Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!

Anbefalte innlegg

Vet ikke om flere her har fått det med seg, siden det har blitt litt overskygget av Oculus Rift, men HTC har vist fram DK2, som heter Vive Pre, står litt om det på VRgamer.no siden, som du kan se her: VRgamer.no - HTC avduker "Vive Pre" på CES 2016

Hva syntes dere om Vive? Virker jo som en ganske stor fordel at man kan bevege seg rundt. 

Ja blir nok litt overskygget akkurat nå. Jeg har ikke lagt ned mye tanker rundt Vive, men når man tenker at det er HTC/Valve bak prosjektet så lover jo det egentlig godt! At den kommer i april har jeg ikke fått med meg :S ELSKER VR så kan fort ende opp med Rift, Vive og SVR  :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om flere her har fått det med seg, siden det har blitt litt overskygget av Oculus Rift, men HTC har vist fram DK2, som heter Vive Pre, står litt om det på VRgamer.no siden, som du kan se her: VRgamer.no - HTC avduker "Vive Pre" på CES 2016

Hva syntes dere om Vive? Virker jo som en ganske stor fordel at man kan bevege seg rundt.

Jeg heller mot å bestille HTC Vive Pre i stedet for Oculus Rift, og dette er en av grunnene. Blir vel å vente med å bestille til april eller mai. Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Den nye krever rundt 30-40% mer power pga 90Hz frekvens og 2160x1200p.

Har man GTX 900 serien trenger man ikke noe særlig mer power fordi DX12 gir dramatisk økning i ytelse som nye kommende oculus spill blir laget med.

Men GTX 770 har DX11 så da er man avhengig av mer power dessverre.

Lenke til kommentar

Man kan helt fint bevege seg rundt med Rift også. De har demoet det tidligere IG jeg regner med de tar det opp i ettermiddag.

Lenke til kommentar

Man kan helt fint bevege seg rundt med Rift også. De har demoet det tidligere IG jeg regner med de tar det opp i ettermiddag.

I tillegg kan man kjøpe ekstra sensor og utvide området om en sensor ikke skulle holde :)

Har man en sensor bak og en foran kan man gå rundt og ha dekning med Oculus Touch i alle retninger :)

Lenke til kommentar

Men det kameraet er jo en liten genistrek. Jeg har store planer om å bruke VR til fly- og bilspill, og da er det en stor fordel om man kan finne HOTAS og ratt uten å fomle rundt.
Lenke til kommentar

I natt publiserte Palmer Luckey (Oculus-sjef) dette bildet.

Det er tatt fra en tegnefilm og betyr "One more thing".

post-131058-0-19826400-1452085013_thumb.jpg

På Reddit spekuleres det i om det betyr at Riftene skal sendes innen januar fordi det tidligere har blitt uttalt fra Oculus at de ikke har grunn til å vente månedsvis fra lansering til de sender.

Gir også mening med tanke på hvor aggressive HTC og Valve har vært de siste dagene med å snakke om sin egen CV1.

Men, spekulering spekulering...

Tenkte bare å si ifra her da jeg har det ganske greit å Hype-toget selv :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

I natt publiserte Palmer Luckey (Oculus-sjef) dette bildet.

Det er tatt fra en tegnefilm og betyr "One more thing".

attachicon.gifCYAIpaPUkAARIRp.jpg

På Reddit spekuleres det i om det betyr at Riftene skal sendes innen januar fordi det tidligere har blitt uttalt fra Oculus at de ikke har grunn til å vente månedsvis fra lansering til de sender.

Gir også mening med tanke på hvor aggressive HTC og Valve har vært de siste dagene med å snakke om sin egen CV1.

Men, spekulering spekulering...

Tenkte bare å si ifra her da jeg har det ganske greit å Hype-toget selv :)

Er så sykt hyped! :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det hadde vært konge! Håper han kan svare på slikt under AMA etterpå. Ser ikke helt grunnen til at han ikke kan svare på det om han vet det.

Hvordan fungerer AMA? Kommer det opp en sticky eller noe som det står Oculus AMA på?

Eller er det videokonferanse med chat?

Og når begynner det?

Jeg er bare en måned gammel på Reddit så har ikke så mye peil enda :)

Lenke til kommentar

Men det kameraet er jo en liten genistrek. Jeg har store planer om å bruke VR til fly- og bilspill, og da er det en stor fordel om man kan finne HOTAS og ratt uten å fomle rundt.

Ja er mange fordeler med Vive slik det ligger ann nå. 

Er mulig at jeg venter til april og heller tester Rift CV1 hos en kamerat. Vi sitter flere klar til å bestille her nå. Jeg sitter fortsatt på gjerdet. Er Vive jeg er mest hypet på.

Lenke til kommentar

Går for OR rett og slett fordi de er først på markedet og har support nok til at de kommer til å bli støttet av alle som utvikler for VR. Har allerede ventet altfor lenge på VR til at det er aktuelt å vente på Vive og sammenligne CVer.

Det kommer uansett til å skje såpass mye på dette området at jeg sannsynligvis kommer til å skaffe meg et nytt sett om ett år eller to, så de små forskjellene som finnes mellom OR og Vive nå betyr ikke så mye.

Muligheten for å vandre rundt med Vive tror jeg har potensiale i fremtiden, men tror det blir mye 'wii-faktor' på den en god stund fremover (på samme måte som det å bowle/spille tennis/etc med ekte bevegelser så utrolig kult ut på promo-videoene og ved første forsøk, men, med mulig unntak for noen vorspiel-bowling matcher og familieselskap så ga de aldri den store spillopplevelsen og man (ihvertfall jeg) fant fort ut at det beste er tross alt å sitte i godstolen når det skal games :) )

Så... tilbake til F5-knappen.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Hvordan blir det med toll? Er det inkludert tro? Synes jeg så det stod noe om det. Om ikke så blir det fort endel ekstra her på berget. 

Med DK2 ble det automatisk deklarert fra MyDHL(eller hva enn det var). Jeg regner med det blir noe ala det samme her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...