Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk akkurat order processed mailen!

Hi Dr. Mobius,

Your order has been processed and your Rift is almost on its way! Look for a shipping confirmation email with tracking information soon.

Please keep this email handy for reference. If you have any questions or concerns about your order, please contact Oculus Support.

The Oculus Team

Fikk samme, bestilte 10 min etter release.

Lenke til kommentar

Ut i fra hva jeg klarer å lese meg til rundt om kring på nettet, så burde vi (vi som har fått processed e-posten) ha Riftene våre i løpet av neste uke.

Det ser ut til at yttergrensene er 2 dager i den ene enden og tre uker i den andre enden av "venteskalaen". Gjennomsnittet ligger på 6-7 dager. Nå kan det ta lenger tid for oss da jeg hører rykter om at UPS Norge likevel prøver å ta seg betalt av oss, til tross for at Oculus dekker shipping, i tillegg har vi en offentlig fridag på torsdag.

Bare å krysse fingrene. Jeg har gått fra å være apatisk til å være litt klam i hendene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp testa Samsung Gear VR og det er noe av det sykeste jeg har opplevd. Det er helt ufattelig at teknologien allerede er her, det her er uten tvil framtiden. Bare det å sitte i en kinosal føles som at du sitter og ser på et latterlig svært lerret, men du sitter bare med mobilen. Klarer ikke å begripe det

• Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk mail kl 17.00 i dag at Oculus Riften var sendt! Bestilte og fikk bekreftelsesmail 3 min over tiden det åpnet :) Har en HTC Vive allerede og elsker den! Tror nok jeg kommer til å selge den med litt profitt på finn.no :) Dog litt fristet til å åpne den bare for å prøve hvordan det er i forhold til Vive!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp testa Samsung Gear VR og det er noe av det sykeste jeg har opplevd. Det er helt ufattelig at teknologien allerede er her, det her er uten tvil framtiden. Bare det å sitte i en kinosal føles som at du sitter og ser på et latterlig svært lerret, men du sitter bare med mobilen. Klarer ikke å begripe det

hehe! Da burde du prøve Oculus Rift eller Vive. Har nettopp avsluttet en visning med Vive til noen som vanligvis ikke er opptatt av slike ting. Ganske fantastisk å se reaksjonene. De blir liksom helt tatt på senga. De står liksom å måper, og kommer med stadige "Dette er fantastisk, helt utrolig! Se der!!! Åååååh!! " peker på ting som ikke er der i virkeligheten. The blu og Tiltbrush er veldig effektive demoer. Og så takker de meg gjentatte ganger for at jeg viste de VR. Noen tilbyr meg faktisk betaling eller tjenester etter visningene. Det er helt merkelig hvordan folk går fra likegyldighet til entusiasme på et blunk. Utrolig gøy å vise frem til folk.

• Liker 4
Lenke til kommentar

hehe! Da burde du prøve Oculus Rift eller Vive. Har nettopp avsluttet en visning med Vive til noen som vanligvis ikke er opptatt av slike ting. Ganske fantastisk å se reaksjonene. De blir liksom helt tatt på senga. De står liksom å måper, og kommer med stadige "Dette er fantastisk, helt utrolig! Se der!!! Åååååh!! " peker på ting som ikke er der i virkeligheten. The blu og Tiltbrush er veldig effektive demoer. Og så takker de meg gjentatte ganger for at jeg viste de VR. Noen tilbyr meg faktisk betaling eller tjenester etter visningene. Det er helt merkelig hvordan folk går fra likegyldighet til entusiasme på et blunk. Utrolig gøy å vise frem til folk.

Hadde lik reaksjon med DK2. Det er faktisk det jeg gleder meg mest til, å vise andre å se de reagere :)

Lenke til kommentar

Noen som har både Gear VR og Oculus, er det stor forskjell? Det er vel høyere oppløsning i Oculus?

Gear vr har nesten dobbelt så høy oppløsning som oculus rift.

Gear VR har høyere oppløsning, men ikke dobbelt. Rift har 2160*1200 og Gear Vr har 2560*1440. Men ikke se deg blind på de tallene. Riften vil oppleves som milevis bedre. Faktisk synes jeg DK2 med bare 1920*1080 var bedre enn Gear VR

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så du er han som leier ut VR på finn.no? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...