Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk opprinnelig April, nå er det 23.05 - 02.06.  :hrm:

Jeg fikk helt samme tidspunkt.

Min ordre er #31********

EDIT: Men jeg kan tåle den ekstra ventingen, CV1 er visstnok fantastisk bra.

Kan angivelig ikke sammenlignes med DK2. Man kan nesten ikke se SDE, tekst er ganske skarpt og lesbart og man kan ha den på hodet i mangfoldig timer uten problemer. Etter tre kvarter i DK2 ble den tung og vond å ha på ansiktet for min del, og SDE var jo ekstremt synlig, og trackingen falt fort ut. Så CV1 blir en solid oppgradering som jeg gleder meg sinnsvakt til :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

28*** 9-19 mai

Så rart, jeg har 613000028xxxxx - og fikk Estimated Ship Date 5/23/2016 - 6/2/2016

Litt skuffet ettersom jeg var såpass rask med å få gjennom bestillingen (28)

Hadde jeg ventet og bestilt Vive på release så hadde jeg hatt den allerede...

men, strengt tatt så gjør det ingenting, sommeren er på full fart og da har man ikke tid til å vase rundt i en virtuell verden når all ledig tid går bort i den virkelige verden ;)

Men, jeg er ekstremt usikker, leser så mye forskjellig ang. OR vs. Vive...

Er det noen som HAR PRØVD BEGGE og kan gi en objektiv sammenligning?

Da primært på kvalitet, ikke kun roomscale, for det kommer til OR etterhvert også(?)...

Lurer på om roomscale/interaction blir som Wii , morro for unga men blir fort støvende ned i hylla, eller om det er den nye måten å game på?

Jeg ser for meg VR sammen med simulatorer, da har man stikke/ratt og sitter i en stol uansett..

Endret av Dingy
Lenke til kommentar

28*** 9-19 mai

Så rart, jeg har 613000028xxxxx - og fikk Estimated Ship Date 5/23/2016 - 6/2/2016

Litt skuffet ettersom jeg var såpass rask med å få gjennom bestillingen (28)

Hadde jeg ventet og bestilt Vive på release så hadde jeg hatt den allerede...

men, strengt tatt så gjør det ingenting, sommeren er på full fart og da har man ikke tid til å vase rundt i en virtuell verden når all ledig tid går bort i den virkelige verden ;)

Men, jeg er ekstremt usikker, leser så mye forskjellig ang. OR vs. Vive...

Er det noen som HAR PRØVD BEGGE og kan gi en objektiv sammenligning?

Da primært på kvalitet, ikke kun roomscale, for det kommer til OR etterhvert også(?)...

Lurer på om roomscale/interaction blir som Wii , morro for unga men blir fort støvende ned i hylla, eller om det er den nye måten å game på?

Jeg ser for meg VR sammen med simulatorer, da har man stikke/ratt og sitter i en stol uansett..

Denne kan kanskje hjelpe?

Det blir jo litt hva man ønsker å fokusere på, hva som betyr mest for deg. Hvis man bare har tenkt å sitte og bruke til simulator spill så kan nok Rift være veien å gå pga litt bedre komfort og noe bedre kvalitet på linser (litt skarpere og litt lettere å lese tekst). Ønsker man mer bevegelse og den sosiale opplevelsen med å ha en gjeng med venner på besøk så virker Vive mer tiltalende. Som Tested nevner så er kontrollene en veldig stor del av Vive opplevelsen.  

Ellers har begge mer eller mindre med funksjoner som skiller de fra hverandre, kamera på Vive, og inkluderte hodetelefoner på Rift. Og så har vi jo plattformene de lanserer spill og programmer på. Steam har den fordelen at den er allerede godt integrert i folks liv, Oculus har en vei å gå før de har den samme bredden til steam.

For meg er Vive mest tiltalende. Jeg er ikke særlig interessert i simulator spill (bil og fly) med unntak av rom simulatorer. For meg har det alltid vært en drøm å kunne bruke hele kroppen i spill. 

Jeg har bestilt 2 sett med Vive slik at det blir ekstra gøy å ha mye folk på besøk som kan spille sammen med hverandre. Får første Vive i morgen og den andre en gang i mai.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

EDIT: Men jeg kan tåle den ekstra ventingen, CV1 er visstnok fantastisk bra.

Kan angivelig ikke sammenlignes med DK2. Man kan nesten ikke se SDE, tekst er ganske skarpt og lesbart og man kan ha den på hodet i mangfoldig timer uten problemer. Etter tre kvarter i DK2 ble den tung og vond å ha på ansiktet for min del, og SDE var jo ekstremt synlig, og trackingen falt fort ut. Så CV1 blir en solid oppgradering som jeg gleder meg sinnsvakt til :)

Ser for meg at en oppgradering til CV1 kan bli rimelig bra, men for meg er det ikke bra nok i forhold til prisen. DK2 er langt fra perfekt, men med Oculus Home (så det blir enkelt å sette i gang) synes den funker helt fint. Ikke glem at å ha en CV1 i seg selv ikke er nok, hvis man ikke har maskinvare til å kunne kjøre den. Skal du ha en bra ytselse trenger du også en rimelig dyr maskin å kjøre det på, og selvsagt en og annen USB 3.0 port. For mange kan det nok dermed være nødvendig med en oppgradering før man kan kjøre CV1 bra nok, og dette er jo i tillegg til prisen for selve CV1en. Derfor holder DK2 lenge for meg foreløpig. Det blir litt som å sitte med en PS3 når "alle andre" har PS4. Min er nok dårligere, men absolutt bra nok hvis man ikke "må" ha det nyeste og dyreste. :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for video link :)

Nå er jeg ganske sikker jeg har gjort det riktige valget ved å gå for Oculus'ene :)

(for meg)

Se 30 sekunder av videoen, fra 32:50 :) (ev. fra 32:00)

"Everytime I play a game om The Vive, I think, Man, I wish I could have played this exact game with controllers om The Rift instead."

"Whenever I play on the Vive I miss the Rift, it is just that much more comfortable"

Endret av Dingy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Krise! Oculus Home ble oppdatert sent i går, og nå nekter den fullstendig å starte noe som helst av spillene fordi jeg ikke har USB 3.0 på sensoren? Får bare beskjed om at sensoren ikke er koblet til rett, dermed kan jeg velge mellom å se hva som er feil eller avslutte. WTF? Er det noen måte å omgå dette på? Jeg har ikke engang sensor (bare et lite webkamera oppå skjermen), men den fungerer helt fint. Kan fortsatt gå inn i butikken osv med headsettet. Eneste jeg ikke får gjøre er å starte spill, men er ca halvveis i Lucky's Tale. Alt fungerer helt utmerket, bare jeg blir kvitt denne feilmeldingen.

Lenke til kommentar

Krise! Oculus Home ble oppdatert sent i går, og nå nekter den fullstendig å starte noe som helst av spillene fordi jeg ikke har USB 3.0 på sensoren? Får bare beskjed om at sensoren ikke er koblet til rett, dermed kan jeg velge mellom å se hva som er feil eller avslutte. WTF? Er det noen måte å omgå dette på? Jeg har ikke engang sensor (bare et lite webkamera oppå skjermen), men den fungerer helt fint. Kan fortsatt gå inn i butikken osv med headsettet. Eneste jeg ikke får gjøre er å starte spill, men er ca halvveis i Lucky's Tale. Alt fungerer helt utmerket, bare jeg blir kvitt denne feilmeldingen.

Spiller du uten headtracking? Kan jo tenkes at oppdateringen har gjort at du må bruke oculus kameraet..

Hos meg fungerer Oculus Home og Luckys tale utmerket. Men så har jo jeg også kamera koblet i og ellers alt på stell. Super opplevelse i DK2en :)

Lenke til kommentar

Har kamera og headtracking, ja. :) Men jeg har ikke USB 3.0 på "sensoren" (dvs kameraet), dermed funker det ikke. :(

Har du ingen ledige USB 3.0 porter du kan sette sensoren i da? :)

Hvis ikke kan du kjøpe et USB 3.0 kort å montere i PCI-E, enkelt og enkelt.

