ceau Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hei! Jeg skal studere i utlandet til neste år, bare ett semester, men jeg sliter derimot med å finne ut hvor eller hva jeg skal studere.. Det frister veldig å studere i Australia på UNSW i Sydney, hvor jeg tenker å studere markedsføring. Er det noen som har erfaringer med denne skolen, eller generelt Australia?Grunnen til at jeg sliter med å bestemme meg, er fordi jeg har hørt mange som ikke har kommet seg godt gjennom et slikt semester, spesielt i Australia. Jeg får stadig høre at skolesemesteret kommer til å bli altfor tøft, grunnet at skolene har helt andre krav til deg. Jeg leter etter utfordringer, men jeg er redd for å gå for langt. Noen som forstår meg og kanskje har noen forslag/ tips? Jeg blir ferdig med VGS til sommeren og tenker derfor å dra rett til utlandet. Dette er noe jeg virkelig vil, selv om folk rundt meg sier at jeg kommer til å ta et feil valg... Jeg tenker å studere gjennom Sonor, noen erfaringer her også? Helst ønsker jeg å studere i Australia, men jeg er åpen for alle forslag. Jeg setter pris på all mulig hjelp. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Jeg har ingen erfaring med Australia, men god erfaring med Sonor. Jeg søkte på skole i UK via Sonor, og de var både hjelpsomme og informative. Fulgte opp i løpet av utdanningsløpet gjorde de også, så jeg har absolutt ingenting å utsette på hjelpen jeg fikk. Lenke til kommentar
ceau Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Jeg har ingen erfaring med Australia, men god erfaring med Sonor. Jeg søkte på skole i UK via Sonor, og de var både hjelpsomme og informative. Fulgte opp i løpet av utdanningsløpet gjorde de også, så jeg har absolutt ingenting å utsette på hjelpen jeg fikk. Hei, Skavold! Takk for svar. Så godt å høre! Kan jeg spørre hva du studerte der nede og hvor gammel du var? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Jeg var 22 da jeg begynte. Studerte journalistikk (BA Journalism) på University of Glamorgan (nå University of South Wales). Lenke til kommentar
ceau Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Jeg var 22 da jeg begynte. Studerte journalistikk (BA Journalism) på University of Glamorgan (nå University of South Wales). Åj, så kult! Vil du anbefale skolen? Hvor lenge studerte du og hva synes du om fagene? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Er du sikker på at det finnes studier som bare varer i ett semester? Jeg vet ikke en gang om det er vanlig (de finnes nok) med årsstudier i UK en gang. Endret 9. februar 2014 av ahpadt Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Jeg var 22 da jeg begynte. Studerte journalistikk (BA Journalism) på University of Glamorgan (nå University of South Wales). Åj, så kult! Vil du anbefale skolen? Hvor lenge studerte du og hva synes du om fagene? Ja. Det var en del småplukk underveis skolen kunne gjøre mye bedre, men vi hadde et veldig godt samhold i klassen (det er ca. 40 studenter i hvert årskull), og lærerne på journalistikk-fagene er godt etablerte og erfarne journalister, med varierte bakgrunner. Kjernefagene var gode, men de litt-på-siden-fagene var lite inspirerende. Heldigvis tok ikke de så mye tid at det ble noe stort problem. Er du sikker på at det finnes studier som bare varer i ett semester? Jeg vet ikke en gang om det er vanlig (de finnes nok) med årsstudier i UK en gang. Årsstudier tror jeg ikke jeg har vært borti i UK heller, faktisk. Men et alternativ kan jo være å studere et 3-årig løp på en norsk skole, og så ta ett år i utlandet. Det året er det mange som tar i UK - de fleste utlendingene (altså ikke-britiske) jeg kjenner derfra var der bare ett år (dessverre). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå