*F* Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Er kommet noen stygge flekker under bensinlokket da jeg har sølt bensin under fylling, og dette sitter veldig godt, noen tips til hvordan jeg kan fjerne det? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Prøvd zalo og/eller white spirit? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 zxalu funket sånn halveis, kan prøve white sprit Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Jeg pleier å få det fjernet når jeg vasker bilen med høytrykkspyler i f. eks. vaskehall med avfetting. Endret 9. februar 2014 av Quote Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Prickbort (kaldavfetting, som er petroleumsbasert) fås på de fleste bensinstasjoner, eller hos f.eks bilnerden.no. PB (Prickbort) Tas på tørr lakkert overflate (ikke glass), la det sitte 5-10min uten at det tørker, og spyl av med høyttrykk. Ta så på vanlig avfetting som løstner skitt og trafikkfilm, og spyl av. Vask bilen skånsomt med bøtte og dertil egnet såpe og vaskehanske/svamp fra topp til bunn (egen svamp/hanske for felger). Spyl på nytt igjen og tørk bilen med absorberende og lofritt tørkehåndkle ment for billakk. Mer detaljert informasjon her: http://www.detailersclub.no/_/artikler/guider/bilpleie-for-dummies-2-r14 Sjekk også ut forumet. Zalo etteralter en film på lakken, og overdreven bruk av white spirit tørker ut og matter ned lakken. Gummipakninger og annet blir tørr og knirkete og sprekker til slutt opp av WS. Husholdningsprodukter holdes altså i huset. Endret 10. februar 2014 av Klykken- Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2014 testet whitesprite, funket utmerket, gled bare av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå