Kj3tll Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Første derivasjon.. jeg kan enkeltderivere e. Har jeg gjort dobbel derivasjonen riktig? Andre oppgave.. riktig derivert? i såfall kan du vise meg det riktige ? svaret er riktig ihvertfall.. men om noen mellomregninger er feile (har en tendens til å regne feil og komme til rett svar).. kan du ta en "titt" ^^? Jeg blir testet til uken sjønner de Lenke til kommentar
Pentel Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Første derivasjon.. jeg kan enkeltderivere e. Har jeg gjort dobbel derivasjonen riktig? Andre oppgave.. riktig derivert? i såfall kan du vise meg det riktige ? svaret er riktig ihvertfall.. men om noen mellomregninger er feile (har en tendens til å regne feil og komme til rett svar).. kan du ta en "titt" ^^? Jeg blir testet til uken sjønner de deri.jpg Den første ser riktig ut. Litt usikker på hva du har gjort på den andre. Jeg fikk noe helt annet. Tips: Lenke til kommentar
JohanB Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Hvordan vet du at svaret på andre oppgaven er riktig? jeg kom til dette.. kanskje tar jeg feil :/ ... ettersom og da har vi to sum som vi kan derivere hver for seg.. altså og den første kan du derivere ved å bruke kjerneregel = og den andre er bare lik -x etter potensregler til logaritmer at du får -x*ln(e) og ln(e) = 1... hva er så deriverte til (-x) jo bare -1.. sett sammen, gang -1 med FN og du får det jeg fikk.. men har du en fasit som sier svaret skal bare bli ?? Endret 10. februar 2014 av JohanB Lenke til kommentar
JohanB Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 satt fremgangen på andre oppgaven jeg.. du får dobbel sjekke med andre, hvertfall slik jeg ville ha gjort oppgaven. enten er fasiten feil eller er jeg helt på jordet Lenke til kommentar
Kj3tll Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 takker for svar Skal sjekke med mattelæreren, kan være at han har skrevet feil.. x) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå