Gå til innhold

Kjøp av ny bærbar pc (Gaming og moderat bruk)

Anbefalte innlegg

Intel's I5 serie holder til de fleste spill. For 3d rendring og/eller video rendring ut av filmer vil en intel i7 være kjappere om du bruker en del effekter, type after effects. Som igjen vil være avhengig av hvor mye minne du har, om du bruker en ssd til å rendre ut på etc.
Er få sterke amd bærbare på markedet men det kommer en ny serie rundt hjørnet snart som hw.no nylig skrev om her http://www.hardware.no/artikler/msi-putter-verstinggrafikk-i-baerbare-spillmaskiner/156708 , men de blir nok noe over 7k NOK prisklassen ^^

Om windows 8 er vanskelig å bruke kommer jo an på hvem du spør.
Installer Classic shell, og du kan fritt velge mellom start meny i xp form, vista, klassisk win 7 etc.
Det er og mulig å videre tweake win8/8.1's lagre/åpne filboks dialoger slik at de minner mer om f.eks slik som på xp, samt en rekke andre ting som går an å justere via powershell og windows registry editering.
Men unngå såkalte registry tweak programmer, de er stort sett humbug.

Også har jeg et spørsmål ang dette med kjerner.

Asusen har en firekjerner's prosessor. Hva vil dette og si, og hva er best?

Også blir den levert med Win8 ser jeg, dette vil bli en stoor overgang tror jeg.

Har hatt vista i alle år. Er win8 vansklig i bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat ja:)

Men Intel i7 vil takle alle spill den også?

Minne er vel på 8GB:)

Jeg driver jo en del med videoredigering så da passer sikkert en i7 bra til meg vil jeg tro.

Det høres ut som en litt vansklig jobb når man ikke er såå flink med data liksom. Skjønner det greit, men sliter veldig når det kommer til slike ting som å endre utseende osv.

Lenke til kommentar

Jeg har lest litt om det classic shell greiene nå, og det var jo ikke så vanskelig så det ut som:)

Men endrer alt seg automatisk da?

Når jeg skrur på maskinen neste gang, hvilken av sidene kommer jeg inn på da? Win8 eller direkte inn på den som f.eks ligner win7 ?

Ser jo mye bedre ut med den gamle der ikonene er på skjermen og alt da:)

Men såklart, man venner seg sikkert til win8 også etterhvert! (kanskje)

Endret av DanSteffenSR20
Lenke til kommentar

Uansett så har jeg fått mye svar på det jeg har spørt om:) Å det takker jeg for:)

Etter det jeg har lest, så er asus veldig bra maskiner og da tror jeg valget er enkelt for min del:)

Blir nok en Asus n56jr på meg denne uken tenker jeg:) Må bare se ann penge beholdningen litt:)

Lenke til kommentar

Hei..

Kjøpte Valentines gave til meg selv i dag :) Det ble en Asus N56jr :)

Å til nå er jeg storfornøyd..

Men, jeg sitter og utforsker win8 litt nå, å er det slik at man ikke får flyttet Internett Explorer "ikonet" opp på skrivebordet? Noen som kan hjelpe?

Takk takk:)

Lenke til kommentar

Fra oppgavelinjen tenker du på? I så fall nei. Men du kan jo lage en ny snarvei til IE på skrivebordet, høyreklikk, ny snarvei, finn IE (ligger vel under programfiler (x86) --> internet explorer --> iexplore.exe.)

Takk for svar :) Jeg lastet ned google chrome jeg, å da ble den liggende på skrivebordet :)

Men, jeg har fått lagt inn Photoshop på maskina nå, men det er så veldig liten skrift å alt slik.

Det samme er det når jeg inne på internett også, har dette noe med skjerminstilliger å gjøre? Nå er den på beste som er. Er det derfor det er så liten skrift?

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar

Innstillinger --> kontrollpanel --> utseende og personalisering --> skjerm. Huk av for "la meg velge ett skaleringsnivå for alle mine visninger".

Så kan du endre størrelse på tekst/ikoner osv, kan velge egendefinert og få det ca så stort du vil.

Dette er under Windows 8.1, mulig det er ulikt under win 8. (gratis oppdatering til win 8.1 finner du i Windows store, etter oppdatering til 8.1 bør du dog oppgradere til nyere nvidia driver, ellers vil du få problemer, det fikk jeg! Nyeste nvidia driver for n56jr: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/UX32LA/VGA_nVidia_Win81_64_VER918133235.zip )

Lenke til kommentar

Innstillinger --> kontrollpanel --> utseende og personalisering --> skjerm. Huk av for "la meg velge ett skaleringsnivå for alle mine visninger".

Så kan du endre størrelse på tekst/ikoner osv, kan velge egendefinert og få det ca så stort du vil.

Dette er under Windows 8.1, mulig det er ulikt under win 8. (gratis oppdatering til win 8.1 finner du i Windows store, etter oppdatering til 8.1 bør du dog oppgradere til nyere nvidia driver, ellers vil du få problemer, det fikk jeg! Nyeste nvidia driver for n56jr: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/UX32LA/VGA_nVidia_Win81_64_VER918133235.zip )

Takker så mye for svar:)

Det fungerte for ikoner på skriveborde osv. Men når jeg leser nettsider blir skriften veldig liten, så da må jeg faktisk zoome inn, for at det skal bli litt større. Er sikkert bare en bagatell, men litt kjedelig er det jo. Og Photoshop ble det heller ikke noe større skrift. Men det er sikkert bare en tilvendingssak:)

Og jeg skal se litt på denne win8.1 oppdateringen etterhvert:) Tusen takk for tipset.

Lenke til kommentar

Kunne du kommet med en tilbakemelding om ytelse, viftestøy og temperatur ved hardt bruk?

Hvordan er batteritiden?

Vh

Vestlia

Batteritid: Ca 3,5 timer med lett websurfing. Ikke testet med spilling på batteri.

Ytelse: Som forventet, fleste spill er spillbare på high, kun tunge spill som man må ned på medium/low. 3643 poeng i 3dmark11 standardtesten.

Viftestøy: Meget bra i forhold til ytelse, om noe skulle vært bedre så må det være at viften kunne stå stille under lavt bruk, noe den ikke gjør, den starter på lav hastighet innimellom om jeg bare surfer nettet.

Temperatur: temperatur på utsiden øker svært lite (man slipper å brenne fingrene! :p) som er meget bra. Interne temperaturer ved spilling (høyeste jeg har oppnådd). CPU: 91-92C GPU: 79 C.

Du kan også lese notebookcheck sin test: http://www.notebookcheck.net/Review-Update-Asus-N56JR-S4080H-Notebook.109631.0.html

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må bare få sagt det!

Jeg kjøpte meg jo som sagt en Asus n56jr og jeg må si jeg er veldig fornøyd med den:) Det er en skikkelig ålreit pc:)

Å den takler Battlefield 4 helt greit:) Så jeg klager ikke:)

Om noen vurderer bærebar pc vil jeg anbefale Asus n56jr!

Knallgod laptop:) tommel opp fra meg :)

Endret av DanSteffenSR20
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...