Det viktigste er at USB 3.0 kontrollerkortet har FL1100 chipset.

Dette kan du bruke :)

http://www.ebay.com/itm/Inateck-Superspeed-4-Ports-PCI-E-to-USB-3-0-Expansion-Card-Interface-USB-3-/281994635643?hash=item41a830a97b:g:aScAAOSwiylXBROI

Lenke til kommentar

Ble bekreftet i går at Norge har vært litt på vent mens de verifiserte detaljer rundt toll. Håper vi ikke blir dyttet langt bak i rekka pga det.

PS: Det virker som den estimerte leveringstiden er utregnet globalt, og ikke for de forskjellige regionene. EU starter mye høyere, så folk som hadde starten av mai som dato har alt fått bekreftelse.

Lenke til kommentar

Ble bekreftet i går at Norge har vært litt på vent mens de verifiserte detaljer rundt toll. Håper vi ikke blir dyttet langt bak i rekka pga det.

PS: Det virker som den estimerte leveringstiden er utregnet globalt, og ikke for de forskjellige regionene. EU starter mye høyere, så folk som hadde starten av mai som dato har alt fått bekreftelse.

Hvor leste du det? 

Lenke til kommentar

Har kamera og headtracking, ja. :) Men jeg har ikke USB 3.0 på "sensoren" (dvs kameraet), dermed funker det ikke. :(

http://www.ebay.com/itm/Inateck-Superspeed-4-Ports-PCI-E-to-USB-3-0-Expansion-Card-Interface-USB-3-/281994635643?hash=item41a830a97b:g:aScAAOSwiylXBROI

Har nok ikke noe USB 3.0, nei. Frister litt med det kortet, men problemet er jo at alt fungerte helt fint før oppdateringen. Hvorfor skal jeg da bruke nesten fire hundre spenn på å slenge inn en USB 3.0 jeg ikke trengte før oppdateringen? Alt de trenger gjøre er å la meg gi blaffen i feilmeldingen, så funker alt helt fint igjen. :) Dessuten er det jo USB 3.0 denne gangen, men hva med neste? Hvor lang tid tar det før kameraet ikke er godt nok, eller DK2en i seg selv ikke godtas? Men hvis de kan la oss skru av feilmeldinger er vi kvitt problemet en gang for alle. :)

Lenke til kommentar

Har nok ikke noe USB 3.0, nei. Frister litt med det kortet, men problemet er jo at alt fungerte helt fint før oppdateringen. Hvorfor skal jeg da bruke nesten fire hundre spenn på å slenge inn en USB 3.0 jeg ikke trengte før oppdateringen? Alt de trenger gjøre er å la meg gi blaffen i feilmeldingen, så funker alt helt fint igjen. :) Dessuten er det jo USB 3.0 denne gangen, men hva med neste? Hvor lang tid tar det før kameraet ikke er godt nok, eller DK2en i seg selv ikke godtas? Men hvis de kan la oss skru av feilmeldinger er vi kvitt problemet en gang for alle. :)

Kan ikke forstå noe annet enn at du risikerer mva og tollgebyr på toppen av de 400 kronene også hos Ebay. Men det går jo an å handle fra Kina; DX.com eller Aliexpress.com. DX har også en avdeling i Europa for raskere forsendelse, ellers risikerer man 4-5 ukers leveringstid. Skjønt jeg har fått varer fra DX i Kina i løpet av en uke eller 2 også. Det er bare ikke noe jeg gambler på. :)

Lenke til kommentar

Toll og lang leveringstid er jo bare enda flere grunner til å la være å kjøpe en vare jeg ikke trenger. ;) Som sagt fungerte alt helt fint før oppdateringen, og hvis de lar meg slå av feilmeldingen vil alt fungere igjen - helt gratis. :) Men fordi de tvinger meg til å bruke USB 3.0 er DK2en nå helt ubrukelig. Det samme ville en CV1 vært, for den saks skyld. Håper dere som har bestilt en CV1 er klar over dette, og er 100% sikre på at dere har USB 3.0. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...