Gå til innhold

Skal legge inn Windows XP (på nytt) på 11 pcer..

Anbefalte innlegg

Disse 11 pcene har eksakt samme hw.. Hva er da lettest mulig måte og legge inn windows på nytt? Kan jeg feks klaregjøre i pc og ta en "kopi" av _ALT_ der, inkl boot sektor etc, får så og "paste" det inn på 10 andre harddisker? *hihi*

Kristoffer Hansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Bruk Norton Ghost.

Vær sikker på at du har med "alt" på den første maskinen før du begynner å Ghoste", lett å glemme noe (Antivirus, Acrobat reader, winzip, office etc.)

Ta deretter ut diskene av maskinene som skal kopieres til og installer i maskin som du har satt opp. (eller om du har lang IDE og strømkabel, kople til i neste maskin, har selv laget power kabel forlenger for dette).

For all del kople begge diskene til samme POWER!!

Velg gjerne an annen IDE plugg enn den hoved-disken sitter på, da går det fortere.

Velg så Ghost Advanced i Ghost - Velg Clone. Dobbeltsjekk Source og destination. (Velger du feil her ender du opp med to tomme disker!!)

På de siste maskinene jeg har brukt denne metoden på klarer Ghost opp mot 100Gb i timen.

Good Luck.

Lenke til kommentar

Ok.. men hva gjør jeg om diskene er ikke er formatert?

Har feks ghost et formaterings program på de cdene som man brenner?

Tror det blir løsningen, og brenne ut.. men litt kjipt og måtte formatere diskene først med en eller annen winxp cd, fordi så kopiere med ghost.. :/

Lenke til kommentar

i ghost pakken fra norton har du også noe som heter ghostcast server, veldig kjekt når du skal ghoste i grunn, kjør opp ghostcast på en eller annen pc. Velg dump from client for å lage et image og load to clients for å kjøre image ut til maskiner. så kan du logge masse maskiner på sesjonen og de er ferdige på 10 min...enklere blir det ikke! og da slipper man alt styret på cd'er og flytting av disker...

(veldig forenklet veiledning dette da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...