zetlitz Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Når jeg kopierer celler fra ett Excel-dokument til et annet, så kopierer den også formatteringen i cellene. Er det mulig å sette det som standard at den skal beholde formatteringen til arbeidsboken jeg limer det inn i? Excel 2011 for Mac. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Du må velge å lime inn bare verdier. For å ha denne funksjonen litt lettere tilgjengelig, så har jeg lagd en veldig enkel makro i et dokument som jeg har lagret som et Excel-tillegg. I en vanlig modul: Private Sub verdier() On Error Resume Next ActiveCell.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues End Sub Så har jeg en linje som sier at denne makroen skal kjøres når jeg trykker Ctrl+Shift+V. I ThisWorkbook Private Sub Workbook_Open() Application.OnKey "^+{V}", "Verdier" End Sub 1 Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Takk for svar, men tror det blir for komplisert for meg akkurat nå. Har aldri brukt makroer før, og vet ikke om jeg har tid til å sette meg inn i det. Men jeg skal huske på dette til jeg eventuelt får bedre tid. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå