Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Ser på nettsiden dems (FAQ)

 

Q: I just ordered my Oculus Rift Development Kit 2. When is it going to ship out to me?

A: We are currently scheduled to start shipping the Oculus Rift Development Kit 2 in July of 2014. We will ship units in the order in which purchases were completed, with consideration of the number of development kits available in each region.

Dvs, ca 2 mnd ventetid dersom jeg bestiller min idag.

--


Dere som har nylig mottatt deres Rift (ila siste 30 dagene). Når var det dere bestilte deres, og hvor lang leveringstid endte det opp på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siterer mitt eget innlegg rundt forventet ventetid.

 

For de som lurer på leveringstid på DK2 dersom dere har planer om å bestille i nærmeste fremtid kom jeg over en tråd på oculus der Cyber (Oculus VR - Community Manager) postet følgende :

 

 

If you want a DK2, you should purchase one sooner rather than later. We have a long list of orders to get through, and currently you are looking at a 8 - 10 week wait from time of purchase until it ships.

 

Tenkte jeg kunne droppe det i tråden her menst jeg husker det ettersom det er spurt om tidligere.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Til dere som har mottatt sin DK2, var det UPS eller Posten som leverte?

 

Har sjekket sporingen jevnlig, og de to siste oppdateringene sier følgende:

 

 

03.09.2014 12:00 Pakken vil bli videresendt til et UPS-senter i destinasjonsbyen.

03.09.2014 08:30 Adressen er i et fjernområde hvor leveringer ikke foretas daglig.

 

Befinner meg i Bergen.

Lenke til kommentar

Til dere som har mottatt sin DK2, var det UPS eller Posten som leverte?

 

Har sjekket sporingen jevnlig, og de to siste oppdateringene sier følgende:

 

 

03.09.2014 12:00 Pakken vil bli videresendt til et UPS-senter i destinasjonsbyen.

03.09.2014 08:30 Adressen er i et fjernområde hvor leveringer ikke foretas daglig.

 

Befinner meg i Bergen.

 

Etter den ankom Oslo, så kom det ikke flere meldinger fra UPS. Posten kom med den dagen etter den var innlevert i Oslo, så vil tro du får den i morgen:-) Fra Bergen selv:-)

Lenke til kommentar

Mange bergensere her :wee: Jeg vurderer å skaffe meg brukt jeg da, for å slippe ventetiden, hehe :)

 

 

Dere som har nylig mottatt deres Rift (ila siste 30 dagene). Når var det dere bestilte deres, og hvor lang leveringstid endte det opp på?

Jeg er på min 3. måned. så krysser fingrene for at det ikke er så veldig mange uker igjen. :)

 

Merko, er du en klone? :eek: Ser deg nokså ofte på 3D printer tråden, og nå er du i samme båt som meg igjen og ser på oculus rift? :w00t:

Lenke til kommentar

 

Til dere som har mottatt sin DK2, var det UPS eller Posten som leverte?

 

Har sjekket sporingen jevnlig, og de to siste oppdateringene sier følgende:

 

 

03.09.2014 12:00 Pakken vil bli videresendt til et UPS-senter i destinasjonsbyen.

03.09.2014 08:30 Adressen er i et fjernområde hvor leveringer ikke foretas daglig.

 

Befinner meg i Bergen.

 

Etter den ankom Oslo, så kom det ikke flere meldinger fra UPS. Posten kom med den dagen etter den var innlevert i Oslo, så vil tro du får den i morgen:-) Fra Bergen selv:-)

 

 

Da håper jeg pakken dukker opp enten i dag eller i morgen. :)

Lenke til kommentar

https://developer.oculusvr.com/?action=dl&utm_source=Dev+Center+Release+Announcement&utm_campaign=39a3f79c7e-Release_Announcement8_15_2013&utm_medium=email&utm_term=0_90303cf518-39a3f79c7e-87486225&status=1 Ny SDK ! laster ned å håper de har fikset de helvettes G-sync konfliktenne. Om ikke får jeg bare smøre meg med tolmodighet og vente på neste :p

 

Edit : Kan med dette bekrefte at driver konfliktenne ikke fører til fullstendi system shutdown lenger, men fører istedet til en vill fargedans over begge skjermenne mine som aktiverer og skrur seg på i fullstendig kaos hver gang jeg kjører et fullscreen spill med G-sync aktivert :cry: Noe har de gjort, men særli godt har det ikke funket.

