Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Urk - kjenner jeg må venne meg litt mer til VR - motion sickness is a thing. ;)

Håper og går ut fra at det bare er tilvenning. Men - det kan kanskje ta litt tid.

Skal dra fram PlaySeat og se hvordan det fungerer med Rift, sete, ratt, spak og pedaler i Project Cars. :)

Jeg kan anbefale å ta en Postafen-tablett en times tid før du spiller.

Postafen er reisesyketabletter, og har fungert veldig bra for VR-sickness.

Jeg har testet både med og uten Postafen på IoMoon, og med kan jeg spille i timesvis helt uten å bli dårlig. Tar jeg ikke blir jeg dårlig etter kort tid.

Kjøpes på ditt lokale apotek uten resept. Husk å lese pakningsvedlegget!

Lenke til kommentar

Du får også kjøpt bånd med en liten kul på som skal presse et punkt rett under håndleddet. Den virker også mot kvalme/sjøsyke. Det fungerer på meg ihvertfall når det gjelder båt. Den pillen blir jeg så trøtt av å ta.

Tror egentlig alle tips mot reise/båtsyke hjelper med VR da det er den samme kvalmen

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

Urk - får Rift i dag, og jeg som enda ikke har fått ut finger'n og kjøpt USB 3-kort. :(

Noen som har tips om godt valg av PCIe-kort med minst tre USB 3-porter? De fleste nettbutikkene jeg har sett på har bare kort med to porter.

(Kjekt å være framoverkompatibel med den kommende kontrolleren...)

Jeg har kjøpt dette kortet:

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kontrollere/USB-3-0/Orico/Orico-USB-30-PCI-Express-4-Port-Fresco-Logic-Chipset-Mac-st%C3%B8tte130996-p0000093674

Jeg har ikke fått testet det siden jeg ikke har fått min rift ennå, har estimert levering innen to-tre uker...

Lenke til kommentar

Urk - får Rift i dag, og jeg som enda ikke har fått ut finger'n og kjøpt USB 3-kort. :(

Noen som har tips om godt valg av PCIe-kort med minst tre USB 3-porter? De fleste nettbutikkene jeg har sett på har bare kort med to porter.

(Kjekt å være framoverkompatibel med den kommende kontrolleren...)

Jeg har kjøpt dette kortet:

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kontrollere/USB-3-0/Orico/Orico-USB-30-PCI-Express-4-Port-Fresco-Logic-Chipset-Mac-st%C3%B8tte130996-p0000093674

Jeg har ikke fått testet det siden jeg ikke har fått min rift ennå, har estimert levering innen to-tre uker...

Jeg har dette kortet, fungerer ypperlig til riften. Eneste problemet er at den vises som usb2 noen ganger i oculus instillinger. Har ingen påvirkning på ytelse og det er bare å plugge den inn på nytt for vise usb3

Lenke til kommentar

Sjekker reddit.com/r/oculus daglig. Oculus får veeeeldig mye tyn for tiden! Bruker ikke oculusen så mye per i dag, går mest i vive for min del pga kontroller der. Bruker dog oculusen til vrvideo/virtuell desktop for å se film eller serier :) Har rundet de spennende spillene på riften og venter i grunn på touch eller nye bra spill :)

Hva med dere andre?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...