Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Dilemma: IT1 eller ToF1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har IT1 og ToFx og syntes at IT1 er best av disse to fagene.

Hvis du har litt interesse for data og i å bruke multimediaprogrammer (Photoshop, lage nettsider, flashanimasjoner) tror jeg IT1 er et godt valg. Det er litt teori som man må lese og forstå, men ellers er faget greit så lenge du følger med i timene.

I ToFx gjør man en del praktisk men man må også skrive rapporter. På min skole undersøkte vi ute- og inneklima (forskning), bygde bro av spagetti og bygde med Lego Mindstorms (teknologi). Til alle disse tingene skrev vi også rapporter.

Jeg ville gått for IT1 da det er det jeg har størst interesse for, og så liker jeg ikke så godt å skrive naturvitenskapelige rapporter.

Gå for IT1 dersom du er interessert i data, eller ønsker å lære mer om data, og ToF dersom du liker bedre å skrive rapporter, gjennomfører forsøk/målinger og bygge noe (spagetti, bil, lego, båt, e.l.).

Min erfaring er at det var lettest å få god karakter i ToF fordi der bestod halve karakteren av innsatsen din i timene og resten var karakterene på rapportene. IT1 er også et enkelt fag dersom du forstår hva du skal gjøre og hvordan det skal gjøres, det er lite man trenger å pugge

Lenke til kommentar

Jeg hadde IT1 på vgs, og hadde de hatt ToF1 de årene jeg gikk der hadde jeg lett valgt det. Vi var ikke nok elever som valgte det til at det ble satt opp, men året før hadde de bygget radiostyrte båter og lekt hele skoleåret på vannet bak skolen. Tror det varierer en del fra skole til skole hva opplegget er, siden det (i alle fall i 2009) ikke er lærebok i faget. Ta en prat med læreren i ToF1 og hør hva planen er å gjøre i det faget. Tror det er kjempegøy!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...