Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!

Anbefalte innlegg

Førsteinntrykket er veldig bra. De medfølgende hodetelefonene er skikkelig gode. Skriver forøvrig denne posten fra Virtual Desktop i rift-en :)

Skjønner godt hvorfor Touch er viktig. Det er det som skal til for å dytte deg helt inn i opplevelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lasta ned en VR demo hvor du kan sett deg inn i ulike biler. Det føles som man sitter i en bil 100%, du har enorm synsvinkel som man har i virkeligheten. Hvis dem klarer å lage noe sånt til et bilspill fy faen, da er det bare å glem pc skjermer og tver i framtiden. 

Lenke til kommentar

Lasta ned en VR demo hvor du kan sett deg inn i ulike biler. Det føles som man sitter i en bil 100%, du har enorm synsvinkel som man har i virkeligheten. Hvis dem klarer å lage noe sånt til et bilspill fy faen, da er det bare å glem pc skjermer og tver i framtiden. 

Hvilken demo er dette? :)

Lenke til kommentar

Selv ser jeg på disse bevegelses kontrollene som noe nintendo wii aktig, noe som apelerer til ett bredt puplikum utenfor kjærne spillerene. Jeg har ingen planer om å danse rundt på gulvet blind som ei høne mens jeg vifter med armene. Kommer sikkert til å teste det, og kan se apellen i feks strategi spill eller noe. Men for meg handler det om simulator spill. Ratt, pedaler, joystick, og håndkontoller. Jeg er så heldig at jeg vet AKKURAT hvilke spill jeg har kjøpt riften for. For meg er det ikke noe gamble, det er ikke de skreddersydde vr spillene jeg kjøper den for, de kan være akkurat så ræva de vill for min del. Jeg har allerede en lang liste med spill som fungerer med oculus, dene listen er allerede lang nok og god nok til å forsvare kjøpet for min egen del.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken demo er dette? :)

RelayCars heter det. Ikke imponerende før man setter seg inn i bilen, da er det som å sitte i sin egen bil og ha 100% synsvinkel.

Lenke til kommentar

Selv ser jeg på disse bevegelses kontrollene som noe nintendo wii aktig, noe som apelerer til ett bredt puplikum utenfor kjærne spillerene. Jeg har ingen planer om å danse rundt på gulvet blind som ei høne mens jeg vifter med armene. Kommer sikkert til å teste det, og kan se apellen i feks strategi spill eller noe. Men for meg handler det om simulator spill. Ratt, pedaler, joystick, og håndkontoller. Jeg er så heldig at jeg vet AKKURAT hvilke spill jeg har kjøpt riften for. For meg er det ikke noe gamble, det er ikke de skreddersydde vr spillene jeg kjøper den for, de kan være akkurat så ræva de vill for min del. Jeg har allerede en lang liste med spill som fungerer med oculus, dene listen er allerede lang nok og god nok til å forsvare kjøpet for min egen del.

Du ser vel på selve headsettet som 3D TV også da siden kontrollene bare er "wii aktige". 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mye av det samme som gjør at jeg går for Rift også - det aller meste av min spilling kommer fremdeles til å bli gjort sittende og om en ser bort fra room scale så virker Rift som det klart beste alternativet.

Og det er jo ikke som om Rift ikke får room-scale - den blir muligens ikke like god som på Vive, men den blir uansett god nok for de av oss som kun er middels interesserte i akkurat den biten. 

Lenke til kommentar

Leste noe om en ekstraregning fra DHL på de som ble sendt til Norge. Noen av dere som har mottatt Riften som har fått regning, og i såfall på hvor mye?

Mente Oculus var rimelig klare på at ALT inkl. moms og toll var inkludert.

Virker som de har fucket opp ja, vi har jo betalt moms når vi bestilte. 

Lenke til kommentar

Du ser vel på selve headsettet som 3D TV også da siden kontrollene bare er "wii aktige". 

Nei. Altså poenget mitt er, at å gå rundt på gulvet og veive rundt med håndkontrollere og slikt. Helt sikkert kan være veldig gøy og appelere til veldig mange. Men det er ikke dette som tiltrekker meg mest. Jeg har altid hatt lyst på track IR, men aldri tatt meg råd til å kjøpe det. For de som ikke vet hva dette er, så er det ett sporingsystem du putter på hode, slik at man kan se seg rundt i simulator spill, bare ved å bevege på hode. Men her er det små bevegelser som er stikkordet, slik at man ikke tar hode helt vekk fra skjermen.

Det er her VR hjelmer er så genialt i forhold. Samtidig som den naturlige 3D selfølgelig er med på å løfte oppelvelsen mange skritt.

Lenke til kommentar

Har et lite dilemma nå! Har hatt vive'en i over 3 uker og elsker den. Fikk CV1 Riften i dag og usikker på hva jeg skal gjøre. Står mellom å selge den på finn.no med profitt eller beholde begge 2. Noen som har begge headsettene og kan komme med innput? Tenker Riften er mer barnevennelig og kan brukes av ungene mine på 2 og 4 år. Jeg har også bestilt virtuix omni, men har fått en valgmulighet fra kona; Enten riften eller virtuix omnien. Hva tenker dere?

EDIT: Endte opp med riften. Må bare ha det beste fra 2 verdener! Noen som vil adde meg som friend? Går under navnet stigzy :)

Endret av stigzy
Lenke til kommentar

Har et lite dilemma nå! Har hatt vive'en i over 3 uker og elsker den. Fikk CV1 Riften i dag og usikker på hva jeg skal gjøre. Står mellom å selge den på finn.no med profitt eller beholde begge 2. Noen som har begge headsettene og kan komme med innput? Tenker Riften er mer barnevennelig og kan brukes av ungene mine på 2 og 4 år. Jeg har også bestilt virtuix omni, men har fått en valgmulighet fra kona; Enten riften eller virtuix omnien. Hva tenker dere?

EDIT: Endte opp med riften. Må bare ha det beste fra 2 verdener! Noen som vil adde meg som friend? Går under navnet stigzy :)

Heldig!!! :) :)

Skulle akkurat til å anbefale deg å beholde den på bakgrunn av hva jeg leser om andre.

De fleste som har fått begge to beholder begge fordi de er så gode på hver sine områder :)

Lenke til kommentar

OPPDATERING VEDRØRENDE MOMS OG TOLL

Jeg sendte en epost til Oculus og fortalte at jeg hadde lagt merke til at noen nordmenn som har fått sin Oculus, også har fått regning for moms/toll eller andre utgifter, og jeg ba om bekreftelse på at vi ikke skulle få noe slikt.

Her er svaret fra Oculus:

Hello Henrik,

If you encounter any issues with your order or extra charges please contact us and we will take care of it and do an investigation.

In the meantime please don't hesitate to reach out if you have any other questions or concerns. I'm always happy to help. I hope you have a fantastic rest of your day, take care!

Thanks,

XXXXX
Oculus Support

Så det skal vel ikke være noen grunn til bekymring. Får man regning i ettertid, kontakt Oculus så ordner de helt sikkert opp i en refund, enten fra Oculus eller fra shipping selskapet. Oculus har rammeavtaler med flere shipping selskaper så dette har de nok god kontroll på :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Er det lurt å la barna bruke VR brillene? De går jo ut med advarsel om at ingen under 13 år bør bruke de? Har et barn selv på 2 år som har testet Gear VR, men har ikke turt å la henne bruke de mer en et par minutter om gangen. Ikke kritisk til deg :) Om noen har input så tar jeg gjerne imot. Har jo lyst selv å la barnet prøve

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva trives folk best med så langt?

Jeg har sett en del serier med Virtual Desktop. Det fungerer overraskende bra.

Ellers er Blaze Rush (sittende) og The Climb (stående) kult. Har også tenkt å få spilt igjennom Lucky's Tale snart.

Som demo tar jeg alltid folk gjennom Dreamdeck først. "Introduction to VR" er også ganske bra.

Lenke til kommentar

Hva trives folk best med så langt?

Jeg har sett en del serier med Virtual Desktop. Det fungerer overraskende bra.

Ellers er Blaze Rush (sittende) og The Climb (stående) kult. Har også tenkt å få spilt igjennom Lucky's Tale snart.

Som demo tar jeg alltid folk gjennom Dreamdeck først. "Introduction to VR" er også ganske bra.

Cronos og Lucky’s Tale er kult. The Climb også, men hadde større forventninger til det spillet. Nesten så jeg sparer resten av spillet til Touch kommer. Tror opplevelsen blir bedre med dem. Samt at jeg har en tendens til komme bort i knappen som gnir hendene med pulver når jeg skal gripe tak i fjellveggen.

Eller så er jo flere av demoene bra. Da T-Rex passerte over meg skjønte jeg at dette kommer til å bli så bra. Jeg fikk litt gåsehud i det øyeblikket. Ikke av redsel men av begeistring. Det var en wow faktor i det øyeblikket. :)

Eve Valkyrie ga meg litt ”sjøsyke”. Det mest skuffende var at jeg ble kjempekvalm av Project Cars. Og det etter bare 2 runder med gokarten. Bare tanken på å ta på brillene i lang tid etterpå fikk meg litt kvalm. Tror det vil ta lang tid før jeg venner meg til det spillet. Skal ta gokart på vanlig skjerm og gå over til rift med bilene. Og prøve å avvenne sjøsyken gradvis i korte økter.

Lenke til kommentar

Cronos og Lucky’s Tale er kult. The Climb også, men hadde større forventninger til det spillet. Nesten så jeg sparer resten av spillet til Touch kommer. Tror opplevelsen blir bedre med dem. Samt at jeg har en tendens til komme bort i knappen som gnir hendene med pulver når jeg skal gripe tak i fjellveggen.

Eller så er jo flere av demoene bra. Da T-Rex passerte over meg skjønte jeg at dette kommer til å bli så bra. Jeg fikk litt gåsehud i det øyeblikket. Ikke av redsel men av begeistring. Det var en wow faktor i det øyeblikket. :)

Eve Valkyrie ga meg litt ”sjøsyke”. Det mest skuffende var at jeg ble kjempekvalm av Project Cars. Og det etter bare 2 runder med gokarten. Bare tanken på å ta på brillene i lang tid etterpå fikk meg litt kvalm. Tror det vil ta lang tid før jeg venner meg til det spillet. Skal ta gokart på vanlig skjerm og gå over til rift med bilene. Og prøve å avvenne sjøsyken gradvis i korte økter.

Jeg gjør akkurat det samme i The Climb. Tror jeg ubevist rykker litt til når jeg hopper.

Ellers så har jeg merket at det tar noen dager å bli vant til ting. I går satt jeg f.eks over en time med headsettet på uten at jeg merket noe særlig, og det blir stadig bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...