Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må litt mer enn tech-demos og minispill til før jeg blir room-scale fan. Jeg tror ikke VR-teknologien er klar for denslags enda om vi snakker 'seriøs' spilling.

 

Er litt usikker selv, jeg tror det kan være mange "fullverdige" opplevelser som bruker roomscale VR. Se f.eks på Budget Cuts til Vive.

 

Nå som begge headsettene er lansert sitter jeg litt igjen med inntrykket av at Oculus har blitt slått på målstreken, jeg er usikker på om det var en god idé å slippe headsettet uten touch kontrollerne. Her er det jo snakk om å selge inn VR til konsumer markedet, og sammenligner man opplevelsen "foreløpig" mellom de to så er det utrolig stor forskjell. Touch kontrollerne er alfa omega for hele opplevelsen.

Lenke til kommentar

Virtual desktop tror jeg er bra. Blir det første jeg kjøper når rift er i hus. For et par dager siden leste jeg en tråd om programmet på reddit. Og noe som dem diskuterte var bla denne dingsen her http://headlessghost.com/

Koster 20$ så tror jeg bestiller et par stk. Ingen krise om det er noe dritt.

 

Har dere noe trua på en slik sak?

 

Link til reddit tråden: https://www.reddit.com/r/oculus/comments/4dm31r/virtual_desktop_is_pretty_god_damn_incredible/

 

Direkte til Headless kommentaren:

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/4dm31r/virtual_desktop_is_pretty_god_damn_incredible/d1s663x

Endret av Tmon
Lenke til kommentar

Må litt mer enn tech-demos og minispill til før jeg blir room-scale fan. Jeg tror ikke VR-teknologien er klar for denslags enda om vi snakker 'seriøs' spilling.

 

VR handler først og fremt om innlevelse. Hvis man kun er opptatt av k:d ratio, eller høyest mulig dps, styrer man heller mot en gaming skjerm.

Endret av TMfrantic
Lenke til kommentar

 

Må litt mer enn tech-demos og minispill til før jeg blir room-scale fan. Jeg tror ikke VR-teknologien er klar for denslags enda om vi snakker 'seriøs' spilling.

 

VR handler først og fremt om innlevelse. Hvis man kun er opptatt av k:d ratio, eller høyest mulig dps, styrer man heller mot en gaming skjerm.

 

 

Nettopp.

 

VR handler om innlevelse.

 

Noe man ikke får om man konstant må holde styr på ledninger man ikke skal snuble over og virtuelle gridder/kamera som til stadighet bryter inn i opplevelsen for å fortelle en at "her slutter vr, og virkeligheten begynner!".

Lenke til kommentar

Hadde nettopp en sykt kul opplevelse i Oculus Home med DK2.

 

For de som ikke vet det så kan man helt fint bruke Oculus home med DK2. Og det er absolutt verdt det. Er mye gratis godsaker der.

http://www.roadtovr.com/can-access-oculus-home-dk2-play-free-paid-content-right-now/

 

Anyways.. demoen/ene jeg testet heter Oculus Dream deck og er den beste opplevelsen jeg har hatt i VR til nå. Ord kan vanskelig beskrive opplevelsen, det bare må prøves! Før jeg gikk i gang plasserte jeg kameraet i god avstand over hodet fremfor meg slik at jeg kunne gå litt frem og tilbake i scenene som ble vist, plottet inn høyden min i innstillingene utenfor home og startet opplevelsen. Var mange høydepunkter her, den kanskje beste av de transportere meg til en fremmed planet med en utenomjordisk skapning fremfor meg. Den snakket til meg på et språk jeg ikke forsto og reagerte tilsynelatende på bevegelsene mine mens romskip fløy over hodet på meg. Jeg følte virkelig at jeg var der i dette fremmede merkelige landskapet. Jeg strakk ut armen for å ta på skapningen og oppdaget litt forbløffet at jeg ikke hadde hender haha logisk nok :p Men der og da så trodde jeg på det jeg så.

 

Alt dette foregikk mens jeg sto forran vinduet ut mot gaten, folk som gikk forbi må ha trodd at jeg var fullstendig klin kokos der jeg sto og veivet og pekte med armene.

 

Jeg er også overasket over hvor god kvalitet det var på opplevelsen visuelt sett, det så veldig pent ut og merkelig skarpt og klart for å være på en DK2, kan være at det var noe med innlevelsen jeg følte her som gjorde dette. Eller kanskje det var det nye skjermkortet mitt som gjorde opplevelsen så visuelt bra, jeg vet ikke riktig. Det så ihvertfall overraskede pent ut på DK2. 

 

Dere som enda har en DK2, prøv dette! Det var helt sykt kult! 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

 

Må litt mer enn tech-demos og minispill til før jeg blir room-scale fan. Jeg tror ikke VR-teknologien er klar for denslags enda om vi snakker 'seriøs' spilling.

 

VR handler først og fremt om innlevelse. Hvis man kun er opptatt av k:d ratio, eller høyest mulig dps, styrer man heller mot en gaming skjerm.

 

 

Nettopp.

 

VR handler om innlevelse.

 

Noe man ikke får om man konstant må holde styr på ledninger man ikke skal snuble over og virtuelle gridder/kamera som til stadighet bryter inn i opplevelsen for å fortelle en at "her slutter vr, og virkeligheten begynner!".

 

 

Folk glemmer noen ganger at dette er "første" generasjon. Setter så store krav. Jeg har vanskelig for å tro at man ikke får innlevelse i Rift/Vive selv med kamera, ledning og vegger

Lenke til kommentar

 

 

Må litt mer enn tech-demos og minispill til før jeg blir room-scale fan. Jeg tror ikke VR-teknologien er klar for denslags enda om vi snakker 'seriøs' spilling.

.

VR handler først og fremt om innlevelse. Hvis man kun er opptatt av k:d ratio, eller høyest mulig dps, styrer man heller mot en gaming skjerm.

Nettopp.

 

VR handler om innlevelse.

 

Noe man ikke får om man konstant må holde styr på ledninger man ikke skal snuble over og virtuelle gridder/kamera som til stadighet bryter inn i opplevelsen for å fortelle en at "her slutter vr, og virkeligheten begynner!".

Prøv det. Du vil bli overrasket

Lenke til kommentar

 

 

 

Må litt mer enn tech-demos og minispill til før jeg blir room-scale fan. Jeg tror ikke VR-teknologien er klar for denslags enda om vi snakker 'seriøs' spilling.

.

VR handler først og fremt om innlevelse. Hvis man kun er opptatt av k:d ratio, eller høyest mulig dps, styrer man heller mot en gaming skjerm.

Nettopp.

 

VR handler om innlevelse.

 

Noe man ikke får om man konstant må holde styr på ledninger man ikke skal snuble over og virtuelle gridder/kamera som til stadighet bryter inn i opplevelsen for å fortelle en at "her slutter vr, og virkeligheten begynner!".

Prøv det. Du vil bli overrasket

 

Haha! sier en som har fått sin Vive :p Hvordan er opplevelsen med Vive så langt?

 

 

Selv var jeg så sykt misunnelig på dere som har fått Vive igår at jeg dro frem DK2 for å trøstespille litt. Fant en artikkel om at jeg kunne bruke Oculus Home med DK2, fyrte opp, monterte kamera over hodet for å få maksimal rekkevidde på kamera og spilte Dream deck demoene stående slik de anbefalte, med mini roomscale. De var en syyyykt kul opplevelse. Plutselig var ikke ventetiden på neste generasjons VR med Vive så ille likevel. Følte at jeg hadde snyltet meg til noe jeg ikke skulle hatt med DK2 og Home. Jeg føler nå at jeg ikke trenger CV1 for å oppleve Oculus sine ting i deres lukkede store. Jeg har jo allerede en dk2 og x-box kontroller. Føler at Rift CV1 nå bare blir en liten oppgradering i forhold til DK2, ihvertfall nå som touch ikke blir bundlet med Rift på gudene vet hvor lenge. De touch kontrollene er etter min mening nødvendige for å få det ekstra hoppet til neste generasjons VR.

 

Jeg tok meg selv i å strekke ut armene i ren refleks for å ta på ting som ikke eksisterte i dream deck, ble skuffet da jeg oppdaget til min forbauselse at jeg ikke hadde armer :p Det var likevel en heftig opplevelse. Jeg har sjelden følt en slik tilstedeværelse i en demo som der. Jeg glemte rett og slett at jeg sto i en helt vanlig stue i virkeligheten mens jeg tilsynelatende sto på en fremmed planet og kommuniserte med en utenomjordisk skapning. Tilstedeværelsen ble bare brutt hver gang jeg tok meg selv i å ta på ting som ikke eksisterte.

 

dream deck opplevelsen var overraskende pen og overveldende i dk2. Og jeg sier overveldende fordi det var virkelig det. Til nå er det den beste opplevelsen jeg har hatt i VR. Nestegenerasjons VR kan ikke komme fort nok nå. Jeg vil ta på ting!!

 

Forhåpentligvis får jeg Vive pluss de etterlengtede kontrollene nå i løpet av noen dager i neste veke slik nå mange allerede har fått. Det blir så bra!

 

DK2 i Oculus Store:

http://www.roadtovr.com/can-access-oculus-home-dk2-play-free-paid-content-right-now/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Jeg er sjokkert over alt innholdet jeg kan benytte meg av i Oculus Store med dk2! Og hvor enormt bra det fungerer!  Luckys tale er gratis for meg  :ohmy:

 

og jeg har ikke engang bestilt cv1. Hadde ikke forventet dette.

 

Dette er veldig polert og ser enormt bra ut i dk2.

 

Er folk klar over dette?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Må litt mer enn tech-demos og minispill til før jeg blir room-scale fan. Jeg tror ikke VR-teknologien er klar for denslags enda om vi snakker 'seriøs' spilling.

.

VR handler først og fremt om innlevelse. Hvis man kun er opptatt av k:d ratio, eller høyest mulig dps, styrer man heller mot en gaming skjerm.

Nettopp.

 

VR handler om innlevelse.

 

Noe man ikke får om man konstant må holde styr på ledninger man ikke skal snuble over og virtuelle gridder/kamera som til stadighet bryter inn i opplevelsen for å fortelle en at "her slutter vr, og virkeligheten begynner!".

Prøv det. Du vil bli overrasket

 

Haha! sier en som har fått sin Vive :p Hvordan er opplevelsen med Vive så langt?

 

 

Selv var jeg så sykt misunnelig på dere som har fått Vive igår at jeg dro frem DK2 for å trøstespille litt. Fant en artikkel om at jeg kunne bruke Oculus Home med DK2, fyrte opp, monterte kamera over hodet for å få maksimal rekkevidde på kamera og spilte Dream deck demoene stående slik de anbefalte, med mini roomscale. De var en syyyykt kul opplevelse. Plutselig var ikke ventetiden på neste generasjons VR med Vive så ille likevel. Følte at jeg hadde snyltet meg til noe jeg ikke skulle hatt med DK2 og Home. Jeg føler nå at jeg ikke trenger CV1 for å oppleve Oculus sine ting i deres lukkede store. Jeg har jo allerede en dk2 og x-box kontroller. Føler at Rift CV1 nå bare blir en liten oppgradering i forhold til DK2, ihvertfall nå som touch ikke blir bundlet med Rift på gudene vet hvor lenge. De touch kontrollene er etter min mening nødvendige for å få det ekstra hoppet til neste generasjons VR.

 

Jeg tok meg selv i å strekke ut armene i ren refleks for å ta på ting som ikke eksisterte i dream deck, ble skuffet da jeg oppdaget til min forbauselse at jeg ikke hadde armer :p Det var likevel en heftig opplevelse. Jeg har sjelden følt en slik tilstedeværelse i en demo som der. Jeg glemte rett og slett at jeg sto i en helt vanlig stue i virkeligheten mens jeg tilsynelatende sto på en fremmed planet og kommuniserte med en utenomjordisk skapning. Tilstedeværelsen ble bare brutt hver gang jeg tok meg selv i å ta på ting som ikke eksisterte.

 

dream deck opplevelsen var overraskende pen og overveldende i dk2. Og jeg sier overveldende fordi det var virkelig det. Til nå er det den beste opplevelsen jeg har hatt i VR. Nestegenerasjons VR kan ikke komme fort nok nå. Jeg vil ta på ting!!

 

Forhåpentligvis får jeg Vive pluss de etterlengtede kontrollene nå i løpet av noen dager i neste veke slik nå mange allerede har fått. Det blir så bra!

 

DK2 i Oculus Store:

http://www.roadtovr.com/can-access-oculus-home-dk2-play-free-paid-content-right-now/

 

Jeg har preordet både Rift og Vive på minuttet når de kom for forhåndssalg. Riften skulle sendes 28.mars og vive den 5. april. Venter fortsatt på riften pga vare mangelen og vive har jeg nå hatt i 2 døgn og lekt mye med. Fytti roomscale er meget nice! Veldig enkelt å kalibrere alt! Bruker hovedsakelig 2 stuer. Den ene har jeg montert tripod festene som følgte med i taket, da jeg kommer til å spille mest der. Til stuen har jeg kjøpt 2 lysstativ med tripodfeste som går opp til 3 meter ca. Fungerer ypperligt!

 

Med andre ord; Gled dere til Vive! Riften skal jeg selge med profitt så fort jeg får den i hus. Har brukt alt for mye penger på spill til vive og er ikke villig til å forholde meg til 2 markeder dessverre. Kunne vurdert rift om touch kontrollerne hadde vært tilgjengelig nå, men det er de dessverre ikke.

Lenke til kommentar

Plukket frem igjen DK2en og tenkte å teste den nå som Riften endelig er ute. Selve oppsettet var et mareritt (ikke USB3! Ikke noe sensor! Ikke noe XBone kontroller! Utdatert skjermkortdriver! Buuhuu!), men skippet det jeg kunne. Straks det var ferdig kom jeg rett inn i Oculus Home og kunne bla gjennom butikken osv i selve riften. Grafikken er litt uskarp, og det hakker hvis jeg beveger hodet for raskt. Men bortsett fra det funket det helt fint. :)

 

Nå er det i hovedsak spillene det står på. Fikk det Lucky's ett-eller-annet gratis, så vi får se hvordan det går. Blir kanskje også å installere Assetto Corsa og/eller Elite Dangerous igjen for å se om det blir noe bedre enn forrige gang. (For all del, begge funket fjell da jeg spilte dem for mange måneder siden, men spesielt AC var et mareritt å sette opp rett.) Blir slettes ikke å betale flere tusen for et bedre VR-headset (selv om jeg hadde hatt USB 3.0), men hvis spillene begynner å ta seg opp, blir det kanskje en ny PC og Oculus 2.0 når den tid kommer. :) Er uansett fornøyd med at DK2en funker helt fint. Eller "godt nok", i alle fall.

 

Btw er det noen som har testet VorpX-driveren etter at Riften ble sluppet? Var et herk å få spill til å fungere før, så er interessert iå vite hvordan det er nå.

 

Og btw 2, kan man se på skjermen det man ser i brillene?

Lenke til kommentar

Kjørte gjennom første bane i Lucky's Tale på en DK2 med XB360 kontroller (ikke trådløs), og like det veldig godt så langt. For all del, Mario har ikke noe frykte med det første. Men Lucky er grei, han. Kort sagt er det et 3D plattformspill i stil med Super Mario 64 osv. Hadde litt lave forventninger til det, siden det er et plattformspill, og ikke i første person. Men der tok jeg jammen meg feil. :) Er noen tekniske ting som irriterer meg, som at kameraet sliter litt med å følge med av og til, og det er ikke så mye headtracking som jeg skulle ønske. Headtracking er det, men jeg kan ikke "zoome inn" så mye som jeg vil ved å lene meg forover. Kan for eksempel ikke se Lucky på ekstremt nært hold. Men det meste er bare barnesykdommer som kommer til å bli fjernet med tiden (i andre spill), og noen ting er nok designvalgte, som å ikke kunne lene seg for langt fremover.

 

Men det er mange ting jeg liker her også. Skulle kaste noen bomber på tre blinker, og styrte med hodet. La også merke til at en lampe som hang og dinglet i taket faktisk reagerte på hodet mitt. Hvis jeg skallet til den svingte den ganske naturlig. Imponert, med tanke på at dette er en gratis launchtittel. Si hva man vil om 3D vs 2D, men med med VR føltes dette som "the real deal". Det er derfor svært enkelt å beregne de fleste hoppene, se hvor man kan gå, og så videre. Faktisk minner dette veldig om å leke med figurer på stuebordet hjemme, bare at Lucky styres med en kontroller, og ikke direkte med hendene.

 

Dette er som sagt bare en gratis launchtittel, så gleder meg enormt til å se hvordan utviklingen går videre. Har ikke behov for noe bedre enn DK2 selv, men selv med den, en gammel XB360 kontroller i stedet for remote'n og med kun USB 2.0 lover dette svært bra. Nå trenger vi bare flere spill som er laget for VR. Kan jo si jeg gleder meg til E3... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg hvordan jeg får DK2 til å fungere med steam VR? eneste guidene jeg finner på nettet sier bare at jeg må aktivere "unknown sources" i oculus software, noe jeg har gjort, men får fortsatt bare feilmelding når jeg prøver å launche steam VR. Misstenker det har noe med at oculus home VR "menyen" kjører, men jeg har vertfall ikke funnet noen måte å deaktivere denne på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...