AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 jeg har en tendens til å føle på meg når noen skal spy eller noe sånt. jeg hadde en gang en ekkel følelse som var så sterk at hver gang lillebroren min hostet så gikk jeg å gjemte meg, for jeg følte på meg at han var på vei til å få spysyken. og dagen etterpå fikk han det jaggu meg også. derfor må jeg som regel ha høyre kroppsside vendt mot mennesker, for ellers kan de bli dårlige. jeg må ikke ha venstre kroppsdel nerri personen når han/hun er syk og kan spy for da kan jeg mane frem oppkast. jeg føler meg synsk avogtil også. en gang såg jeg at en mann kom til å vise fing til meg og så gjorde han det også. hvorfor har jeg det spån? jeg liker disse tankene. Anonymous poster hash: 58594...4c3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 jeg liker disse tankene.Liker du dem? Eller mente du å skrive at du ikke liker dem? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 jeg liker disse tankene.Liker du dem? Eller mente du å skrive at du ikke liker dem? jeg mente at jeg liker tankene, men samtidig er de ekle. Anonymous poster hash: 58594...4c3 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Om folk spyr av ditt nærvær er det nok på tide å vaske seg. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Okei, jeg skjønner hva du snakker om, men jeg vet ikke hvordan jeg skal hjelpe deg. Du må snakke med din behandler om dette. hvorfor har jeg det spån? Fordi du har asperger syndrom. Forresten så er det en form for tvangstanker. Og det er ingen som mener at du trenger å tenke sånn, bare så du vet det. Du er like mye verdt om du gir blaffen i sånne tanker, med god samvittighet. Endret 9. februar 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Okei, jeg skjønner hva du snakker om, men jeg vet ikke hvordan jeg skal hjelpe deg. Du må snakke med din behandler om dette. hvorfor har jeg det spån? Fordi du har asperger syndrom. Forresten så er det en form for tvangstanker. Og det er ingen som mener at du trenger å tenke sånn, bare så du vet det. Du er like mye verdt om du gir blaffen i sånne tanker, med god samvittighet. ok men en ting er ivertfall sikkert, jeg har ikke aspergers syndrom, fordi jeg har tatt tester på nettet og alle viser langt under 32 poeng. Anonymous poster hash: 58594...4c3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 jeg har heller ikke tvangslidelse diagnostisert. Anonymous poster hash: 58594...4c3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Er dette noe du vil ha hjelp/støtte med eller er det bare for å informere om at du har det sånn? Er forøvrig en form for tvangstanke/tvangshandlig. Ikke at det er uvanlig med disse. Ellers kan man ofte kjenne det før man blir skikkelig syk, man er fjerne smittet noen dager før og kan kjenne seg litt syk f.eks dagen før det bryter ut... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Er dette noe du vil ha hjelp/støtte med eller er det bare for å informere om at du har det sånn? Er forøvrig en form for tvangstanke/tvangshandlig. Ikke at det er uvanlig med disse. Ellers kan man ofte kjenne det før man blir skikkelig syk, man er fjerne smittet noen dager før og kan kjenne seg litt syk f.eks dagen før det bryter ut... ok. det er bare det at jeg lurer på om det er lurt om jeg kontakter en psykolog eller bare lar tankene suse? tankene går ikke vekk, det er en vak følelse av at de kommer til å spy. Anonymous poster hash: 58594...4c3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Plager det deg i hverdagen, så ja. Om ikke, så trenger du ikke, om du ikke vil. "En pasient som ikke er syk er ikke undersøkt godt nok" har jeg hørt, men om der er noe poeng å fikse alt er en annen sak. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 ok men en ting er ivertfall sikkert, jeg har ikke aspergers syndrom, fordi jeg har tatt tester på nettet og alle viser langt under 32 poeng. Anonymous poster hash: 58594...4c3 Men mener legene/din mor at du har asperger syndrom? jeg har heller ikke tvangslidelse diagnostisert.Du har neppe tvangslidelse. Da liker man ikke tankene. Tvangstanker som skyldes asperger syndrom er litt annerledes enn tvangslidelse. ok. det er bare det at jeg lurer på om det er lurt om jeg kontakter en psykolog eller bare lar tankene suse? tankene går ikke vekk, det er en vak følelse av at de kommer til å spy.Det er ditt eget valg. Hva synes du selv? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 ok men en ting er ivertfall sikkert, jeg har ikke aspergers syndrom, fordi jeg har tatt tester på nettet og alle viser langt under 32 poeng. Anonymous poster hash: 58594...4c3 Men mener legene/din mor at du har asperger syndrom? ja, men mamma er jo ikke ekspert, og jeg har tatt eksperttester og kan alt om å lese utrykk i fjeset og kroppspråk og alt som en nevrotypiker kan. legen tok en test på meg og det var så langt tilbake som i 2006. da fikk jeg såvidt diagnosen asperger syndrom og mistet diagnosen lett utviklingshemming og mistet infantil autisme. når jeg skal ta test når asperger forsvinner kommer jeg helt sikkert til å være diagnosefri fra asd. Anonymous poster hash: 58594...4c3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 ja, men mamma er jo ikke ekspert, og jeg har tatt eksperttester og kan alt om å lese utrykk i fjeset og kroppspråk og alt som en nevrotypiker kan.Det er bra at du kan lese ansiktsuttrykk og kroppsspråk, men du uttrykker deg ikke som en nevrotypiker når du skriver, og de tankene du har er heller ikke vanlige å ha for nevrotypikere. Det er ikke vanlig å bry seg om man har venstre eller høyre kroppsdel borti folk som er syke. Begge kroppsdelene er tross alt like. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 ok men en ting er ivertfall sikkert, jeg har ikke aspergers syndrom, fordi jeg har tatt tester på nettet og alle viser langt under 32 poeng. Anonymous poster hash: 58594...4c3 Slike selvtester krever vanligvis at man har nok selvinnsikt til å svare rimelig korrekt. På den andre siden, hvis psykologen innhenter informasjon fra foreldrene dine i sine tester, så forutsetter jo det at foreldrene ikke har egne lidelser som hemmer deres forståelse av deg. I så fall kan også psykologens test få feil resultat. Å ha tvangstanker er ikke alltid det samme som å ha en tvangslidelse. Men du snakker om din tvangstanke som om du ikke forstår at den bare er en fantasi. Jeg tror det er viktig at du forteller en behandler/psykolog om dette, for det kan ha betydning for diagnostiseringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå