Gå til innhold

3D briller...

Leo_

Anbefalte innlegg

Her nettopp kjøpt meg et Asus GF3Ti500. Der fulgte det med 3D briller. Kan noen fortelle meg hva jeg kan bruke disse til, og ev. hva jeg trenger å gjøre for å bruke dem?

Jeg har også lastet ned NVIDIA driver, VIA 4in1 23.11, og DIRECTX 8.1. Likevel får jeg bare 5871 i 3DMark. Er ikke det litt lite?

Håper noen har noen tips om hvordan jeg kan riste litt mer ut av det.

PS har ikke klokket opp enda, hadde håpet på litt mer "optimalisering" først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-18 00:43, [email protected] skrev:

Joda, har slått av AA og V-sync. Får pelle litt mer og se. Men så var det de 3D-brillene da... er det noen som vet noe om dem?

Ja. Jeg klarer ihvertfall ikke å bruke dem. Blir "sjøsyk" av å ha dem på. Konseptet virket kult på papiret og det varierer litt fra person til person hvor bra effekten blir. 3d effekten var grei nok den, sånn bortsett fra at jeg fikk hodepine av å bruke dem... :sad:

Lenke til kommentar

Spilte UT med 3d-briller, plutselig var klokka halv tolv... Brillene funker fett i de fleste 3D-spill, noen har litt trøbbel med driverne, fx i MOHAA synes ikke OSD (ASUS-drivee, 21.83), men 3D-effekten er bra.

Åssen det går med øynene kommer jo an på innstillingene, guffer man på med full depth uansett må man vrenge øya temmelig mye i en del spill.

Crosshair er også et probb, ettersom det ofte ligger på dybde 0. Noen drivere har 'laser-sikte' som kan brukes, ellers er ofte ett av crosshairene riktig (man ser to), eller skuddet treffer midt mellom.

De ASUS-brillene er jo maxx ukomfortable da, ble litt bedre når jeg tok av 'de greiene på sidene' (har de et navn?) og satte på gummibånd.

Lenke til kommentar

Det pleier vel å følge med en bruksanvisning til de fleste skjermkort og annen hardware... :smile:

Jeg regner med at du må bruke orginal (helst nyeste) driverene til skjermkortet ditt... det må i allefall jeg med mitt elsa kort...

Jeg fant fort ut at man burde ha en GOD skjerm for å kunne spille med 3d briller... det er nemlig ikke behagelig å sitte med oppløsning på 1280x1024 med 60Hz! 3dbrillene krevde nemmelig så høy oppløsning for å funke bra! :sad:

Når du legger inn programvaren for brillene er det bare å aktivere det, ta på deg brillene og spille :smile:

Lenke til kommentar

Bruk ASUS-driverne, gå inn på advanced og enable 3D-briller og OSD for D3D og OGL. Sett riktige settings på skjermfrekvens. I OpenGL må man guffe opp oppløsningen til 1280x1024, da går driverne over til å kjøre 640x480 m 3D-briller hvis VR er enablet.

I spillet kan du trykke ctrl+alt+O for å få opp OSD der man kan justere det meste ang. VR, slik at det blir behagelig for øynene.

Hvis skjermen ikke klarer den frekvensen du har satt i oppløsningen spillet kjører, kan ikke VR enables. Hvis du bruker page flip får du bedre bildekvalitet, mens line interleave funker på flere skjermer.

Bruker selv page flip med 640x480, 2x75Hz.

Det funker ikke like bra i alle spill, i noen må man fx klippe bort skrot på hver side av skjermen (det finnes en OSD-setting for det), i fx Serious Sam og Delta Force 2 blir bare modeller i VR, resten er flatt, i MOHAA forsvinner OSD (funker fortsatt, er bare usynlig), kompass, health og andre ikoner, og menyene i starten blir bare rot.

VR i UT er rått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...