blind&gal sløvhjerne Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 (endret) 800 dollar var akkurat det jeg forventet. Får håpe prisen blir rundt 900 euro med frakt og moms. Liker at det ikke blir noen eksklusive spill til Vive. Synd at Oculus ikke har samme filosofi. Verdt å merke seg at spill som er fullfinansiert av Oculus ikke ville blitt laget i det hele tatt uten finansiell støtte fra Oculus, samt at Oculus ikke nekter utviklere av Oculus exclusives å implementere støtte for Vive eller andre briller, * begrensningen til Oculus exclusives er at de bare kan selges gjennom Oculus Store. * Det er riktigere å bruke benevnelsen "Oculus Store Exclusive" om disse eksklusive titlene, slik at man ikke forveksler det med "Oculus Rift Exclusive". Oculus exclusives er exclusive til Oculus sin VRbutikk, ikke nødvendigvis exclusive til Oculus Rift. Vive støtte er opp til utviklerne av spillene. Oculus vil først og fremst tjene penger på sine exclusives uansett om vi spiller dem på Vive eller Rift. Valve kommer også til å tjene penger på å selge spill til både Vive og Rift. Endret 22. februar 2016 av blind&gal sløvhjerne Lenke til kommentar
qurac Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 800 dollar var akkurat det jeg forventet. Får håpe prisen blir rundt 900 euro med frakt og moms. Liker at det ikke blir noen eksklusive spill til Vive. Synd at Oculus ikke har samme filosofi. samt at Oculus ikke nekter utviklere av Oculus exclusives å implementere støtte for Vive eller andre briller, Ja, det er det Palmer hevder i hvert fall. Men det ser ut til at mange av disse Oculus-eksklusivene, slik som Eve: Valkyrie og Lucky's Tale, ikke kommer til å funke med Vive. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Det er jo ikke motstridene til det Palmer har sagt i det hele tatt. Avtalen går ut på at Oculus har gitt finansiell støtte til en del prosjekter for å få mer på VR-markedet. Spillet skal selges i deres butikk, slik at de kan få tilbake penger på investeringen sin - samtidig som utviklerne ellers kan gjøre som de selv vil. Om de vil legge til støtte for Vive står de fritt til det, og om de ikke vil det så er det også helt greit. Eneste kravet er at spillet skal selges gjennom Oculus sin butikk. Spekulasjoner om hvorfor enkelte titler bare vil komme ut på Rift er nettopp det, spekulasjoner. Utviklere har i mange tiår laget spill for kun èn plattform, til og med om de har kunnet gitt ut på flere. Det er ingenting nytt, og jeg kan ikke se noen grunn til å være noe spesielt mer skeptisk denne gangen heller. Lenke til kommentar
qurac Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Spillet skal selges i deres butikk, slik at de kan få tilbake penger på investeringen sin - samtidig som utviklerne ellers kan gjøre som de selv vil. Om de vil legge til støtte for Vive står de fritt til det, og om de ikke vil det så er det også helt greit. Eneste kravet er at spillet skal selges gjennom Oculus sin butikk. Det skjønner jeg, men det kan da ikke være såpass vanskelig eller kostbart å få et spill til å funke med begge to? Da syns jeg det er ganske ulogisk å ikke utvikle til Vive dersom de har så frie tøyler som Palmer hevder. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Prøvde Steam sin VR test. Ikke helt optimalt Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 (endret) http://store.steampowered.com/app/323910 The SteamVR Performance Test measures your system's rendering power using a 2-minute sequence from Valves Aperture Robot Repair VR demo. After collecting the data it determines whether your system is capable of running VR content at 90fps and whether VR content can tune the visual fidelity up to the recommended level. For machines that are not VR Ready the tool can help determine whether capabilities are bound by Graphics Card, CPU, or both. Min score: Dette burde jo holde frem til NVIDIA Pascal eller AMD Polaris. Endret 22. februar 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Zork Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 (endret) http://store.steampowered.com/app/323910 Min score: Dette burde jo holde frem til NVIDIA Pascal eller AMD Polaris. Hmmm - har samme gpu og cpu og oppdaterte drivere... Win7 som bremser? Endret 22. februar 2016 av Zork Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Føler meg temmelig klar ja Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Det skjønner jeg, men det kan da ikke være såpass vanskelig eller kostbart å få et spill til å funke med begge to? Da syns jeg det er ganske ulogisk å ikke utvikle til Vive dersom de har så frie tøyler som Palmer hevder. Uten at jeg har sjekket så vil jeg tippe det er et par spill som kun kommer til Vive også? Lenke til kommentar
qurac Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 (endret) Det skjønner jeg, men det kan da ikke være såpass vanskelig eller kostbart å få et spill til å funke med begge to? Da syns jeg det er ganske ulogisk å ikke utvikle til Vive dersom de har så frie tøyler som Palmer hevder. Uten at jeg har sjekket så vil jeg tippe det er et par spill som kun kommer til Vive også? Ja, men så vidt jeg vet er det kun spill som krever motion controls eller roomscale, noe Rift ikke har for øyeblikket. De fleste av utviklerne til disse spillene har sagt at de kommer til å lage Rift-versjoner når Oculus Touch kommer ut. Endret 22. februar 2016 av qurac Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 http://uploadvr.com/oculus-preview-event-to-focus-on-multiplayer-games-in-march/ Facebook’s VR division will highlight multiplayer experiences. Hva menes med dette? Er det Oculus de mener eller har Facebook en annen VR division som ikke er Oculus? Hva mener du? Facebook eier Oculus og har en egen VR division som jobber med Oculus. http://www.tek.no/artikler/na-skal-facebook-for-alvor-satse-pa-sosial-vr/277299 Du forsvinner i din egen verden når du tar på deg VR-briller, men Facebook vil gjøre det sosialt Slik skal Zuckerberg lage «sosial VR». Aha det var dette jeg stusset på. Det forklarer saken. Slik det fremsto av artikkelen til upload tolket jeg det som om Facebook skulle vise frem multiplayer i spill. Er svært spent på hvordan dette vil fungere i praksis. Vil det bli som en slags utvidet versjon av Toybox kombinert med Facebook? Jeg bare spekulerer Selv bruker jeg knapt Facebook lengre. Har inntrykk av at mange unge med meg istedenfor har tatt veien videre til andre tjenester. Mine foreldre derimot, unkler, tanter og alle som sa at de aldri kom til å ta i en datamaskin da jeg var yngre sitter limt til Facebook i ett sett nå. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 (endret) Føler meg temmelig klar ja Misunnelig! Har bare en 4770k og GTX 970 jeg Endret 7. mars 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Dette er en seriøst bra måte å vise frem VR på! Tenk twitch i fremtiden! Herlighet! Ikke lenge igjen nå til vi har skikkelig forbruker VR i hjemmene våre! Edit: Så rart... Hvorfor funker ikke linken til twitter? Okei her er link til reddit tråden: https://www.reddit.com/r/oculus/comments/478n4v/mixed_reality_vr_video_fantastic_contraption_vive/ Endret 24. februar 2016 av Enceladus 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Synn testen bare kjørte på ett skjermkort. Det kommer jo "VR sli" etterhvert etter det jeg kan huske. Dog 3 stk i sli blir det nok ikkje med det første. Isåfall 4 stk. Sli på hvert øye Testen brukte ikke 10% cpukraft engang... Endret 24. februar 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
nagina Skrevet 24. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2016 12856 frames tested, med nyeste nvidia driver. Ser ut som at min cpu holder en stund til xD Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Nokså klar jeg også! Lenke til kommentar
qurac Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Ja skal definitivt ha en av de første headsettene, jeg har jo bare ikke maskin til å bruke noen av de før de nye generasjons skjermkortene kommer. Ser da lite vits i å betale over 7000kr for noe som kommer til å ligge i en boks i flere måneder. Hva med å kjøpe et brukt kort for så å selge det når Pascal kommer? Jeg kjøpte et brukt R9 290X her om dagen for i underkant av 2000 kr. Får vel ikke så mye for det når Pascal er på markedet, men jeg har ikke tålmodigheten til å vente i flere måneder. Endret 25. februar 2016 av qurac Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 "Sorry, Internet. The ‘Sword Art Online’ VR MMO Isn’t Real" http://www.roadtovr.com/sorry-internet-the-sword-art-online-vr-mmo-isnt-real/ I can understand why people got it wrong. First of all we have the language barrier, which is a highly effective filter of nuance (which is very important to this story). Second, the entire notion of the Sword Art Online: The Beginning is a purposeful intermingling of the fictional universe of Sword Art Online and our real world. Without the context of the show itself and an understanding of virtual reality, it would be easy to misunderstand, even if you were a native Japanese speaker. Kjipt! Jeg trodde virkelig dette skulle skje. Jaja, en dag får vi forhåpentligvis et virkelig VR MMORPG. Noe annet ville jo bare være rart. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 Vive demoed on CNBC http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000496911 Digger reaksjonen hennes. Man kan se når hun bare skjønner det og blir opplsukt av opplevelsen. The Blu er en av opplevelsene jeg kommer til å vise først til folk flest. Var en her om dagen på jobben som huket tak i meg fordi han vet at jeg er opptatt av VR. En kammerat av han hadde kjøpt ny mobil og fått med gratis Gear VR. Fortalte at kameraten hadde syntes det var ganske kult. Han nevnte en opplevelse hvor man sitter i et bur og blir angrepet av hai. Han var ganske interessert og ville ha meg til å fortelle mer om VR. Jeg fortalte litt generelt om hvordan ting ligger an og sa at han kunne glede seg til en gang i april når jeg tar med på jobben for å vise. Gleder meg! Lenke til kommentar
Zork Skrevet 26. februar 2016 Del Skrevet 26. februar 2016 (endret) La merke til at karen som viste frem Vive på CNBC ikke nevnte noe om at 95%+ av seerne sannsynligvis ikke har pcer sterke nok til å drive VR.'Just buy the Vive and plug it into your computer'... jada... Endret 26. februar 2016 av Zork Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå