Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

 

 

Var i Italia på ett presse event for Assetto Corsa i slutten av September, der fikk jeg for første gang prøve DK2, dette kombinert med en motion-rig ga en ekstrem følelse når man satt å kjørte rundt på banen.

Det var det hitill nærmeste jeg har kommet følelsen av å kjøre racing på ekte.

 

Tipper det blir innkjøp for min del også!

 

Du var det ja? Det høres mildt sagt awesome ut. Kunne du tenke deg å dele litt fler detaljer om hvordan AC fungerte med DK2, f.eks sammenlignet med LFS (hvis du har testet det)? Alt du vil dele taes imot med takk!

 

Jeg er nysgjerrig, for det er nemlig mitt store høydepunkt til nå at AC får DK2-support.

 

*Snip*

 

Jeg skjønner! Det er liten tvil om at Oculusen tar sim-racing til helt nye høyder. LFS fikk meg virkelig til å innse nettopp det. Som du selv sier så er den tilstedeværelsen man føler helt unik. Det er jo perfekt i bil-simulatorer og andre lignende opplevelser hvor man har en sittende posisjon i utganspunktet.

 

Når det kommer til at du følte at du satt høyt i bilen så er sikkert det noe de fikser på før release. De må jo også ha mulighet for å "resette" posisjonen din når du har funnet den riktige sittehøyden IRL. Så er det jo også mulig å justere setehøyde i AC. Forøvrig er det jo klart at det er noe man ikke nødvendigvis begynner å plundre med på et presse event i Italia.

 

Takk for at du tok deg tid til å skrive litt mer om temaet! Håper på RC-release de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når posten eller hvem det er som kommer med pakken (ble tydligvis tatt over av noen andre etter at den kom til oslo), ringer de deg på telefon, eller ringer på døra? Mtp at det kan være vanskelig å faktisk finne fram til der jeg bor.

 

Henter man ikke pakken på postkontoret da?

 

På min UPS Tracking information står følgende:

Oslo, Norway 15.10.2014 11:49 This delivery address is in a remote area where deliveries are not made daily.

 

Den skal leveres til Bergen.

 

Enkleste for min del blir hvis jeg får en hentelapp i postkassen og kan hente den på Rimi sin post i butikk.

 

Noen som vet mer?

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Når posten eller hvem det er som kommer med pakken (ble tydligvis tatt over av noen andre etter at den kom til oslo), ringer de deg på telefon, eller ringer på døra? Mtp at det kan være vanskelig å faktisk finne fram til der jeg bor.

 

Posten vil forsøke å levere pakken på døren din uten å ringe deg på telefon. Om de ikke klarer å levere pakken til deg den dagen vil pakken bli sendt tilbake til lagring en dag før de prøver en til gang neste virkedag, dersom du ikke er å få tak i den dagen heller vil pakken bli levert til nærmeste postkontor hvor du kan hente den ut. Vertfall slik det har vært med meg, de gangenne jeg har hatt levering på dør av posten/bring.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

Når posten eller hvem det er som kommer med pakken (ble tydligvis tatt over av noen andre etter at den kom til oslo), ringer de deg på telefon, eller ringer på døra? Mtp at det kan være vanskelig å faktisk finne fram til der jeg bor.

 

Posten vil forsøke å levere pakken på døren din uten å ringe deg på telefon. Om de ikke klarer å levere pakken til deg den dagen vil pakken bli sendt tilbake til lagring en dag før de prøver en til gang neste virkedag, dersom du ikke er å få tak i den dagen heller vil pakken bli levert til nærmeste postkontor hvor du kan hente den ut. Vertfall slik det har vært med meg, de gangenne jeg har hatt levering på dør av posten/bring.

 

Ser det står: The package will be forwarded to a UPS facility in the destination city. nå. Får håpe det er UPS som leverer da, og at de faktisk ringer. Ellers blir det på med vinterjakke, ut med klappstol og sitte å campe til de kommer!

 

Herregud hvor tregt ting skal se i Norge da. Nå har den vært stuck på denne meldingen i over 24 timer.. Jeg som tok meg feriedag og greier, for å være sikker på at jeg var hjemme når den kom.. <.<

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Rift i hus :D :D :D

Kom gjerne med noen oppdateringer på hvordan det sålangt har gått, om du har møtt på trøbbel underveis og hvordan du løste det hadde også vært fint å vite.

 

Ja og selvfølgelig hvordan opplevelsen var og hvilke demoer/spilll du har testet :)

 

Jeg håper å få tak i min idag. Planen er å snike seg hjemmom i 2 tiden og så håpe at postbudet forsøker å levere den på samme tid som i går.

Lenke til kommentar

Har faktisk hatt relativt få problemer med den. Måtte restarte pc'en etter alt av installasjon var gjort (for usb drivere) Samt når man kjører extended mode, og få spillet på selve riften. Men kjører nå riften som "main monitor" (leste at man burde det?) Siden det så har det gått knirkefritt

 

Testet masse rart i går. Alt fra Elite Dangerous, Alien Isolation og mange andre demoer og andre ting.

For og si det slik:

 

Elite: Litt vanskelig og lese teksten, men ikke en gamebreaker. MEN! Sammens med X52pro så er dette spillet helt MAGISK! Nå sitter du fakisk i cockpiten, med en fantastisk opplevelse! Anbefales på det sterkeste!

 

 

Alien: Creepy, in a good way :p - anbefales

 

Anbefales også MAXVr, et program perfekt for 3d / 180 gr / 360 gr filmer. Det og se filmer på vanlig måte er nå offisielt kjedelig :p

 

Alt i alt. Super opplevelse så langt. Ingen motion sickness eller :)

 

Rift i hus :D :D :D

Kom gjerne med noen oppdateringer på hvordan det sålangt har gått, om du har møtt på trøbbel underveis og hvordan du løste det hadde også vært fint å vite.

 

Ja og selvfølgelig hvordan opplevelsen var og hvilke demoer/spilll du har testet :)

 

Jeg håper å få tak i min idag. Planen er å snike seg hjemmom i 2 tiden og så håpe at postbudet forsøker å levere den på samme tid som i går.

 

Lenke til kommentar

Assetto Corsa fikk nettopp en hotfix som fikser DK2-problemene. Nå skal scale, 3D og alt annet fungere optimalt. Hvis noen her inne med DK2 kan prøve, så kom gjerne med tilbakemelding.

Assetto er fantastisk, perfekt eksempel på hvor fett racesimming er/blir. Selvsagt, oppløsningen kan og kommer til å bli bedre, men sammen med Elite er dette den beste spillopplevelsen i Riften så lang:-)

Endret av BioNor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk endelig tak i riften min på Mandag etter at posten holdt den igjen over helgen.

 

Oppkobling gikk bra. Den første timen var alt vel og bra helt til jeg merket kvalmen komme. Siden mandag har jeg vært helt utrolig dårlig med oppkast og greier.Har ikke vært så dårlig på årevis.

 

Har ikke testet den mer etter dette.

 

Om det var riften som utløste denne syken vet jeg ikke. Jeg skal ihvertfall være svært forsiktig med tid og bruk i riften fremover etter dette.

 

Det som jeg tror i hovedsak gjorde meg dårlig var opplevelser hvor jeg ikke var fastmontert på en eller an måte men beveget meg rundt ved hjelp av håndkontrollen. Det føltes bare veldig unaturlig ut for min del. Jeg tror en sånn innretning hvor man spenner seg fast og faktisk går med beina hadde hatt mye å si for å unngå bevegelsessyke.

 

En annen ting som må nevnes er at riften ikke lukter særlig bra. En slags ubehagelig kjemikalielukt av plastikken/skumgummien som fort kobles mot kvalme. Og jeg er ikke den eneste som har merket dette leser jeg.

http://www.reddit.com/r/oculus/comments/1fcao1/its_the_smell/

 

Det er også lett å se at dette fortsatt er et produkt som er under utvikling. For min del fikk jeg ofte en følelse av se inn i en analog tv fra vhs kasett tiden, ihvertfall det som er på avstand ser ikke særlig pent ut. Så her må det mye mer arbeid til før det kan slippes på markedet for alle. Jeg er skeptisk til å skulle dytte denne teknologien ut for tidelig. Men for all del, det er mye potensiale her. Det føles virkelig som om man trer inn i en annen virkelighet når kvaliteten på opplevelsen er god og man glemmer irritasjonsmomentene som allerede er nevnt i tråden her. Det er en fantastisk opplevelse når det funker.

 

Ellers ser jeg spesielt frem til å prøve Elite Dangerous med et skikkelig Joystick sett. Men jeg gidder ikke betale 600 for å få tilgang til beta når jeg om et par måneder forhåpentligvis får spillet fordi jeg backet det i Kickstarter.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Oculus er dyrt ja, vertfall om en ønsker seg den ultimate opplevelsen. Selv har jeg vært gjennom et Nvidia Tian Black skjermkort som jeg kjøpte i hovedsak for å bruke på riften og omgå problemene jeg hadde med SLI oppsettet jeg kjørte før (nvidia GTX 690). Videre når maxwell nylig ble introdusert med blant annet med funksjoner for å forbedre VR opplevelsen også i SLI endte det hele med at jeg invisterte i 2 Nvidia GTX 980er samt et intell Haswell-E oppsett i tilleg med DDR4 minne og 5930K. Annet som ble kjøpt inn i påvente av oculus rift var et playseat og et Logitech G27 og et sett med Razer Hydras som jeg fikk tak i svindyrt på bruktmarkedet. Så hva denne galskapen har kostet meg det vet jeg knapt om jeg vil starte å regne på.

 

Fikk tilslutt til å kjøre Alien Isolation på Oculusen i dag ved å følge denne guiden http://www.theriftarcade.com/hands-on-with-alien-isolation-on-the-oculus-rift-dk2/ herregud for en opplevelse! Dette tar virkelig paranoia til et helt nytt nivå, innlevelsen er det sykeste jeg har vært med på. Var ikke få ganger jeg måtte av med riften for å tørke kaldsevette på den lille timen jeg spilte. Anbefaler samtlige med en DK2 å kjøpe dette spillet og teste det, absolutt det beste jeg har spilt så langt med riften.

 

Må bare si at der kostet du meg 370 kroner (inkl. Last Survivor DLC'en)! :p Innlevelsen er RÅ, aldri vært så skremt av et - spill - før! Så takk for tipset! (Eh... tror jeg... klarer ikke å spille så lenge om gangen jeg heller. Liker egentlig ikke skrekk-spill sjangeren :green: ).

 

Så jo AI før på Steam også, men avventet evt. kjøp til å få bekreftet/avkrefter Oculus Rift støtte, og det siste jeg husker var at jeg avskrev det pga manglende støtte.. men visste ikke om denne "uoffisielle" hacken. Og det var eneste grunnen til at jeg kjøpte den! (Ja også liker jeg jo sci-fi da, og Aliens filmene). Bruker den forøvrig via Bilago's VR manager, fungerer flott!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...