Gå til innhold

– Dette er latterleg


Anbefalte innlegg

Jeg testet også DK på Androiden min og etter ca 1 uke så ble det slettet, lot det komme tvilen sin til gode, men fikk en dårlig magefølelse fra dag 1. Man får lett 2 stk imper i starter, og endel "gems", men skal man ha en 3de imp så koster den 800gems og når man har 4-500 så sier det seg selv at det tar en evighet å "grave ut" mer gems når man får ca 5 gems for 1 gem rute som tar 1 døgn å grave ut..... Så ja, er er det "du må kjøpe om du skal spille" og største gems pakken kostet 700kr for tror det var 14000gems, som sikkert blir "brukt opp" på 123.

 

Jeg gir spillet 1 av 10 i karakter, hadde det ikke vært for "kjøpe presset" så hadde det fått 4 av 10, lav karakter pga tregt og mye mas i notification baren om at "nå er imp boost" brukt opp bla bla bla.

 

Så glad for å bli kvitt det!

 

700kr??? du får to pc spill for den prisen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes nye DK er et av de bedre spillene på Android. Hadde ikke noe problemer med å hoste opp en femtilapp for å skaffe nok gems til en tredje Imp, og det er nok gems å tjene gjennom milepæler/quests og utgravinger til å få en fjerde imp og Immortal også. Får man spillet gratis må man regne med å betale litt for å gjøre det skikkelig spillbart, men bruk pengene på noe du har glede av gjennom hele spillet, ikke på en one off quick fix.

Når det gjelder byggetiden kunne de gjerne halvert den for min del, men ikke noe mindre enn som så. Hadde man kunnet bygget høyeste lvl dungeon i løpet av et par dager så hadde jeg slettet spillet like etterpå. Så snart man ikke kan utvikle seg lenger i et spill forsvinner moroa for meg. Nå kan jeg stikke innom dungeonen min når jeg har et ledig kvarter en gang i blant og "motivere" Impene og raide naboene. Casual entertainment for flere uker.

Lenke til kommentar

Ingen problemer med "pay to win" sålenge totalkostnaden for å kjøpe full tilgang til alt ikke er høyere en et vanlig spill ville kostet.

 

Greit nok det, men da kunne spillet vært vanlig fullpris-spill fra starten av. Problemet med mange av disse "pay to win"-spillene, er at det er brukt mer tid på å utvikle spillmekanikk som tvinger deg til å betale for å komme videre, enn å faktisk konsentrere seg om å lage et morsomt spill. Det er neppe mange som hadde lagd "free to play"-spill, hvis ikke de håpte at de totale inntektene ville bli større enn ved å lage et vanlig fullpris-spill - hva hadde i så fall vært poenget?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ingen problemer med "pay to win" sålenge totalkostnaden for å kjøpe full tilgang til alt ikke er høyere en et vanlig spill ville kostet.

 

Greit nok det, men da kunne spillet vært vanlig fullpris-spill fra starten av. Problemet med mange av disse "pay to win"-spillene, er at det er brukt mer tid på å utvikle spillmekanikk som tvinger deg til å betale for å komme videre, enn å faktisk konsentrere seg om å lage et morsomt spill. Det er neppe mange som hadde lagd "free to play"-spill, hvis ikke de håpte at de totale inntektene ville bli større enn ved å lage et vanlig fullpris-spill - hva hadde i så fall vært poenget?

Også det at du ikke vet på forhånd hvor mye det koster.

Har oppgradert flere spill fra demo til full versjon men da vet du sluttsummen og at du liker spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...