Klatt3n Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Flere som har fått order ID på Oculus, men ingen bekreftelsesmail? Jeg fikk gjennom bestillingen for noe rundt 15 minutter siden. Har heller ingen pris eller noe som helst info på ordren min inne på oculus.com. Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Så kanskje 7500 totalt da? Det er litt bedre. Lovte meg selv å bestille uansett pris, men fikk sjokk når jeg så den prisen. Synes det er rart Oculus tar med skatt. Ser for meg at det fort kan bli trøbbel med mva betaling når den er mottat Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Og hvor ble det av den IAmA til sjefen sjøl? Kan se for hvordan den blir nå..... RAAAAAAAAGE! Er det seriøst noen som skal bestille denne? Den var alltid planlagt til å skje senere. Kl 03 i natt, faktisk. mva.png Så da er mva og fortolling inkludert i prisen? Det er vel ikke siden Microsoft son E3-konferanse jeg har følt det har vært såpass dårlig kommunikasjon. Dette er informasjon som burde stått i blinkene bokstaver med en gang man klikket seg videre inn i butikken fra forsiden. Jeg snudde øyeblikkelig da jeg så 699. Gikk tilbake da jeg så det inkluderte moms og toll. Snudde igjen da det allerede var uti April. Om man ikke er tidlig ute med å motta er det ingen vits i å forhåndsbestille overhodet, så nå venter jeg heller til Vive og Rift har alle kortene på bordet og avgjør til våren en gang. Og det er egentlig ikke det at jeg ikke har pengene. Takket være noen omstendigheter for en stund siden har jeg mer enn nok penger til å kunne kjøpe en her og nå, og så Vive senere. Men for noe surr. Eg ventar. Endret 6. januar 2016 av Lakus Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Akuratt nå får jeg ikke logget inn på noen av de begge oculus kontoene mine for å sjekke statusen. Står barre feil username or password. Noen andre som greier å logge seg inn? Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Det er vel ikke siden Microsoft son E3-konferanse jeg har følt det har vært såpass dårlig kommunikasjon. Dette er informasjon som burde stått i blinkene bokstaver med en gang man klikket seg videre inn i butikken fra forsiden. Jeg snudde øyeblikkelig da jeg så 699. Gikk tilbake da jeg så det inkluderte moms og toll. Snudde igjen da det allerede var uti April. Jeg tenkte akkurat det samme. Det var veldig uforståelig. Sånn i ettertid når tankene har fått samlet seg så er jo ikke prisen helt urimelig. Vi betaler uten å rynke på nesa 8000 kr for GPU eller CPU (noen av oss ihvertfall). Så hvorfor skal man ikke det for Riften. Det er jo snakk om "enestående" cutting edge technology her. Tror det er 7000 glade mennesker som backet de opp under kickstarter nå i det minste Endret 6. januar 2016 av Demonickon Lenke til kommentar
MrL Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Eneste grunnen til å bestille Oculus var leveringstid og pris. Nå er shippingdato satt til HTC Vive sin lansering, og prisen vil være lite konkurrerende selvom muligens noe billigere enn HTC.Hvorfor gidde å velge Oculus? Fleste sammenligninger mener Vive er bedre, og det er uten tvil bedre tenker jeg å velge et selskap(HTC) som har verdens største spilltjeneste (Steam) i bakhånd. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Det selger som bare det ihvertfall. Nå er neste levering i April. Det er mye penger hva koster ikke endel idag av ny og spennende teknologi. EDIT: Mai nå....blir nok ikke Oculus før langt ut på høsten må meg om dette fortsetter...hehe Endret 6. januar 2016 av LarZen Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Jeg har aldri vært så hyped for et produkt som dette, jeg var egentlig mentalt klar for å betale det det kostet, men ble i utgangspunktet så irritert og forbannet over noe jeg trodde var helt på tryne høye priser for oss Europeere i forhold til Amerikanerenne at jeg aventet bestilling akkurat lenge nok til at jeg kom så langt bak i køen at det ikke var noe vits lenger... Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Flere som har fått order ID på Oculus, men ingen bekreftelsesmail? Jeg fikk gjennom bestillingen for noe rundt 15 minutter siden. Har heller ingen pris eller noe som helst info på ordren min inne på oculus.com. Ref mitt eget innlegg: Fortsatt ikke fått ordrebekreftelse på mail, men for moro skyld prøvde jeg å bestille en til og fikk da beskjed om at jeg allerede hadde bestilt en og ikke fikk bestille flere pga begrensningen. Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Da bestilte jeg også. Levering i mai. Har jeg tid til å spare opp penger i det minste Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Flere som har fått order ID på Oculus, men ingen bekreftelsesmail? Jeg fikk gjennom bestillingen for noe rundt 15 minutter siden. Har heller ingen pris eller noe som helst info på ordren min inne på oculus.com. Ref mitt eget innlegg: Fortsatt ikke fått ordrebekreftelse på mail, men for moro skyld prøvde jeg å bestille en til og fikk da beskjed om at jeg allerede hadde bestilt en og ikke fikk bestille flere pga begrensningen. Fikk bekreftelsesmail med en gang den (endelig) gikk igjennom. Sikkert et dumt spørsmål, men sjekket at det er rett mail adresse du sjekker, kontra bestilte med? Bare å glede seg til april! Selv om prisen var vel stiv. Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Anbefaler forresten folk å betale med paypal og via paypal bruk mastercard. På den måten sikrer du best mulig ved en form for feil ved levering eller annet økonomisk problem Lenke til kommentar
Niram Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Hadde egentlig tenkt å bestille samme pokker til pris, men dette stopper meg.. Har lest om mange på reddit bla som har svært gode opplevelser og god ytelse med lik hardware som meg, men er mildt sagt skeptisk når utvikleren tydeligvis er så ekstremt forsiktige med å "tillate" laptoper. Skuffa Endret 6. januar 2016 av NiRaM Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Ifølge VRgamer.no så kommer prisen på 753 euro, er jo nesten som å kjøpe en splitter ny telefon det, så vil nå mene at det er innafor. VRgamer.no - Oculus Rift salget har startet! Sammenligningen med telefoner er fortsatt en dårlig en. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Sammenligningen med telefoner er fortsatt en dårlig en. Nja...men sikkert 98% av oss kunne kjøpt en tlf til 1500kr og dekket behovet. Men "vi" vil ha dem til 8000kr isteden.... EDIT: Samt folk skifter ut telefonen nesten årlig. Endret 6. januar 2016 av LarZen 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Jeg har aldri vært så hyped for et produkt som dette, jeg var egentlig mentalt klar for å betale det det kostet, men ble i utgangspunktet så irritert og forbannet over noe jeg trodde var helt på tryne høye priser for oss Europeere i forhold til Amerikanerenne at jeg aventet bestilling akkurat lenge nok til at jeg kom så langt bak i køen at det ikke var noe vits lenger... Det var veldig synd Du skulle bestilt uansett, pengene ville ikke blitt trukket før den ble sendt. Men bestiller du nå får du den i Mai hvertfall, kun en måned etter de som får aller først. Jeg bestilte 13 minutter over kl 17 og min kommer i april Endret 6. januar 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
Jordboeren Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Jeg har aldri vært så hyped for et produkt som dette, jeg var egentlig mentalt klar for å betale det det kostet, men ble i utgangspunktet så irritert og forbannet over noe jeg trodde var helt på tryne høye priser for oss Europeere i forhold til Amerikanerenne at jeg aventet bestilling akkurat lenge nok til at jeg kom så langt bak i køen at det ikke var noe vits lenger... Det var veldig synd Du skulle bestilt uansett, pengene ville ikke blitt trukket før den ble sendt. Men bestiller du nå får du den i Mai hvertfall, kun en måned etter de som får aller først. Jeg bestilte 13 minutter over kl 17 og min kommer i april De sier at det ble "utsolgt" på 14 min, så om du brukte 13 min skulle din bli sendt i mars, jeg brukte 11 min og min blir sendt i mars. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Var 99% sikker på et kjøp, men ikke til denne prisen...hadde regnet med drøye 5000,-, ikke 699 Euro pluss shipping. Galskap. Trakk annonsen min på finn.no for DK2 settet, får være godt nok frem til vi vet prisen på Vive, så får jeg heller ta en ny vurdering når vi ser hvordan CV1 vs Vive blir. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Jeg har aldri vært så hyped for et produkt som dette, jeg var egentlig mentalt klar for å betale det det kostet, men ble i utgangspunktet så irritert og forbannet over noe jeg trodde var helt på tryne høye priser for oss Europeere i forhold til Amerikanerenne at jeg aventet bestilling akkurat lenge nok til at jeg kom så langt bak i køen at det ikke var noe vits lenger... Det var veldig synd Du skulle bestilt uansett, pengene ville ikke blitt trukket før den ble sendt. Men bestiller du nå får du den i Mai hvertfall, kun en måned etter de som får aller først. Jeg bestilte 13 minutter over kl 17 og min kommer i april De sier at det ble "utsolgt" på 14 min, så om du brukte 13 min skulle din bli sendt i mars, jeg brukte 11 min og min blir sendt i mars. :( Brukte 31 min, skrev feil og byttet om på tallene. Bestilte den rundt 15 ganger før kjøpet gikk igjennom pga problemene de hadde. Heldiggris! Endret 6. januar 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
Niram Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Når jeg har fått summet meg litt forstår jeg prisen. JA det er drøyt mye penger, men tenk hvor mye folk betaler for telefoner, smartklokker, grafikkort og what not. Husk at dette er en rykende fersk teknologi som mangler sidestykke på dette tidspunktet. I tillegg får du en xbone håndkontroll og et par spill på kjøpet. Men det er selvfølgelig et premiumprodukt hvor mange i tillegg til denne prisen også må investere i ny kostbar hardware. Sluttsummen blir dermed høy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå