LarZen Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Skal bli veldig spennende å se hvilke pris Vive får. Tror den kommer til å bli endel dyrere...men hvor mye? Snakker vi om 7000-10.000kr? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) Jeg anbefaller å¨ta en titt på denne videoen som kanskje gir et klarer bilde av produktet ?! -Både for dere skeptikere og andre følgere. Endret 11. januar 2016 av eunaas eunaas 1 Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg anbefaller å¨ta en titt på denne videoen som kanskje gir et klarer bilde av produktet ?! -Både for dere skeptikere og andre følgere. Nå gleder jeg meg så sinnsykt! Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Å vente på å kunne forhåndsbestille de siste par månedene var seriøst tungt. Men jeg har hele tiden vært hellig overbevist om at når dagen for forhåndsbestilling kommer, så kan jeg forhåndsbestille den og bare glemme den frem til den kommer i posten. Men det var en ordentlig skivebom. Nå som den er bestilt og selve ventingen er påbegynt er det mye vanskeligere nå enn når jeg ventet på at forhåndsbestilling skulle bli mulig. Bahh, livet som en teknoentusiast... :D 1 Lenke til kommentar
Suverent Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Du får trøste deg med at det blir verre for hver dag som går Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Nytt intervju med Tested. Det var temmelig interessant. Holy Shit jeg hadde helt glemt eksperimentene Valve har gjort med Photogrammetry. Det er kult det! Ser utrolig mye frem til å teste dette på et tidspunkt, ja og the vanishing of ethan carter selvfølgelig som bruker photogrammetry Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Rykte om at Vive vil koste $1500.... Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Rykte om at Vive vil koste $1500.... Hvor? 13.500 NOK Det er ganske mye ja. Er noe slikt jeg har ventet meg. Spørs hvor lurt dette vil være av HTC hvis det stemmer. Men jeg er villig til å betale det. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Om det er tilfelle håper jeg de har planer om å drastisk gå ned i pris etterhvert, hvist ikke blir dette en ganske enkel seier for Oculus. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) https://www.reddit.com/r/Vive/comments/40n4fp/psa_the_news_from_focus_taiwan_about_the_vive/ Virker som tull. Pris ryktene altså. Best å forvente det verste anyways så kan jeg heller være glad når katastrofene ikke inntreffer Endret 12. januar 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Håper det er tull. Forventer at den er dyrere. Men så mye mer virker helt vilt. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Trist og fin historie med den fyren oppdaget jeg. 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Ser gøy ut For Vive og trolig også Oculus Touch Jeg leste det på RPS først: https://www.rockpapershotgun.com/2016/01/13/budget-cuts-vive-stealth-game/ Endret 13. januar 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Holy det så rått ut! Gleder meg så sykt til ut i 2016 når alt er på plass! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Ser moro ut ja. Bare spare til HTC Vive ja. Håper på litt multiplayer spill på dem også. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Har en korrespondanse med Oculus, og lurer litt på hva jeg skal tro her: Meg: Does the 753 euro include the NORWEGIAN import taxes and VAT? Oculus: Hello Henrik, Thank you so much for your patience. I apologize for the delay in getting back to you. Oculus adheres to all local regulations for the areas they ship to. We have done our best to include all applicable taxes on the order page but there could be additional costs, such as import taxes and VAT that we could not account for. Please note, any extra costs are the responsibility of the buyer. With that said, the information on your order is currently the price of the Rift, along with applicable shipping fees. You can review your order details at anytime by logging into our Order History Page. If you have any additional questions, I would be happy to answer them. Take care, GiselleOculus Support Meg: Okay, I hope you can give me some more information on this: The Rift costs 599 USD in America, while in Europe you are charging 699 EUR for it. That is 760 USD, 27% more. Exactly what is the extra 161 USD if not the norwegian VAT/taxes? In addition, my Order Status say "Tax is included in order total.". I was sure you meant the norwegian VAT. Norway has 25% VAT on imported electronics. If this isn't included in your price, the Rift will actually end up costing: 699+53 EUR = 753 EUR = 819 USD. 819 USD + 1.25 (25% VAT) = 1023 USD. This can't be right. No electronics are VAT-ed with 27% going into Europe, and then an extra 25% going into Norway (by my knowledge). I would therefore like to know what the extra 27% you are adding to the 599 USD price for shipping to Europe is accounting for." Tror nok likevel de ekstra 27% de legger på er for å dekke momsen inn til Norge, er vel bare denne damen på kundeservice som ikke helt forstår dette. Ville uansett satt pris på å få det bekreftet så jeg gir meg ikke før jeg får en spesifikasjon på de ekstra 27%. Men så kommer jeg heller ikke til å avbestille uansett hva prisen ender på. Oculus er tross alt ikke ansvarlig for moms og andre avgifter. Endret 14. januar 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Har en korrespondanse med Oculus, og lurer litt på hva jeg skal tro her: Meg: Does the 753 euro include the NORWEGIAN import taxes and VAT? Oculus: Hello Henrik, Thank you so much for your patience. I apologize for the delay in getting back to you. Oculus adheres to all local regulations for the areas they ship to. We have done our best to include all applicable taxes on the order page but there could be additional costs, such as import taxes and VAT that we could not account for. Please note, any extra costs are the responsibility of the buyer. With that said, the information on your order is currently the price of the Rift, along with applicable shipping fees. You can review your order details at anytime by logging into our Order History Page. If you have any additional questions, I would be happy to answer them. Take care, Giselle Oculus Support Meg: Okay, I hope you can give me some more information on this: The Rift costs 599 USD in America, while in Europe you are charging 699 EUR for it. That is 760 USD, 27% more. Exactly what is the extra 161 USD if not the norwegian VAT/taxes? In addition, my Order Status say "Tax is included in order total.". I was sure you meant the norwegian VAT. Norway has 25% VAT on imported electronics. If this isn't included in your price, the Rift will actually end up costing: 699+53 EUR = 753 EUR = 819 USD. 819 USD + 1.25 (25% VAT) = 1023 USD. This can't be right. No electronics are VAT-ed with 27% going into Europe, and then an extra 25% going into Norway (by my knowledge). I would therefore like to know what the extra 27% you are adding to the 599 USD price for shipping to Europe is accounting for." Tror nok likevel de ekstra 27% de legger på er for å dekke momsen inn til Norge, er vel bare denne damen på kundeservice som ikke helt forstår dette. Ville uansett satt pris på å få det bekreftet så jeg gir meg ikke før jeg får en spesifikasjon på de ekstra 27%. Men så kommer jeg heller ikke til å avbestille uansett hva prisen ender på. Oculus er tross alt ikke ansvarlig for moms og andre avgifter. Uansett hvordan det ender så kan det ikke bli 753 euro + moms. For da er det en feil. De sier jo tydelig at det blir 699 euro pga. moms. Så trekker de 699 euro og Norge skal ha moms på det har Oculus gjort en feil. Da skal vi ha tilbake den "momsen" de tar betalt for Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Det er slik jeg også tolker det De har jo også uttalt offentlig at vi ikke skal få noen overraskelser etter at produktet er bestilt, hva pris/utgifter angår. Endret 14. januar 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå