Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Noen av dere som har skjønt dette med oppløsning/landskap/portrett oppsettet? Testet nettopp Euro Truck Simultator 2 som har DK2 støtte, og der står det "In case of the 0.4.0 the display mode must be set to the “Extend Desktop to the HMD” mode and the display must be configured to “Portrait” orientation in Windows."

 

Jeg får det til å fungere når den står som speilet landskap, men usikker på oppløsninger da er riktig, dvs, det kunne kanskje vært bedre. Setter jeg den i portrettmodus, så blir jo alt feil i Riften. Noen måter å rotere skjerm til portrett men beholde bildet rett vei(om dere skjønner)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slet litt jeg også men fant løsningen; lag en snarvei av first_law_DirectToRift.exe, velg properties og på Mål/Target; la det se noenlunde slik ut "E:\5 - Oculus Rift\first_law-win-x64-0.0.4\first_law_DirectToRift.exe" -force-d3d11

 

...dvs legg til -force-d3d11 på slutten. For å slippe lagging når du snur hodet, må du sette DK2 til å være main monitor.

 

Da fungerer Direct HMD Access

Har også fått dette til å fungere, men det er en viktig ting man må gjøre først:

 

1. Deaktiver alle andre skjermer bortsett fra en.

2. Gå inn i tools og sett til HMD.

3. Slå av og på riften.

4. Følg innlegget over her.

(Gjør det samme om igjen hvis du skal tilbake til ex. desktop)

 

Derimot fikk jeg mye mer lagg ved å bytte til HMD, sinnsykt mye mer faktisk, noe som er veldig rart da det skulle vært motsatt.

Lenke til kommentar

 

Hva måtte dere ut med for DK2 ink toll?

Jeg måtte ut med $ 435, altså kr 2 727 for DK2. Er litt usikker på om toll er inkludert i prisen eller ikke.

 

 

Du mener vel 3675?

 

Her er min ordre:

post-56355-0-54636700-1407001899_thumb.jpg

 

glem det! jeg bomma. Brukte auro istedenfor dollar :p phu der svettet jeg litt.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Så hvis jeg bestiller dk2 nå. Når kan jeg regne med å få den? To månder?

 

uofesielle beregninger som har blitt utført på Oculus Forumet har komme tfrem til at de vil være ferdi å sende ut forhåndsbestillingenne innen utgangen av september. Men er desverre ingen som kan spå hvordan produksjonen går og hvor store batchenne kommer til å bli, Men du skal vertfall ikke ha noen forventninger på at du vil få de før det har gått et par månder. Det kan gå fortere og det kan gå tregere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres bra ut. Testet Rift når jeg var på Game of Thrones utstillingen, men er utsikker på om det var DK2 de hadde der.

Selv med den dårlige oppløsningen ble jeg meget imponert.

 

Har noen av dere med Ocolus Live For Speed forresten? Skal ha fått Rift-støtte nå nylig.

Lenke til kommentar

Beta...beste Rift-opplevelsen så langt:-)

 

Hvordan får du det til å fungere ? Når jeg bruker direct HMD får jeg riften til å tracke, men får ikke bilde, dersom jeg bruker extend HMD så fungerer ikke trackingen..

 

Høres bra ut. Testet Rift når jeg var på Game of Thrones utstillingen, men er utsikker på om det var DK2 de hadde der.

Selv med den dårlige oppløsningen ble jeg meget imponert.

 

Har noen av dere med Ocolus Live For Speed forresten? Skal ha fått Rift-støtte nå nylig.

 

 

GoT utstillingen brukte de DK1, DK2 er MANGE hakk skarpere og mer responsiv enn DK1 :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Endelig hjemme fra ferie, borte bra hjemme best. Tenkte mye på DK2'en som ventet hjemme.....

 

Har kost meg mye med DK2 så langt selv om jeg har valgt å ikke prøve alt som er av demoer ennå. :green:

 

Har opplevd de samme problemene som alle andre skulle jeg tro når det gjelder å få ting til å virke, Oculus direkte vs extended, stuttering, svart skjerm her og der, kamera som ikke vil tracke, osv. osv. :dribble:

 

Men alt i alt er jeg veldig fornøyd, opplevelsen en får når ting virker som det skal er sinnsykt bra.

 

Oculus folka jobber for tiden med å forbedre opplevelsen, har stor tillit til at de forbedrer alt som kan forbedres i løpet av den neste måneden. :p

 

 

Har tid til å vente til ting faller mer på plass før jeg virkelig begynner å storforbruke VR opplevelser til DK2'en. Gleder meg mest til de opplevelsene som blir laget bare til DK2.

 

Det som er å ta av foreløpig er for det meste ting som er laget til DK1 med litt forhasta/umoden støtte for DK2 og positional tracking, og ting som er laga til monitor med lett støtte for DK1 og umoden/forhasta støtte for DK2.

At DK2 støtten er forhasta og umoden skyldes at Oculus SDK til DK2 kom i to varianter:

 

SDK 0.3 som var en vits og som ble implementert i mange demoer og spill (bla Unreal engine 4) fordi man trodde det var en fullgod DK2 støtte i SDK'en.

Så det var jo forhasta kan man si.

 

SDK 0.4 som kom ut samtidig med DK2 og tok alle på senga (ikke minst Unreal Engine gjengen :grin2: ), men den er som mange har merka, litt vel bugga. Selv om Oculus jobba med det som ble SDK 0.4 i nesten ett år så den er vel litt umoden.

 

Når Unreal 4 engine får oppdatert støtte for DK2 (forhåpentligvis i løpet av de neste ukene) og folk bruker det til å lage nye spill/demoer spesielt for DK2, tror jeg vi kan se fram til de beste opplevelsene.

 

Jeg vil bare nevne at flere har rapportert om riper på linsene etter å ha tørka de med pusseskinnet som fulgte med brillene. Personlig har jeg valgt å ikke ta av plastfolien som er utenpå linsene da jeg ikke føler at de forringer opplevelsen. Har pussefilla fra DK1 hvis jeg må pusse linsene, den er ikke så grov som DK2 filla. Men vær obs på at linsene kanskje ikke tåler all verden.

 

Selv om Oculus går for en "seated experience", er det den følelsen av å stå og gå rundt i en annen verden som er konge.

I Oculus egen Tuscany, da jeg sto på litt avstand fra kameraet, ble jeg overasket over hvor langt jeg kunne gå fritt framover, bakover og til sidene og samtidig bli tracket av kameraet.

 

Utrolig digg å gå rundt på egne bein i et spill uten å bruke en kontroller, selv om det bare er et par meter.

 

Håper noen benytter denne "kinect aktige" bevegelses friheten til noe artig gameplay.

 

Tenk på SUPERHOT hvor du skal dodge kuler ved å bøye/lene deg ut av kulebanen, dette er jo kult når du sitter, men med DK2's tracking system, ved å stå oppreist, kan du nå velge å bare spasere på dine egne bein rundt kulene istedet... juks eller gøy?

 

 

Om noen uker, når Oculus har fått tid til å rette litt på SDK sin så blir det sikkert lettere å få diverse demoer og spill til å funke.

Her er bra liste foreløpig over ting og tang: http://www.reddit.com/r/oculus/comments/2btu2o/unofficial_list_of_dk2_demos_and_resources/

Og her er en fin nedlastingside: http://wearvr.com

:)

Endret av blind&gal sløvhjerne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Beta...beste Rift-opplevelsen så langt:-)

 

Hvordan får du det til å fungere ? Når jeg bruker direct HMD får jeg riften til å tracke, men får ikke bilde, dersom jeg bruker extend HMD så fungerer ikke trackingen..

 

Relativt rett frem. Sett Riften i extended mode, last ned denne for å disable nødvendige servicer(evt gjør det manuelt). Start Elite, velg Oculus fra grafikkmenyen og velg hvilke skjerm du vil ha den på, mao, ikke nødvendig å sette Riften som primær skjerm...

Lenke til kommentar

Greit...DCS er den definitivt feteste opplevelsen. Litt pain å sette opp pga menyene, men når du først er kommet deg opp i luften så er det seriøst som å være pilot i et ekte fly. Kroppen blir helt satt ut av looper og canyonflyging...uvirkelig :eek:

 

Beste av alt, det ligger gratis på Steam, anbefaler P51 da du slipper heads-up display. Settes opp på samme måte som Elite btw...

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...