Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!

Anbefalte innlegg

Toll og lang leveringstid er jo bare enda flere grunner til å la være å kjøpe en vare jeg ikke trenger. ;) Som sagt fungerte alt helt fint før oppdateringen, og hvis de lar meg slå av feilmeldingen vil alt fungere igjen - helt gratis. :) Men fordi de tvinger meg til å bruke USB 3.0 er DK2en nå helt ubrukelig. Det samme ville en CV1 vært, for den saks skyld. Håper dere som har bestilt en CV1 er klar over dette, og er 100% sikre på at dere har USB 3.0. :)

Er det ikke bare å kjøpe en USB 3 PCI kontroller? Som denne

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toll og lang leveringstid er jo bare enda flere grunner til å la være å kjøpe en vare jeg ikke trenger. ;) Som sagt fungerte alt helt fint før oppdateringen, og hvis de lar meg slå av feilmeldingen vil alt fungere igjen - helt gratis. :) Men fordi de tvinger meg til å bruke USB 3.0 er DK2en nå helt ubrukelig. Det samme ville en CV1 vært, for den saks skyld. Håper dere som har bestilt en CV1 er klar over dette, og er 100% sikre på at dere har USB 3.0. :)

Er det ikke bare å kjøpe en USB 3 PCI kontroller? Som denne

Jo, det er bare til å kjøpe ekstra USB 3.0 til å ha i PCI slotten :)

Lenke til kommentar

Jeg beklager men viste ikke at du har forklart dette flere ganger. Jeg fant en til 139kr hos Deal om du kan hente på pickup point. Det finnes ihvertfall mange til under 200kr. Nå virker det ikke. Er det noe som du bruker mye og har glede av hadde ihvertfall jeg personlig slengt 200kr på bordet

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

Bare og bare... Begynner å bli lei av å forklare om og om igjen at jeg ikke trenger den, hvis de lar oss ignorere feilmeldingene. Kaster ikke fire hundre spenn ut vinduet, bare fordi de nekter å godta at jeg gir blaffen i feilmeldinene.

Det er neppe det at folk her ikke har fått med seg hva du sier - men det ligger i slike forums natur at (ihvertfall en del) forsøker å komme med løsninger for problemer som noen poster om. Og da på et litt mer håndfast nivå enn å bare sitte og ønske at OR ikke hadde gjort det de har gjort.

Om det en egentlig er ute etter er litt sympati for en tullete og unødvendig begrensing fra OR så bør det klargjøres i første post slik at man unngår at folk kommer med alternative løsninger... ;)

Er egentlig bare to alternativer her - enten så sitter en seg ned og venter og håper at OR (eller noen andre luringer) fikser dette, eller så går en for en løsning som vil fungere uavhengig av hva OR måtte gjøre her. Det første er det ikke noen her som kan hjelpe med, så da går de for å forsøke å hjelpe med den andre.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare og bare... Begynner å bli lei av å forklare om og om igjen at jeg ikke trenger den, hvis de lar oss ignorere feilmeldingene. Kaster ikke fire hundre spenn ut vinduet, bare fordi de nekter å godta at jeg gir blaffen i feilmeldinene.

Det kan godt hende at de har gjort det slik fordi kanskje kameraet til DK2 har fått en oppgradering og vil fungere bedre på USB 3.0 eller lignende.

Hvis du ikke har noen USB 3 porter i PCen din ville jeg kjøpt et kort uansett, ikke bare til DK2 men til minnepenner og annet stash.

Du har ekstremt utdatert maskinvare om du ikke har USB 3.0, så da er det bare finfint med en liten oppgradering.

Kjøp deg et USB 3.0 kort, det tilsvarer 2-4 pils på byen ;)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Det kan godt hende at de har gjort det slik fordi kanskje kameraet til DK2 har fått en oppgradering og vil fungere bedre på USB 3.0 eller lignende.

Hvis du ikke har noen USB 3 porter i PCen din ville jeg kjøpt et kort uansett, ikke bare til DK2 men til minnepenner og annet stash.

Du har ekstremt utdatert maskinvare om du ikke har USB 3.0, så da er det bare finfint med en liten oppgradering.

Hm, jeg har USB 3-porter i PCen, men tror bare jeg har brukt dem en gang. Det er langt fra alle som har behov for minnepenner (Dropbox, hurra!) og "annet stæsj".

Lenke til kommentar

Hm, jeg har USB 3-porter i PCen, men tror bare jeg har brukt dem en gang. Det er langt fra alle som har behov for minnepenner (Dropbox, hurra!) og "annet stæsj".

Jeg kunne ikke levd livet uten USB 3.0.

Som fotograf og kameraoperatør for filminnspilling er jeg ekstremt avhengig av gode overføringshastigheter.

Hadde jeg måttet bruke USB 2.0 hver gang jeg overfører 100GB med media hadde jeg blitt gal tror jeg hehe :)

Lenke til kommentar

Som fotograf og kameraoperatør for filminnspilling er jeg ekstremt avhengig av gode overføringshastigheter.

Hadde jeg måttet bruke USB 2.0 hver gang jeg overfører 100GB med media hadde jeg blitt gal tror jeg hehe :)

Hva slags sekvensielle hastigheter får du med mediene dine over usb 3, og hva bruker du? USB hdd, minnepinner etc..

Lenke til kommentar

For de som har "eldre" Asus-hovedkort med socket 1155(og muligens 1151), så har Asus nettopp lagt ut oppdatering til USB 3.0-chippene fra ASMedia for å støtte Oculus Rift. Kan lastes ned via denne linken

Edit: Funnet via Reddit

Kanskje folk kommer med tilbakemeldinger på om det fungerer etterhvert. :) Venter fortsatt på min Rift.  :hm:

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

For de som har "eldre" Asus-hovedkort med socket 1155(og muligens 1151), så har Asus nettopp lagt ut oppdatering til USB 3.0-chippene fra ASMedia for å støtte Oculus Rift. Kan lastes ned via denne linken

Edit: Funnet via Reddit

Kanskje folk kommer med tilbakemeldinger på om det fungerer etterhvert. :) Venter fortsatt på min Rift. :hm:

Bra jeg kjøpte nettopp kjøpte meg nytt usb3 kort siden asmedia brikken ikke var støttet da... Jaja, alltid kjekt med ekstra usb utganger
Lenke til kommentar

Hva slags sekvensielle hastigheter får du med mediene dine over usb 3, og hva bruker du? USB hdd, minnepinner etc..

Det spørs på mediet.

Med HyperX minnepenner får jeg rundt 130-150 MB/sek, samme med SxS Pro fra Sony og litt høyere med SSD-er fra Sandisk som brukes i Blackmagic kameraer og lignende. Kan selvfølgelig hente ut mer av de to sistnevnte med e-SATA men hastighetene jeg får på USB 3.0 er gode nok til at jeg ikke gidder å bytte.

Får ca 30-35 MB/sek med USB 2.0.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Fikk akkurat order processed mailen!

Hi Dr. Mobius,

Your order has been processed and your Rift is almost on its way! Look for a shipping confirmation email with tracking information soon.

Please keep this email handy for reference. If you have any questions or concerns about your order, please contact Oculus Support.

The Oculus Team
Endret av Dr. Mobius
Lenke til kommentar

Hi Dr. Mobius,

Your order has been processed and your Rift is almost on its way! Look for a shipping confirmation email with tracking information soon.

Please keep this email handy for reference. If you have any questions or concerns about your order, please contact Oculus Support.

The Oculus Team

Hva var timestamp på bestillingen din? :D :D

Lenke til kommentar

Hi Dr. Mobius,

The Oculus Team

Hva var timestamp på bestillingen din? :D :D

6 minutter og 22 sekunder.

I følge Reddit er det et lass med norske Rifter på vei i dag.

Endret av Dr. Mobius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...