kommunisere med folk og brydde seg om tilbakemeldingene de fikk der, og i tillegg var det liksom det stedet man besøkte for å få siste nytt om all slags VR ikke bare Oculus. Nå når sub'n slik jeg opplever det har utspilt sin rolle som kommunikasjons kanal med Oculus, og ikke lenger er "the goto place" for VR nyheter, (uploadVR og RoadtoVR dekker det en trenger å vite av nytt på VR fronten), får fanboysa bare ha krigen sin der så mye de vil for meg. Bare å holde seg unna r/Oculus egentlig. Jeg er innom daglig, men er der ikke lenge pga all negativiteten. Noen mennesker der inne kan faktisk virke som om de er litt gale og utilregnelige. Det er så mye sinne og aggresjon at det har blitt et trist sted å være. Folk blir til og med downvotet om de skriver positive ting om Riften, fordi en mengde folk ønsker at ALT skal være negativt fordi de er sinte på Oculus pga DRM styret. Når jeg går inn er det for å se etter nyheter og reviews av Riften, alt annet holder jeg meg bare bevisst unna. Endret 25. mai 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
Niram Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Okey å diskutere litt vive her? Lurer på om det er vits i å kjøpe Vive for meg, eller om jeg bør vente. Jeg har en laptop med GTX 980m, 16gb minne, i7 og ssd (MSI GT72 Dominator Pro). Noen som har noen erfaringer med tilsvarende konfigurasjon? Jeg er ikke på noen måte avhengig av max settings, så lenge det gir en god opplevelse. Jeg skal kjøpe ny stasjonær i løpet av ett års tid, men er veldgi gira på VR allerede nå. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Fikk min Oculus igår og testet noen timer. Er det meg det er noe feil med, eller synes flere at det er uklart bilde og veldig pixelert?... For all del, morsomt fordet, men litt overrasket. Nesten vanskelig å lese menyene i OR Home... 1 Lenke til kommentar
Woods Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Har sittet igjen med dårlig smak i munnen hver gang jeg har besøkt r/oculus på reddit den siste tiden. Synes det er vill vest med fanboyisme fra begge leire på Oculus sub'en rett og slett. Finner personlig mindre og mindre grunn til besøke der lengre ettersom jeg er en nøytral VR entusiast som ikke heier på noen. Folk krangler så busta fyker og en skal lissom være enten Vive fanboy eller Rift fanboy for å ha noe glede ut av de kranglene som utspiller seg der daglig. Jeg er jo litt nostalgisk angående den sub'n men samtidig føler jeg det er greit å holde seg unna den barnehagen det virker som den er blitt i det siste. r/oculus spilte større rolle før da Oculus aktivt brukte sub'en for å kommunisere med folk og brydde seg om tilbakemeldingene de fikk der, og i tillegg var det liksom det stedet man besøkte for å få siste nytt om all slags VR ikke bare Oculus. Nå når sub'n slik jeg opplever det har utspilt sin rolle som kommunikasjons kanal med Oculus, og ikke lenger er "the goto place" for VR nyheter, (uploadVR og RoadtoVR dekker det en trenger å vite av nytt på VR fronten), får fanboysa bare ha krigen sin der så mye de vil for meg. Dette skjer med hver eneste subreddit som vokser. Fort man når en viss grense blir den ubrukelig, og det finnes mange gode eksempler på dette. Jeg var til eks. fan av r\dayz, som ble nokså fiendtlig ved release av standalone utgaven. Endret 25. mai 2016 av Woods Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Fikk min Oculus igår og testet noen timer. Er det meg det er noe feil med, eller synes flere at det er uklart bilde og veldig pixelert?... For all del, morsomt fordet, men litt overrasket. Nesten vanskelig å lese menyene i OR Home... Da vil jeg tro stroppene er feil justert. Skrift skal på ingen måte være utydelig i Home, og det skal være et skarpt bilde. Hvis den ikke sitter helt riktig så kan det fort blir uklart. Festet som skal bak hodet må du justere så det sitter under bakhodet på en måte, og mange sier det hjelper å tilte riften på ansiktet. Når du får det riktig til skal det være skarpt og pent Dette trenger du bare å gjøre en gang, så bruk litt tid på å få det riktig Endret 25. mai 2016 av IceBlitz 2 Lenke til kommentar
Morrow Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Noen andre her som har problemer med å få Oculus til å betale regningen fra UPS? Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 (endret) Fikk riften min i dag, og jeg kan ikke annet enn å si FY FAEN for en utrolig bra opplevelse. Komforten, oppløsningen, skarpheten, farger, lyd, tracking... ALT er polert som faen! Selv som eier av DK2, Gear VR/S7 Edge, en haug av Google Cardboard headsets så hadde jeg aldri forventet at Riften skulle bli så mye bedre enn alt annet jeg har prøvd. Har sittet i Riften i 6 timer nå og det gjør vondt å forlate den til fordel for sengen. Til informasjon: Roomscale funker som pokker med kun en sensor. Kan labbe og løpe rundt på rommet her, så langt som kabelen rekker (4 meter) uten problemer. Det var verdt hver krone og mer til! Det er endelig blitt et konsumerprodukt som oser av kvalitet. Satan å fornøyd jeg er akkurat nå :D Anbefaler alle å spille Lucky's Tale og spesielt Farlands! Elite Dangerous har jeg ikke fått til enda, kommer bare et statisk bilde i Riften når jeg launcher, er nok noe softwarefeil med spillet. Forsøker å slette og installere på nytt Endret 26. mai 2016 av IceBlitz 3 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Høres bra ut IceBlitz! Når bevegelses kontrollen kommer så blir det enda bedre. Selv så synes jeg Oculus sine ser mye bedre ut en hva HTC har. Men nå har jeg ikke prøvd noen av dem....så who knows.. 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Høres bra ut IceBlitz! Når bevegelses kontrollen kommer så blir det enda bedre. Selv så synes jeg Oculus sine ser mye bedre ut en hva HTC har. Men nå har jeg ikke prøvd noen av dem....så who knows.. Jeg syntes det samme. Vive kontrollerne ser kjempegøye ut, men de ser også store og tunge ut. Oculus Touch er knøttsmå og veldig lette ut ifra reviews jeg har lest om folk som har prøvd de, så jeg gleder meg veldig. Men over til noe annet: Meget fornøyd med at vi kan ha en hyggelig community her uten drittslenging og boikotting. Jeg postet omtrent det samme på Reddit som jeg gjorde her om Riften min, og 33% av alle votes har vært downvotes, kun fordi jeg liker Riften min. Hehe, det er helt utrolig hvor mye sprø folk det er på internett. Folk sier posten min ser ut som reklame, at jeg jobber for oculus etc bare fordi jeg er positiv om riften min og at jeg nyter den. At man kan bli så sint for en DRM policy, at man slutter å tro på at noen kan like det de har kjøpt klarer jeg ikke å forstå Endret 26. mai 2016 av IceBlitz 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Trenger litt hjelp forresten. Får ikke startet Elite Dangerous. Alle andre spill fungerer fint. Når jeg starter Elite Dangerous kommer det bare opp et statisk bakgrunnsbilde i Riften med et loading-symbol nede i høyre hjørne. Men på klonebildet på PC skjermen er menyer interaktive og fungerer, men det er ingen tracking. Noen som har noen løsning? Slettet spillet og satt det til lasting på nytt i natt, men ikke sikker på om det hjelper da jeg nettopp hadde installert spillet fra Oculus Home da jeg prøvde i går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå