*F* Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hi. For ei god stund siden, sikkert et år var jeg innom legen (vikar for fastlegen) og fikk en resept på en krem som forhindret utslett på armene ved varme (f.eks trening). Da dette produktet viste seg å fungere var jeg innom apoteket for en ny dose, men nei, der var ingen resept, apotekdama fant ut at det var en engangsresept jeg fikk tidligere. Siden det er så tilltak å gå til legen sitter jeg fremdeles uten denne kremen jeg gjerne skulle hatt. Uansett, jeg tenker det kanskje er på tide å skaffe meg en ny resept, men jeg lurer, holder det å ringe legesenteret og snakke med hun i ressepsjonen, eller må jeg drive å bestille en legetime, komme innom osv bare for en resept? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Normalt vil det holde å ringe eller sende sms. Da sparer du også legen for tid. (Hva slags krem var dette? Iskrem? Det ville jo virke mot varme, men det er jo forresten reseptfritt.) 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Husker ikke navnet Men det var ikke iskrem. Da prøver jeg ringe. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Det er vel litt opp og ned fra lege til lege. Hos min lege får jeg ingenting på resept uten å måtte møte opp til legetime. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 En krem som det burde ikke være nødvendig å trappe opp på legesenteret for, for å ordne ny resept, med mindre legen ønsker å kikke på problemområdene dine ller noe. Ring de i morgen, i verste fall får du beskjed om å bestille time. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Jeg bestiller fra hjemmesiden til legekontoret. Oppgir navn, telefonnummer og navnet på medisinen, og så sender de en melding til meg når de har sendt resepten til apoteket. Veldig greit, men det er nok ikke alle legekontor som har en slik ordning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå