Evil-Duck Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Does the game have native support for the Oculus Rift? No. Frictional have, however, expressed interest in perhaps developing an unrelated "extra" specifically for the Oculus Rift in the future. [16] In a September 2015 Q&A session with members of the Frictional Games forum, he went on to say that adding VR support for modders to take advantage of might be something the team would consider, depending on the success of the game and the time available to the team. [17] Kilde : http://somainfoportal.weebly.com/general-faqs.html Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Under en time til direkte sendingen starter http://www.twitch.tv/oculus Så sendingen i Altspace VR. Det var fett. Hørte også at det var nordmenn der. Jeg holder som regel en lav profil når jeg deltar på VR arrangementer som dette. connect2.png Kult! Laster det ned nå, må prøves! Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Har spilt en del Elite Dangerous den siste tiden i DK2 og hver gang blir jeg slått av hvor bra dette spillet fungerer i VR. Jeg bruker en Saitek x52pro HOTAS for å kontrollere skipene og følelsen av yoysticken sammen med vr opplevelsen er helt fantastisk. Virker også som om teksten i spillet har blitt mye klarere på det året jeg har hatt dk2en og spillet. Fra tidelig av var det hardt å tyde teksen, ikke nå lenger. Elite Dangerous har vært det spillet som gang på gang har dratt meg tilbake i VR. Å spille spillet uten VR briller blir nå bare helt meningsløst. Uten brillene er jeg ikke lenger der i romskipet i verdensrommet. Gleder meg til jul! Til utvidelsepakke med landing på planeter og enda bedre VR briller å spille spillet med. 1 Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Andre enn meg som venter på virtuix omni som også skal ha oculus rift? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Andre enn meg som venter på virtuix omni som også skal ha oculus rift? Hvilke typer spill og opplevelser tenker du å bruke den til? Jeg vurderte å bestille en for et års tid tilbake til dk2 for å kunne gå i spill. Men droppet tanken da jeg innså at man ikke kan gå med armene ned langs siden (ihvertfall er det inntrykket jeg har fått). Jeg er strengt tatt heller ikke så veldig interessert i å spille FPS spill, noe jeg antar at den kanskje passer best til? Men så dukket jo Valve/HTC sin Vive opp og problemet var plutselig løst for min del siden jeg allerede har et stort rom ledig. Begrensingen min blir da at jeg krasjer i veggen når jeg når enden av rommet, hvis jeg da ikke går i en sirkel rundt rommet Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 (endret) Andre enn meg som venter på virtuix omni som også skal ha oculus rift? Hvilke typer spill og opplevelser tenker du å bruke den til? Jeg vurderte å bestille en for et års tid tilbake til dk2 for å kunne gå i spill. Men droppet tanken da jeg innså at man ikke kan gå med armene ned langs siden (ihvertfall er det inntrykket jeg har fått). Jeg er strengt tatt heller ikke så veldig interessert i å spille FPS spill, noe jeg antar at den kanskje passer best til? Men så dukket jo Valve/HTC sin Vive opp og problemet var plutselig løst for min del siden jeg allerede har et stort rom ledig. Begrensingen min blir da at jeg krasjer i veggen når jeg når enden av rommet, hvis jeg da ikke går i en sirkel rundt rommet Tja, tenker FPS spill og eventyr spill som feks skyrim. Sitter med DK2 nå, og trodde jeg skulle få prøve det før CV1 kom ut, men det høres ikke ut som om det kommer så mye før CV1. Har preorder omni og får månedlig oppdatering hvor langt i produksjonsprosessen de ligger ann. Hovedmålet er å spille mest mulig hvor jeg er aktiv selv i spillet i stedet for å sitte på en kontorstol. Jeg jobber hele dagen på kontor som regnskapsfører og får da lite mosjon. I tillegg så liker jeg å spille, som igjen betyr mer sitting. Ved å bruke en omni feks så får jeg trening og spill på samme tiden. Samtidig som det blir mer levende i spillet. Er litt negativt at en ikke kan ja armene helt ned, men det blir ikke noe punkt som er for viktig for meg. Endret 3. oktober 2015 av stigzy 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Virtuix Omni samens med Oculus Rift og Oculus Touch blir nok en heftig opplevelse. Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Det finnes også en type omni tredemølle hvor en kan bevege armene fritt. Denne er dog nettopp blitt finansiert via kickstarter, så er nok en lang prosess før den er klar. Eneste minus med denne er at det ikke går an å gå sidesvis. https://www.kickstarter.com/projects/katvr/kat-walk-a-new-virtual-reality-locomotion-device?ref=discovery Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Hvis det viser deg som en god løsning med Virtuix Omni går jeg kanskje for en senere modell. Min plan er også å bruke VR til å bevege meg mer. Her er min pettersmart løsning for å å fikse kabelproblemet. Roterende hjul som holder ledningen. Klips snellen trekker ledningen inn når jeg beveger meg rundt i rommet. Kjøpt på clas Ohlson. Rommet er ca. 4x5 meter. Pcen kommer jeg muligens til å bolte fast opp under taket ved stikkontakten. Testet for en tid tilbake med Tuscany demoen, men kameraet til dk2en gjør at jeg ikke kan gå særlig langt før bildet brytes. Ledningen på dk2en er dessuten altfor kort. Det roterende hjulet fungerte helt supert men da med et lodd som balanserte vekten til kabelen istedenfor snellen. Selv med det lille jeg hadde å gå på av plass og kabel var det nok til å få ett inntrykk av hvordan det fungerte. 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Hehe, digger dedikasjonen din Enceladus! Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Holder allerede på med å forberede meg til alt er på plass. Nettopp kjøpt et headset som er trådløst og har alltid 1 batteri på lading samtidig som et brukes. Annen ting jeg må løse er ledning i taket problemet. Virtuix har sakt at de holder på med en løsning, men vet ikke når den er klar. Din løsning så jo bra ut :-) Ser også på mulig gevær kontroll som skal brukes til fps spill. Oculus Touch blir å kjøpe så fort det kommer på markedet. Jeg vil i grunn kalle meg selv en vr entusiast. Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Andre enn meg som så Oculus eventen i dag? Er så gira jeg på 2016 nå når CV1 og Touch kommer ut! Likte "paint" versjonen til Oculus. Og playroom så jo bare helt magisk ut! Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hvilken event? Mener du Connect 2 som var 23-25 september? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Jeg er jo inne ørten ganger om dagen å sjekker r/oculus om noe skjer https://www.reddit.com/r/oculus/ Og er det Medium og Toybox du mener? https://www.youtube.com/watch?v=IreEK-abHio Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hehe... Stemmer. Kommer over den på twitter og trodde det var i går. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Så nettopp første episode av Sword art Online. Virker som en kul serie. Tror jeg skal forsøke å se neste episode med DK2en sånn for innlevelsen sin skyld http://www.imdb.com/title/tt2250192/?ref_=fn_al_tt_1 Har til nå ikke forsøkt å se lengre filmer eller serier i VR. Men spørs om ikke screendoor effekten vil ødelegge litt for mye til at det er verdt det. Noen her som har forsøkt å se filmer og serier med dk2? Funker det greit? Hvilket program bruker dere for å se filmer i VR? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Det blir sagt ganske ofte at man føler en sterkere tilstedeværelse når man kan fysisk bevege seg rundt og har hender (kontrollere) å manipulere omgivelsene med. Kan se for meg at det blir en temmelig stor overgang fra DK2 til noe slikt som Vive eller Rift CV1 med Touch. Endret 9. oktober 2015 av Enceladus 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Verdt å få med seg. http://money.cnn.com/video/media/2015/10/09/oculus-founder-talks-virtual-reality.cnnmoney/index.html 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får Euro Truck Simulator 2 til å virke med Oculus SDK 0.7? Kjøpte spillet på mandag, med Scandinavia DLC for å prøve det i Riften, men det funker ikke. Grunnen til at jeg kjøpte det til Riften var fordi jeg har sett diverse tråder, blant annet på TheRiftArcade at ETS2 ligger i lister over oppdaterte 0.7-kompatible spill. Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Tenker du å bruke Vorpx da? I så tilfellet så kommer Vorpx med oppdatering den 23. oktober for SDK 0.7 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 (endret) Tenker du å bruke Vorpx da? I så tilfellet så kommer Vorpx med oppdatering den 23. oktober for SDK 0.7 Nei har ikke prøvd det. Funker VorpX bra? Er det slik at man må stille inn sensitiviteten for tracking? Det virker jo noe humbug. Jeg ønsker den native og korrekte trackingen til Oculus. Noen som vil ta steget med å forklare litt om hvordan VorpX funker? Har Googlet litt, men ikke klart å selge meg selv på å kjøpe det. Endret 15. oktober 2015 av IceBlitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå