Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Da har min status SHIPPED, med estimert levering på mandag allerede :D Den var vist plutselig i tyskland nå, så ut som det ble shippet fra england...

 

Noen som har noe erfaring med UPS som leverandør? En kompis bestilte samtidig som meg og har også estimert levering til mandag, men da er han på ferie...

 

 

At den ble shippet fra englend stemmer nok veldi bra ettersom oculus har distrubusjons senteret sitt for europa der.

 

Når det kommer til de ærfaringer som jeg har hatt og andre i tråden her så har de som bor i oslo området fått de levert på døren av UPS på den estimerte leveringsdatoen, mens de som bor i andre deler av landet har posten/bring tatt over leveransen og levert på døren. Selv fikk jeg mine dagen etter den estimerte leveringsdatoen av posten/bring. Jeg bor da i Ålesund, og det var samme opplegget for en som bodde i Bergen her i tråden.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har min status SHIPPED, med estimert levering på mandag allerede :D Den var vist plutselig i tyskland nå, så ut som det ble shippet fra england...

 

Noen som har noe erfaring med UPS som leverandør? En kompis bestilte samtidig som meg og har også estimert levering til mandag, men da er han på ferie...

Min også!!:) Gleder meg!!
Lenke til kommentar

Endelig fått den her men får ikke skjermen til å skru seg på. Det lyser orange på toppen men uansett hva jeg gjør så ser jeg ingenting igjennom den... skuff :hm:

 

EDIT: Fortsatt ingenting og nå begynner jeg å bli rimelig irritert, etter å ha betalt 2500 kroner og ventet i 3 måneder på denne her. Så får jeg ikke sett igjennom den engang.

Endret av Gleola
Lenke til kommentar

Tror jeg ikke kan telle på hendenne hvor mange ganger det er nevnt i tråden her nå, men direct to rift fungerer i et fåtal av demoer og spill nå. Du må bruke extended mode (slik oculusen blir som en skjerm nummer 2) og drage spill over på den skjermen om de ikke kommer dit automatisk. Det er utrolig knotette, men slik er det jo å eie et developer kit.

 

Om skjermen ikke skrur seg på etter du har puttet riften i extended mode og SDK runtimen er installert så har du nok enten et hardware problem i riften eller konflikt i PCen din, da anbefaler jeg deg å opprette en tråd her :https://developer.oculusvr.com/forums/viewforum.php?f=34

 

Edit: Det er forøvri ikke lurt å la riften ligge på i extended mode når du ikke bruker den da det er en amoled skjerm som potensielt kan slite med burn in på lik linje med plasma skjermer.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Var litt vanskelig å sette seg inn i DK2 fremfor DK1, men jeg klarte nå å få det til å bli fungerende på det meste nå da av det som er støttet :-) Gleola du må gå inn på Nvidia panel der du kan rotere skjermen.. til den blir riktig men det er bare en av tinga.. er litt å gjøre men hva sliter du med akkurat nå ?

Lenke til kommentar

Nvidia Kontrollpanel & roter skjerm, Ellers spørs det veldig på hva demoer og spill du skal prøve dette på , noen har Direct to rift noen funker av seg selv med Extended... Noen må du fysisk dra skjermen over til extended skjerm for å så å få det fullskjerm der.. Par demoer så må du sette rift skjermen som primary eller at det går i ingame options slik som i Elite Dangerous.. Det er litt tricks og mix her enda.. For på noen må du også få opp CTRL ALT DEL meny og avslutte et par prosesser for å få det til å virke :-) Det er litt mer herk enn DK1 men tilslutt får du det til..

 

Jeg ville anbefalt å stillt inn greia på Oculus Configuration utility "Show Demo Scene" der du finjusterer kameraet men for å få det til og at den skal bli detecta riktig må du ha direct to rift på rift display mode under Tools taben på Oculus config vinduet.

 

Av kule ting foreløpig så kan jeg vel si

 

World of diving

Half life 2

Elite Dangerous

Og den der Unreal 4 Rollercoasteren var litt kul å kjøre en til to ganger bare for å se grafikk forskjellen fra dk1 :-)

Endret av piokken_InnleggNO
Lenke til kommentar

Fikk det til til slutt :) Det hjalp å rotere skjermen. Dette er første gangen jeg har prøvd OR og opplevelsen er helt hinsides. Det var akkurat som å være tilstede i demoen. Tok av brillene og nå er jeg helt svimmel :p Prøvde et par andre demoer men da fikk jeg ikke til motion trackingen :hmm: Men uansett. Helt sykt!

Lenke til kommentar

Har fått min jeg også, og drivi og testet diverse. Var artig med Euro Truck Simulator, men er jævlig plagsomt med sånn "stuttering", en slags lagg når man ser rundt. Ble bedre med lavere grafikksettings, men det er ikke PC`en som er problemet, for går glatt med ultra grafikk ellers.

 

Live for Speed fungerte bedre enn ETS2 sånn sett.

 

Også merker jeg at det nok må bli en god del høyere oppløsning i CV1 ja :p

 

I ETS2 merket jeg at jeg ble litt småsvimmel hvis jeg bråbremset :p Hjernen forventer vel at man skal merke g-kreftene antar jeg.

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

Har fått min jeg også, og drivi og testet diverse. Var artig med Euro Truck Simulator, men er jævlig plagsomt med sånn "stuttering", en slags lagg når man ser rundt. Ble bedre med lavere grafikksettings, men det er ikke PC`en som er problemet, for går glatt med ultra grafikk ellers.

 

Live for Speed fungerte bedre enn ETS2 sånn sett.

 

Også merker jeg at det nok må bli en god del høyere oppløsning i CV1 ja :p

 

I ETS2 merket jeg at jeg ble litt småsvimmel hvis jeg bråbremset :p Hjernen forventer vel at man skal merke g-kreftene antar jeg.

 

Husk at spillet må kjøre på et minimum av 75 FPS for at du ikkje skal oppleve stutteringen som du beskriver ettersom bilde oppdateringen må være på par med oppdateringenne til selve skjermen. Det som dog fungerer bra for meg når jeg opplever det er å gjøre oculusen til hovedskjermen, flere spill/demoer som har gått fra å være nærmest uspillelige til å gå helt glatt på den måten. Dette gjelder dog spill som bruker Unity motoren, så om det har noe for seg i ETS2 vet jeg ikke, men skader jo ikke å prøve.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Først og fremst tar jeg utgangspunkt i at du spiller spill som er utviklet med nyeste SDKen som har støtte for DK2 og ikke spiller demoer som var tviklet for DK1 , da vil verken posisjons trackingen eller head trackingen fungere.

 

Det er et par som har kommet og nevnt at de har problemer med USB 3.0 og er en generel anbefaling fra oculus å bruke USB 2.0 . Men selv har jeg brukt 3.0 uten problemer når jeg har hatt oculusen tilkoblet laptoppen. Windows 8.1 har jeg på alle PCenne jeg bruker riften på , ingen problemer.

 

Hvilken hardware har du ? Laptop med Optimus teknologi ? Det er et hav av problemer med optimus for tiden grunnet begrensningenne på skjerm utgangenne, men at noen hadde problemer med tracking grunnet det kan jeg ikke huske. Det beste og enkleste er vel gjerne å pusse opp engelsk kunskapene og skrive utfyllende om problemene dine på oculus forumet, der er det langt flere som kan hjelpe, inkludert utviklerenne selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...