Så dagens tips er: Ikke kjøp en monitor med G-Sync om du har planer om å bruke oculus rift aktivt...

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Hei

Har lånt med Oculus Rift, men får den ikke til å fungere.

 

Koblet til PC med skjermkabel (og jeg får bilde), koblet til PC med USB kabel og koblet til strøm. Kjører Win 81.

 

Tester Roller Coaster, men den registrerer ikke at jeg beveger hode.

Må man installere driver til den?

(og evt. hvor finner jeg de?)

Endret av TBJ
Lenke til kommentar

Hei

Har lånt med Oculus Rift, men får den ikke til å fungere.

 

Koblet til PC med skjermkabel (og jeg får bilde), koblet til PC med USB kabel og koblet til strøm. Kjører Win 81.

 

Tester Roller Coaster, men den registrerer ikke at jeg beveger hode.

Må man installere driver til den?

(og evt. hvor finner jeg de?)

 

Du må installere Oculus Runtime. https://developer.oculusvr.com/?action=dl (krever at du registrerer deg).

 

Deretter ville jeg brukt Oculus Configuration Utility (som følger med Oculus Runtime SDK) og trykket "Show Demo Scene". Her kan du få bekreftet at alt fungerer greit før du hopper på demoer.

 

2014-07-30-Oculus-Rift-DK2-Config-B-Lens

 

EDIT: Kameraet lyser med et blått LED når det er i bruk, så det kan jo være greit å se etter.

Endret av Seifenblase
Lenke til kommentar

Så hvilke monitorer burde fungere bra opp mot dk2?

 

Jeg har:

20 tommer Lacie photon vision II med oppløsning 1600x1200

 

og 42 tommer Samsung HD Ready med oppløsning 1360x768

 

De har funket fint for meg i mange mange år nå. Vil de by på problemer med riften?

Tror ikke det har noe å si hva slags skjermer du har, Oculus Rift oppfører seg som en egen skjerm, og har sin egen oppløsning.

 

TBJ: Anbefaler å titte kjapt i manualen, hvis du lånte den også :)

Lenke til kommentar

Kan du ikke deaktivere g-synk?

 

Hadde det vært så simpelt hadde jeg ikke klaget. Jeg kan skru av G-sync, men da må den være deaktivert heletiden menst SDK Runtimen er installert, da det er den som fører med seg driver konfliktenne. Å deaktivere oculus servicenne gjør ingenting. Som til slutt ender i en stor rundans hvor jeg må installere og avinstalere SDK runtimen flere ganger i uka alt ettersom når jeg vil spille normalt og med oculus.

 

En løsning er jo å deaktivere G-sync konstant, men det er jo en grunn til jeg kastet 7000 på en monitor så det er heller ikke ett godt alternativ.

Lenke til kommentar

Tenkte å poste mine erfaringer:

 

Jeg har alltid vært fan av 3D, men dybdefølelsen du får av OR slår alt jeg har prøvd og sett til nå. (har sett flere 3D-filmer både på kino og med 3D-projektor)

 

Jeg ble heldigvis verken kvalm eller svimmel ved lengre bruk av Riften.

Head Tracking og Positional Tracking fungerer veldig bra.

Når det kommer til oppløsning, så er det slik som andre har skrevet utallige ganger før meg - du ser piksler. Det minner litt om å sitte veldig nært en CRT TV. Jeg lærte veldig fort å ignorere dette. Fokuserer du ikke på det, så blir opplevelsen mye bedre.

 

Det er endel knot med å få de forskjellige demoen til å fungere. Enkelte starter opp uten problemer, rett i Riften, mens andre krever litt mer arbeid. Anbefaler Virtual Desktop. Da får du skrivebordet rett i riften, og det ser ut som om du sitter og ser på en gigantisk skjerm. Installerer du Virtual Desktop har du også muligheten å høyreklikke på en demo / spill og velge "Play on Oculus Rift".

 

Vet ikke om jeg klarer å si hvilken demo som gjorde mest inntrykk, for bare det å tusle rundt i Tuscany var sykt kult når du opplever det for første gang. :)

 

Fine linker for DK2 demoer/spill:

 

http://wearvr.com/#version=dev_kit_2;

http://stv.re/category/now-playable/dk2/

http://www.theriftarcade.com/oculus-rift-dk2-supported-games/

http://www.vrapps.co/oculus-rift-dk2-games.html

https://share.oculusvr.com/category/dk2

 

 

Lenke til kommentar

Noe nytt om utvikling/release/oppdatering osv på Oculus Rift?

 

Er det lov å håpe det dukker opp en Retail-versjon i 2015 eller er det sjanser for at det blir det enda en developers utgave i 2015 og Retail først i 2016?

 

Hva er egentlig "problemene" med dagens Oculus i rent bortsett fra at oppløsningen på skjermene kunne vært høyere?

 

En utfordring : Hvis de velger å lage enda en utgave med enda høyere oppløsning så kommer man jo etterhvert inn på et nivå der oppløsningen *KAN* blir en utfodring i forhold til flyt i spillet. Man må ha forholdsvis kraftig GFX og CPU for å få en smooth opplevelse om de velger å gå for 2560 x 1600 eller kanskje helt opp i 4K.

 

Tror neppe de lanserer en versjon på markedet som opplevelse som pixelated. Greit nok for oss gamere, men for spillpressen som tross alt anmelder og causalgamere så oppleves dette som dårlig noe som vil gi dårlig rating, og påfølgende dårlig salg.

 

Spennende som faen er det ihvertfall :-)

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Problemet med dagens Oculus er for øyeblikket en ganske så merkbar screendoor effekt da 1080P er for lav oppløsning (du er istand til å se piklslenne), da de bruker en OLED skjerm har en betydeligge problemer med trueblack smearing (at scener der deler er helt sorte vil føle etter når du snur deg rundt da skjermen ikke klarer å reagere fort nok grunnet virkemåten til OLED) , men de mener på at de skal klare å løse dette problemet på software siden. Sist men ikke minst så er SDKen per dags dato ganske uforutsigbar, og sliter med en rekke kompatibilitets problemer med blant annet Nvidia Optimus , SLI , Crossfire , G-sync og en del andre driver kollisjoner. DK2 er derfor enda for spesielt intresserte kan en si :)

 

Ellers har trackingen virkelig komt seg langt og virker til å kunne være ganske klar for en eventuiel CV, det beste hadde selvsagt vært om de kunne droppet det eksterne kameraet , da det begrenser bruken en del ettersom du må sette d opp forran deg hver gang og har en ganske begrenset vidvinkel , så det er lett å komme utenfor tracking sonen.

 

Når det kommer til CV1 så tror jeg dette er det siste developer kittet, ettersom sony kommer på banen med sin morpheus om forhåpentligvis ikke så alt for lenge tror jeg oculus har stor interesse av å lansere en CV for å kunne bli med i konkuransen fra starten av. Jeg tipper at CV1 kommer iløpet av 2015 med en oppløsning på rundt 1440P der de vil droppe DK2 sine Pen Tile piksler og gå for vanlige RGB piksler for å minimalisere/fjerne screendoor effekten. Men de blir so en del mysing fra min side da .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...