Gå til innhold

Forstørringsfunksjon i Adroid 4.3 vs/ iOS (svaksynt)

Anbefalte innlegg

Noen som har testet dette?

Jeg er en svoren android-bruker inntil nå. Det funker for meg å bruke lupe til det jeg ikke klarer å se, men glemmer jeg lupa - så sitter jeg der og er ute av stand til å bruke en del apper. Har en Galaxy Note 1, men vurderer å skaffe meg Note 3. Det jeg nå lurer på er om den innebyggede forstørringen i Jelly Bean er like bra som den sies å være på iPhone. Det er mye jeg liker ved Note, som str på skjermen og mulighet til å gjøre flere ting på en gang. Og notatfunksjonen er jeg forelsket i.

i iOS har det jo vært innebygget forstørring og syntetisk tale lenge, og jeg kjenner en del synshemmede som har valgt iPhone pga. dette. Nå er ikke jeg veldig lysten på iPhone, så det er litt last resort.

Jeg lurer på om noen har testet disse funksjonene i Android og iOS opp mot hverandre.

Det jeg trenger er mulighet for å zoome uansett hva jeg bruker telefonen til. Ikke kun integrert i nettleser eller til bilder. Zoomen skal erstatte behovet for lupe. Vanskelig å få testet i butikkene pga dummies eller ting som er avslått (dødsirriterende...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blir du nok veldig fornøyd med Note3!

Her er noen apper jeg har god nytte av;

Acapela TTS Voices

gir bra norsk tale, Brukte tidligere Svox, som har tydeligere tale, men den er ikke blitt oppdatert, og kan ikke brukes sammen med de nyeste Androidversjonene.

Your Magnifier

Elektronisk lupe

BIG Launcher

Gir bl. a. store taster

Noen som vet om andre nyttige apper for svaksynte?

Lenke til kommentar

IOS er fortsatt mye mer tilgjengelig for synsh., men Android haler innpå for hver ny versjon. En IOS-telefon kan styres imponerende effektivt med kommandoer som ikke krever at du ser på skjermen.

På min Note2 (Android 4.3) slår Zoom seg av hver gang jeg bytter skjrmbilde. Synes ikke det er noe problem siden det er så lett å slå den på igjen (bare å tappe tre ganger på skjermen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...