Gå til innhold

Hva er best av en 420w og en 400w psu med mer ampær?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at det er effektiviteten på PSU'en det er snakk om her.

Normalt oppgir produsentene hvor mange watt PSU'en trekker fra nettet. Ikke hvor mange watt den kan gi fra seg. En PSU på 420watt kan ha en virkningsgrad på 60%, og da ikke gi mer enn ca 250watt ut.

Den 400watteren kan ha en høyere virkningsgrad... F.eks 70%, Og da kunne gi ut 270watt.

Skal ikke banne på at det er det han mente, men det virker realistisk for meg... :)

Lenke til kommentar

Litt sent, men jeg kan nevne at jeg har satt i min BeQuiet 520W og den er ganske stille vil jeg påstå, den blir i allefall overdøvet av 92mm papst saken jeg har på en slk-900, tilogmed når jeg vrir rheostaten på minimum. :woot:

Men en ting en skal være klar over er at bilde som 3dfxcool har av 520w enheten er feil, psuen har ikke vifte under, men en bak og foran, om dette har mye å si vet ikke jeg...

_

Thorsan

Lenke til kommentar

Men en ting en skal være klar over er at bilde som 3dfxcool har av 520w enheten er feil, psuen har ikke vifte under, men en bak og foran, om dette har mye å si vet ikke jeg...

_

Thorsan

Sant? Det er jo glimrende da det er svinevarmt forran psu i kabbiset mitt.

Varme stiger jo, så i mine ører klinger det bedre med vifte høyt oppe. Nå er kabinettet mitt hermetisk lukket da...

Venter spent på psu'n nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...