hasuwest Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hva er best av en 420w og en 400w psu med mer ampær på railene? Lenke til kommentar
Npt Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hvilke strømforsyninger tenkte du på? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 BeQuiet. Bestillte en 420w fra 3dfxcool, men fikk beskjed at de ikke hadde den på lager lenger og ikke kom til å få den, men en ny 400w med bedre ampær på railene. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Regner med at det er effektiviteten på PSU'en det er snakk om her. Normalt oppgir produsentene hvor mange watt PSU'en trekker fra nettet. Ikke hvor mange watt den kan gi fra seg. En PSU på 420watt kan ha en virkningsgrad på 60%, og da ikke gi mer enn ca 250watt ut. Den 400watteren kan ha en høyere virkningsgrad... F.eks 70%, Og da kunne gi ut 270watt. Skal ikke banne på at det er det han mente, men det virker realistisk for meg... Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Det som har alt å si er hvor mye strøm som faktisk kommer til komponentene i pc'en, ikke hvor mye den trekekr fra nettet. En liten tanke: en psu med lav virkningsgrad må vel bli varmere enn en med høy? Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hvis 2 PSU'er trekker like mye watt fra nettet, og en av dem har større virkningsgrad . så vil den med størst virkningsgrad produsere minst varme under samme forhold Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Ok. Tar den 400wattern jeg da. Eller kan det lønne seg å kjøpe en større nå som jeg først må ha ny psu unansett? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Tenk på noe annet positivt hvis 400watter'en er mer effektiv, den vil 99% sikekrt være mer stillegående, vifta trenger jo da ikke å fjerne så mye varme Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 jeg ville gått for 400 wattern, å jeg tviler på att du merker rare forskjellen på de 2.. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Tror jeg går for 400wattern, noen som vet hva adressen til BeQuiet siden er? Kommer til å ha ganske mye på den ettervært.. Håper den holder . Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Litt sent, men jeg kan nevne at jeg har satt i min BeQuiet 520W og den er ganske stille vil jeg påstå, den blir i allefall overdøvet av 92mm papst saken jeg har på en slk-900, tilogmed når jeg vrir rheostaten på minimum. Men en ting en skal være klar over er at bilde som 3dfxcool har av 520w enheten er feil, psuen har ikke vifte under, men en bak og foran, om dette har mye å si vet ikke jeg... _ Thorsan Lenke til kommentar
Bernt Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Noen som har sett tester på Be Quiet evt. adresse til produsent. Liten info hos 3dfxCool. Lenke til kommentar
hainz Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Trenger du virkelig mer enn 400 watt da? Har du geforce 5800 ultra? el?... Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Men en ting en skal være klar over er at bilde som 3dfxcool har av 520w enheten er feil, psuen har ikke vifte under, men en bak og foran, om dette har mye å si vet ikke jeg... _ Thorsan Sant? Det er jo glimrende da det er svinevarmt forran psu i kabbiset mitt. Varme stiger jo, så i mine ører klinger det bedre med vifte høyt oppe. Nå er kabinettet mitt hermetisk lukket da... Venter spent på psu'n nå. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 Hei! Takk for gode svar. Bestillte meg den nye BeQuiet S1.3 400wattern, synes det blir litt i meste laget å betale 1200,- for en strømforsyning. Gleder meg til å sette sammen det nye Avance toweret og resten av stasjet jeg har fått/bestillt ! Lenke til kommentar
Treat Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 den koster 725 kr på 3dfxcool Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 den koster 725 kr på 3dfxcool + frakt blir ikke spec mye billigere. Måtte ut med 1350 for 52w Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg bestiller kabinett også, skal spørre de om de gidder å skru fast psu i toweret så jeg slipper ekstra frakt for toweret. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg bestiller kabinett også, skal spørre de om de gidder å skru fast psu i toweret så jeg slipper ekstra frakt for toweret. Ekstra frakt for psu håper jeg du mener Det var en smart idè Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg bestiller kabinett også, skal spørre de om de gidder å skru fast psu i toweret så jeg slipper ekstra frakt for toweret. Ekstra frakt for psu håper jeg du mener Det var en smart idè Ja PSU . De sender jo nemlig kabinett i egen kolli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå