Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror egentlig alle spill blir tragisk dårlige med både kontroller og de bevegelseskontrollene. 

 

Jeg tror du tar grundig feil for alt annet enn simulatorspill. Jeg har lest utallige inntrykk fra folk som har prøvd Vive eller Rift med Touch, og alle er enige om at bevegelseskontrollere, spesielt med stående/roomscale, forbedrer VR-opplevelsen veldig. 

Lenke til kommentar

Veldig usikker på hva jeg skal kjøpe, oculus rift ser mer behagelige ut. Stikker ikke så langt ut og ser lettere ut en vive. Men vive er jo hakket bedre på alle punkter ellers.

 

 

Det stemmer overhodet ikke at Vive er bedre på alle punkter.

 

Det sies at Riften har merkbart skarpere bilde i tillegg til mindre screen door effect, noe som er ganske viktig for folk flest.

At Rift er lettere, mindre, har skarpere bilde med mindre piksellering er ikke noe å ta lett på for min del hvertfall.

 

Ville valgt Rift anyday over Vive pga dette, og kontrollerne som kommer til Rift blir virkelig lovpriset av anmeldere.

Lenke til kommentar

Veldig usikker på hva jeg skal kjøpe

Med mindre du har god råd ville jeg ventet til alle tre har vært ute på markedet en stund, og folk har roet seg litt ned. Den første timen med VR er knall, men etter det slet jeg med å holde interessen oppe. Alt det jeg har sett av spill osv virker som noe jeg ville gått fort lei. Eneste unntaket er Elite: Dangerous, og jeg ville aldri ha kjøpt en VR bare for det. (faktisk kjøpte jeg det kun fordi jeg har en DK2.) Å spille det i VR er sykt bra den første tiden, men etter det blir VR som oftest bare en plage. Å spille med mus og tastatur gav jeg fort opp. Jeg ser jo ingen av delene, så å styre i menyene osv ble håpløst. Å spille med gamepad fungerte delvis bedre, men det ble for mye rot. Strengt tatt bør du vel spørre deg hva slags spill du vil ha, og det er verdt å kjøpe VR for dem. Jeg anbefaler på kun satse på spill du kan spille med gamepad eller ratt og pedaler, eller hvor du ikke flytter fingrene fra tastene. Straks du flytter hånden litt kan du fort slite med å finne tilbake til tastene igjen i blinde. :)

Lenke til kommentar

Straks du flytter hånden litt kan du fort slite med å finne tilbake til tastene igjen i blinde. :)

 

 

En må ha svært begrenset erfaring med tastatur/mus om en må se på dem for å finne taster/knapper. Jeg må konsentrere meg for at hånden _ikke_ skal falle naturlig der den skal ligge på tastaturet - enten jeg er ute etter WASD med venstrehånden eller skal skrive med begge hender.

 

Og om en ikke har erfaring med tastatur, så er det uansett enkelt å finne frem så snart man skjønner at både F og J-tastene har en forhøyning (på de aller fleste tastaturer) som hjelper en å orientere seg uten å se på tastaturet.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

 

 

For min del virker det bare som at Riften er underveldende, om det er et ord.

Basert på hva?

 

 

Det har vært veldig mye negativitet på www.reddit.com/r/oculus (største Oculus-forumet på nett) de siste to dagene. Les deg nedover, så skjønner du hvorfor mange er skuffet. 

 

 

Jeg mistenker at dette er mer basert på hva du ønsker å lese enn en faktisk grundig gjennomgang av det som er sagt om OR etter release.

 

De (seriøse) anmeldelsene jeg har lest faller over hverandre av begeistring for hvor bra den er. Tilfeldige reddit-postere bør tas med klype salt uansett hva temaet er.

 

http://www.metacritic.com/feature/oculus-rift-vr-headset-reviews.

 

Bortsett fra New York times og Wall street journal så er alle begeistret. Og NYT klager mest på at at det er mer å sette opp enn på en tablet...

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til at en persons mening er noe mer eller mindre verdt basert på hvilken nettsiden den er skrevet på.

 

Med det sagt så er min grunn til å synes det er underveldende for det meste spillene. Og roomscale-løsningen. Og litt hvordan Oculus håndterer NDA, produktinformasjon, osv. Flere små ting som gjør at jeg ikke synes det er riktig løsning for meg. For all del, Rift er ikke dårlig, og det er det forsåvidt ingen som sier noe sted (som jeg har sett). Men Vive passer bedre for meg, og det gjelder nok ganske mange andre også der ute. Derav reaksjonen på nett i dag etter NDAen ble løftet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lest endel på Reddit nå. Mye er fjas. Men denne shimmer og halo effekten er hva som stikker seg ut. Men jeg synes det er merkverdig at samtlige anmeldelser jeg har sett ikke har nevt akkurat dette. Så jeg tar det med en stor klype salt.

 

HTC Vive tror jeg blir uten tvil "taperen" i VR slaget. Den blir nok like nisje som Titan X.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

 

 

For min del virker det bare som at Riften er underveldende, om det er et ord.

Basert på hva?

 

 

Det har vært veldig mye negativitet på www.reddit.com/r/oculus (største Oculus-forumet på nett) de siste to dagene. Les deg nedover, så skjønner du hvorfor mange er skuffet. 

 

 

Jeg mistenker at dette er mer basert på hva du ønsker å lese enn en faktisk grundig gjennomgang av det som er sagt om OR etter release.

 

De (seriøse) anmeldelsene jeg har lest faller over hverandre av begeistring for hvor bra den er. Tilfeldige reddit-postere bør tas med klype salt uansett hva temaet er.

 

http://www.metacritic.com/feature/oculus-rift-vr-headset-reviews.

 

Bortsett fra New York times og Wall street journal så er alle begeistret. Og NYT klager mest på at at det er mer å sette opp enn på en tablet...

 

Giant Bomb virket heller ikke særlig begeistret. På dem hørtes det ut som om teknologien fungerer ganske bra, men spillutvalget er ganske tragisk foreløpig. Elite Dangerous er en av høydepunktene, men til for eksempel Project Cars er ikke oppløsningen i denne generasjonen god nok.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

For min del virker det bare som at Riften er underveldende, om det er et ord.

Basert på hva?

 

 

Det har vært veldig mye negativitet på www.reddit.com/r/oculus (største Oculus-forumet på nett) de siste to dagene. Les deg nedover, så skjønner du hvorfor mange er skuffet. 

 

 

Jeg mistenker at dette er mer basert på hva du ønsker å lese enn en faktisk grundig gjennomgang av det som er sagt om OR etter release.

 

De (seriøse) anmeldelsene jeg har lest faller over hverandre av begeistring for hvor bra den er. Tilfeldige reddit-postere bør tas med klype salt uansett hva temaet er.

 

http://www.metacritic.com/feature/oculus-rift-vr-headset-reviews.

 

Bortsett fra New York times og Wall street journal så er alle begeistret. Og NYT klager mest på at at det er mer å sette opp enn på en tablet...

 

Giant Bomb virket heller ikke særlig begeistret. På dem hørtes det ut som om teknologien fungerer ganske bra, men spillutvalget er ganske tragisk foreløpig. Elite Dangerous er en av høydepunktene, men til for eksempel Project Cars er ikke oppløsningen i denne generasjonen god nok.

 

 

Jeg har spilt masse Assetto Corsa med DK2. Oppløsningen er ikke optimal, men det fungerer mer enn godt nok. Live for Speed er kanskje spillet som gjør VR smoothest. Kanskje kommer de fleste negative reviews fra mange som ikke har noe særlig erfaring med de tidligere dev-kitene, og derfor har hatt litt for store forhåpninger i forhold til hypen som har vært rundt produktet før CV1-release.

 

Ser veldig frem til å få CV1 i hus. Samtidig passer jeg på å ikke ha alt for høye forventninger. Så lenge det er merkbare fremgang fra DK2 så er jeg fornøyd. Det tar nok en god stund før vi får noe som kan ligne på perfekt VR, men gleden og "immersion" det allerede bringer gjør det allerede godt nok og verdt det for min del.

Lenke til kommentar

Har naturligvis bestilt OR, bestillingsnr. 6130000028xxxxx så får den nok i April.

Og for meg var det en no-brainer.

 

Ja, pr. nå så er det ikke så mange bra VR spill - de vil nok komme.

For meg er det nok å vite at mange eksisterende spill allerede fungerer bra i VR.

 

Samtlige simulator spill med ratt og pedaler / stikke og rudder vil være en million ganger bedre med OR.

For min egen del så er det bil spill/simulatorer som står øverst på liste, og f.eks. Assetto Corsa med en 3DoF simulator er veldig nære en realistisk opplevelse, og kan bygges selv av seriøse DIY'ere.

 

Dette er en eldre video med DK2 og hjemmelagd 3DoF, men prinsippet er mye av det samme:

 

Apropos det, ville det være noen interesse for ett byggesett kit for å bygge seg en 3DoF simulator rundtomkring?

Ser for meg at jeg kunne klart å lage ett byggesett med samtlige komponenter utenom PC, stol og ratt/pedaler combo for rundt 6-10 tusen.. (stol og ratt combo er det bedre at folk kjøper lokalt slik at man kan finne en stol som er komfortabel for sin kroppsfasong)

Lenke til kommentar

Har naturligvis bestilt OR, bestillingsnr. 6130000028xxxxx så får den nok i April.

Og for meg var det en no-brainer.

 

Ja, pr. nå så er det ikke så mange bra VR spill - de vil nok komme.

For meg er det nok å vite at mange eksisterende spill allerede fungerer bra i VR.

 

Samtlige simulator spill med ratt og pedaler / stikke og rudder vil være en million ganger bedre med OR.

For min egen del så er det bil spill/simulatorer som står øverst på liste, og f.eks. Assetto Corsa med en 3DoF simulator er veldig nære en realistisk opplevelse, og kan bygges selv av seriøse DIY'ere.

 

Dette er en eldre video med DK2 og hjemmelagd 3DoF, men prinsippet er mye av det samme:

 

Apropos det, ville det være noen interesse for ett byggesett kit for å bygge seg en 3DoF simulator rundtomkring?

Ser for meg at jeg kunne klart å lage ett byggesett med samtlige komponenter utenom PC, stol og ratt/pedaler combo for rundt 6-10 tusen.. (stol og ratt combo er det bedre at folk kjøper lokalt slik at man kan finne en stol som er komfortabel for sin kroppsfasong)

Selvfølgelig er det interesse for dette! Utrolig stilig prosjekt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...