Gå til innhold

Sveits sier ja til begrenset innvandring

Anbefalte innlegg

Off topic, men: Denne Venstremannen har ikke noe imot at velgerne får stemme over innvandring, enten de bor i Sveits eller i Norge. Men som liberalist mener jeg jo at den stemmeretten kun skal gjelde egen eiendom.

Problemet med folkeavstemninger er som alltid at du i verste fall har to ulver og en sau som stemmer over hva man skal til middag. Åpenbart mer "demokratisk" på den måten, men like åpenbart er ikke demokratiet i sauens interesse.

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det Sveits har gjort her er ett fundamentalt avtalebrudd, at liberalister og statsfiendtlige stiller seg bak det er for meg meget overraskende (Siden det er selve hovedpinsippet bak deres konspirasjon)

Uansett så har dem tatt en avgjørelse der dem velger å gå i mot en avtale, at EU da sanksjonerer pågrunn av avtalebruddet og konsekvensene dette får for unionen er bare naturlig.

Jeg må bare påpeke at jeg er enig med Herr Brun i sitt første innlegg i denne tråden.

Hvem er disse liberalistene som stiller seg bak Sveits' avgjørelse?

Lenke til kommentar

Igjen ser vi den samme tendensen fra eu tilhengere. Gjør som eu sier, eller så vil vi straffe dere hardt.

Den eneste konsekvensen dette burde ha for sveits er at sveits blir kastet ut av schengen og må søke om arbeidsvisum som andre land. Begynner man å sette opp tollmurer og lignende så er det en straff, fordi de ville aldri ha gjort det om sveits aldri ble med i schengen.

Det er en rekke land som har frihandelsavtale med EU. Og det er snakk om å skape en frihandelsavtale med usa. Men allikevel så ønsker en del eu tilhengere å kaste ut sveits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...