LarZen Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Jeg lurer på om jeg misforstår deg her eller om vi snakker forbi hverandre? Hva mener du med at man ikke har kontroll over deg selv/karakteren i spillet? Det jeg mener er at en er begrenset i disse spillene til små omgivelser hvor du kan gå rundt i virkeligheten. Du kan fks ikke gå til fjellet du ser i horisonten da du vil stå å stange i veggen etter 2 meter bevegelse i spillet og i virkeligheten. Lol, jævla vanskelig det skulle være å ordlegge meg da. Jeg prøver Er derfor jeg har mer tro på VR med bruk av en håndkontroller eller bevegelses kontrollere med stikker på for bevegelse. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) Jeg lurer på om jeg misforstår deg her eller om vi snakker forbi hverandre? Hva mener du med at man ikke har kontroll over deg selv/karakteren i spillet? Det jeg mener er at en er begrenset i disse spillene til små omgivelser hvor du kan gå rundt i virkeligheten. Du kan fks ikke gå til fjellet du ser i horisonten da du vil stå å stange i veggen etter 2 meter bevegelse i spillet og i virkeligheten. Lol, jævla vanskelig det skulle være å ordlegge meg da. Jeg prøver Er derfor jeg har mer tro på VR med bruk av en håndkontroller eller bevegelses kontrollere med stikker på for bevegelse. Haha ok da skjønner jeg Men for å fortsette min egen evigelange rabulering Jeg tror ikke stikken er løsningen. Jeg tror man må designe rundt problemet inntil vi finner en virkelig problemfri metode å forflytte oss over lange avstander i VR som ikke gjør at vi kaster opp. Valve har sin løsning med romsporing hvor man fint kan spille førstepersonspill uten å bli syk men med den haken at man ikke kan fysisk gå lengre enn den plassen man har til rådighet hjemme. Oculus løser VR syke problemet med å fokusere på 3dje person (luckys tale) og Cockpit (EVE Valkyrie). Legg merke til at de ikke har lansert noen førstepersons spill eller har fokus på opplevelser av andre utviklere som bruker stikke for å bevege seg, nettopp fordi det er risikofylt og risikerer å forsure opplevelsen for mange mennesker og ødelegge for VR sine muligheter til å ta av for alvor. Call of Duty i Rift med x-box kontroller og Palmer Luckys godkjennelse? Glem det. Det skjer ikke. Hvis folk vil bruke stikke i spill for å bevege seg så blir det på eget ansvar via programmer som VorpX og i opplevlser fra modige utviklerne som tørr å selge spillene sine med full støtte med stikke. Jeg tipper det blir få spill som vil bruke stikken i førsteperson. Utviklere vil ikke tørre å ta sjansen og risikoen det medfører. Det vil ikke være et marked for det. Endret 11. februar 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) Leste en tråd på Reddit og kom tilfeldig over følgende fra en utvikler av Hover Junkers. We've been targeting medium quality settings for 970, high for 980, ultra for 980ti, ultra+streaming for Titan. You can run our low and debug(absolute bottom) quality settings on lower cards but I don't think anyone would recommend it. Så jeg vet ikke om folk er klar over dette men man vil kunne stille på grafikk settings i de fleste spill. Så det blir ikke som konsoller hvor det meste av innstillinger er satt. Selv kommer jeg til å gå for et Ti kort for å kunne kjøre spill på Ultra. Når jeg først skal ha skikkelig consumer VR så vil jeg ha bortimot det beste. Titan kort klarer jeg dog ikke rettferdiggjøre å kjøpe enda Tråden jeg leste var denne: https://www.reddit.com/r/Vive/comments/45c6d4/vive_pre_90fps_recording_60_fps_playback/ Som i seg selv var ganske interessant. Det er en Vive pre som blir filmet gjennom linsen med et high end kamera for å gi oss et inntrykk av hvordan vi vil oppfatte bildet med VR brillene på. Her er resultatet: https://gfycat.com/IdealScientificBarracuda kameraet som blir brukt: Endret 12. februar 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Jext Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Leste en tråd på Reddit og kom tilfeldig over følgende fra en utvikler av Hover Junkers. We've been targeting medium quality settings for 970, high for 980, ultra for 980ti, ultra+streaming for Titan. You can run our low and debug(absolute bottom) quality settings on lower cards but I don't think anyone would recommend it. Så jeg vet ikke om folk er klar over dette men man vil kunne stille på grafikk settings i de fleste spill. Så det blir ikke som konsoller hvor det meste av innstillinger er satt. Selv kommer jeg til å gå for et Ti kort for å kunne kjøre spill på Ultra. Når jeg først skal ha skikkelig consumer VR så vil jeg ha bortimot det beste. Titan kort klarer jeg dog ikke rettferdiggjøre å kjøpe enda Tråden jeg leste var denne: https://www.reddit.com/r/Vive/comments/45c6d4/vive_pre_90fps_recording_60_fps_playback/ Som i seg selv var ganske interessant. Det er en Vive pre som blir filmet gjennom linsen med et high end kamera for å gi oss et inntrykk av hvordan vi vil oppfatte bildet med VR brillene på. Her er resultatet: https://gfycat.com/IdealScientificBarracuda kameraet som blir brukt: D37PHUL.jpg Det er nok sterkt anbefalt å vente på de nye nVidia kortene med pascal chip om man skal oppgradere til VR, de skal visst bli ekstremt mye bedre enn dagens maxwell kort. Det er hvertfall min plan, de kommer i løpet av året. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Det er nok sterkt anbefalt å vente på de nye nVidia kortene med pascal chip om man skal oppgradere til VR, de skal visst bli ekstremt mye bedre enn dagens maxwell kort. Det er hvertfall min plan, de kommer i løpet av året. Tror nok det er lurt å vente på nVidia Pascal eller AMD Polaris om man har tålmodighet til det ja. Får håpe de to er relativt like i ytelse så de presser hverandres priser nedover relativt fort. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) Hentet nettopp en kasse med nye PC deler hos Digital Impuls, så nå er jeg snart klar til å drømme meg bort i VR verdenen, mangler bare brillene nå CPU: Intel i7-5930k SSD: Samsung 950PRO 512GB M.2 GPU: MSI 980Ti RAM: HyperX Predator 3GHz 32GB DDR4 HK: ASUS X99-PRO Socket 2011-3 + Vannkjøling (2x Coolstream PE 480 radiator) Jeg har svært lite erfaring med bærbar pc. Er det noen her som vet hvor mye man må betale for en bærbar som kan brukes til VR? Vurderer å selge stasjonæren før jeg skal inn i militæret og invistere i en bærbar som kan brukes til CAD, spill og programmering. Endret 12. februar 2016 av GreenRay Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) Det er nok sterkt anbefalt å vente på de nye nVidia kortene med pascal chip om man skal oppgradere til VR, de skal visst bli ekstremt mye bedre enn dagens maxwell kort. Det er hvertfall min plan, de kommer i løpet av året. Luksusproblemet mitt er at jeg sitter på et 780 Ti kort og i praksis har en pc som er godkjent for VR, ihvertfall i følge enkelte tester. Minmumskarvene Oculus stiller til VR er et 970 kort (og et tilsvarende kort for AMD) 780 Ti ligger vel sånn ca. på samme nivå som et 970 kort regner jeg med uten at jeg har gjort noe research på det. Får jeg tak i en Vive til april så vil jeg gjerne ha et nytt skjermkort også, så da må det bli et 9xx kort. De nye modellene kommer vel ikke før på høsten regner jeg med. Det har jeg ikke tid å vente på Endret 12. februar 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hentet nettopp en kasse med nye PC deler hos Digital Impuls, så nå er jeg snart klar til å drømme meg bort i VR verdenen, mangler bare brillene nå CPU: Intel i7-5930k SSD: Samsung 950PRO 512GB M.2 GPU: MSI 980Ti RAM: HyperX Predator 3GHz 32GB DDR4 HK: ASUS X99-PRO Socket 2011-3 + Vannkjøling (2x Coolstream PE 480 radiator) Jeg har svært lite erfaring med bærbar pc. Er det noen her som vet hvor mye man må betale for en bærbar som kan brukes til VR? Vurderer å selge stasjonæren før jeg skal inn i militæret og invistere i en bærbar som kan brukes til CAD, spill og programmering. Jeg er ikke den som har mest peiling på dette men jeg gjorde et lite søk likevel sånn for gøy. Ifølge de kildene jeg har lest meg frem til så skal laptopper med med 980 kort fungere bra i VR, ikke til å forveksle med 980m kort. Styr også unna optimus teknologi siden det virker å være problematisk. Denne pcen skal ha et 980 kort i følge det jeg har lest meg frem til: https://prisguiden.no/produkt/msi-gt72s-6qe-655ne-248104 23.000 må du ut med for denne. Men det er forvirrende her... Hos alle de norske leverandørene så står det oppgitt et 980m kort Men ikke her: https://us.msi.com/product/notebook/GT72S-Dominator-Pro-G-6th-Gen-GTX-980.html#hero-specification Kilder: https://virtualrealityreporter.com/nvidia-gtx980-gpu-oculus-pc-vr-gaming-support/ https://www.reddit.com/r/oculus/comments/3zj0ia/list_of_laptops_that_are_vr_ready_for_vive_and/ Lenke til kommentar
qurac Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) Ser utrolig kult ut med minigolf i VR. Endret 12. februar 2016 av qurac Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) Hvem sa at VR er usosialt? Her er en bunch med andre videoer av de samme folka: https://www.reddit.com/r/oculus/comments/45fnx4/lets_all_give_a_big_shoutout_to_the_slznode_guys/ Nesten så jeg vurderer å kjøpe meg to Vive sett for multiplayer spill som Hoverjunkers når jeg har folk på besøk. Et headsett i stuen og ett på soverommet. Må bare omstrukturere litt på møblene i leiligheten så kan det funke fint. Den space pirate trainer videoen hadde jeg faktisk ikke sett tidligere. Holy Wow det ser gøy og intenst ut! Endret 13. februar 2016 av Enceladus 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Hva selges DK2 for nå for tiden? Skal selge mitt, men usikker på pris. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg så en på finn som lå ute for 3200Kr for et par dager siden, men nå er den borte. Den har sikkert gått for noe rundt den prisen. Jeg satt og hamret F5 når Oculus kom til pre-order. Men når jeg så prisen så ble det kalde føtter. Kikket på DK2 på finn samme dag. Billigste lå ute for 1800Kr. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Noen av dere som har litt kjennskap til CPU? Jeg har en i5-3570K og minste kravet er i5-4590. Sjekket litt og utifra hva jeg kan se så er det ikke så voldsomt store forskjellen. Tror dere det burde gå ok? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 blir HTC Vive på meg Virker som mange tror at man må løpe rundt i stua om man velger HTC Vive fremfor Oculus. Man kan jo sitte stille med Vive også.. Med Valve i ryggen så tror jeg de vil få til mye bra..tørr ikke tenke på hva Facebook gjør med brillene sine etterhvert Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 En av grunnene til at jeg har mer tro på Oculus er pga dem har Facebook i ryggen Men jo mer jeg ser ifra VR på Vive og Rift for den saks skyld. Jo mer mister jeg lysten på det. For mye spill/opplevelser som jeg nesten garantert kommer til å bli lei av etter kort stund. Og ihvertfall ikke noe som rettferdiggjør prisen. Men slik er det jo å være early adopter... Synes rett å slett mye av det som blir vist ser ut som dritt. Ikke pga grafikk, jeg vet VR visker bort grafikk horeriet som jeg og mange andre har i andre spill. Men det er for ned dummet og simple spill. Men det dukker nok opp noe snart. Lenke til kommentar
qurac Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Noen av dere som har litt kjennskap til CPU? Jeg har en i5-3570K og minste kravet er i5-4590. Sjekket litt og utifra hva jeg kan se så er det ikke så voldsomt store forskjellen. Tror dere det burde gå ok? Det går nok helt fint, i hvert fall hvis du overclocker litt. Jeg har selv overclocket den samme CPUen til 4,2 GHz. 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Det går nok helt fint, i hvert fall hvis du overclocker litt. Jeg har selv overclocket den samme CPUen til 4,2 GHz. Ja jeg satser på at det går greit Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 En av grunnene til at jeg har mer tro på Oculus er pga dem har Facebook i ryggen Men jo mer jeg ser ifra VR på Vive og Rift for den saks skyld. Jo mer mister jeg lysten på det. For mye spill/opplevelser som jeg nesten garantert kommer til å bli lei av etter kort stund. Og ihvertfall ikke noe som rettferdiggjør prisen. Men slik er det jo å være early adopter... Synes rett å slett mye av det som blir vist ser ut som dritt. Ikke pga grafikk, jeg vet VR visker bort grafikk horeriet som jeg og mange andre har i andre spill. Men det er for ned dummet og simple spill. Men det dukker nok opp noe snart. Jeg synes spillene vi har sett til nå har vært oppfinnsomme og naturlige steg å ta i og med at VR er et så ungt medium. Det er bare knapt et år siden vi ble kjent med Vive. Utviklere trenger definitivt mer tid på å utvikle konseptene sine og lage mer dybde og innhold. Det er en hel bunch med indiutviklere som jobber med saken nå og de store studioene med mye ressurser virker også å være interesserte men satser mer beskjedent enn så lenge. Hvis det er noen jeg mener har vært litt for forsiktige (selv om jeg også her skjønner intensjonen) så er det Oculus hvor de har tatt typiske tradisjonelle spill og tilpasset de til en VR opplevelse med gamepad. Jeg tror det vil være først når Touch dukker opp at vi vil se mer kreativt og nyskapende innhold fra Oculus. Forhåpentligvis. Hvis du skulle beskrive en type eller flere spillopplevelser du kunne tenke deg hvordan ville de se ut? Dette er forøvrig også et interessant spørsmål jeg gjerne skulle hørt hva flere her mener om. Hvilke spill opplevelser er det vi vil se til VR? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Hvis du skulle beskrive en type eller flere spillopplevelser du kunne tenke deg hvordan ville de se ut? Det er ganske mye egentlig. Jeg vil ha slike opplevelser/spill som det er blitt vist mye av og som jeg til en viss grad kritiserer. Men jeg vil også ha mer fullverdige spill hvor VR blir et tillegg og en bonus til et spill. Er veldig spent på type opplevelse VR. Hvor en kan fks gå rundt og inn i pyramidene i Egypt. Gå på slagfeltet i Normandie å se kaoset som var der...osv osv. Jeg er ihvertfall mer sikker en noen gang nå at det blir PSVR jeg skal kjøpe først. Det er den billigste inngangs billetten til VR utenom mobil VR. Da vil jeg kunne oppleve og finne ut hvordan VR vil bli uten å måtte bruke mer penger en jeg må. For om det ikke blir skikkelige VR opplevelser i "fullverdige" spill opplevelse på PS4 så tviler jeg det blir noen annen plass heller. Endret 15. februar 2016 av LarZen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 PSVR virker jo som den kjedeligste av dem, innholdsmessig, spør du meg. Vive/Rift vil i det minste ha veldig mange opplevelser man ikke får i PSVR, rett og slett fordi de kjører på en åpen plattform - PC. Samnsynligvis i tillegg til dyrere titler fra selskap som ønsker å utvikle for VR som et nytt marked. Med mindre du vil ha VR til spill, og bare spill, ser jeg ikke for meg at PSVR vil ha noe å stille opp med innholdsmessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå