Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC fryser regelmessig med BSOD og hele pakka

Anbefalte innlegg

Specs først:

HK - Asus Z87-A

CPU - Intel i5-4670k

Minne - Kingston DDR3 HyperX Beast 2x4 GB

PSU - Corsair 550W

GPU - ASUS Radeon HD 7970 OC DirectCU II TOP

Fractal Design Define R3

For rundt en uke siden begynte maskinen min å oppføre seg dårlig. Jeg får regelmessige blåskjermer under spilling. Det jeg har lagt merke til er at dette skjer oftest når jeg spiller et spill (Wow, Dota 2, Minecraft etc) og ser på TV-serier/film på min andre skjerm, men kan også skje bare ved spilling.

Først prøvde jeg å formatere maskinen fullstendig, men fikk blåskjerm like fort da.

Så vurderte jeg høy varmeutvikling, men sjekket dette og CPU-en ligger sjelden over 50 grader og skjermkortet holder som regel på rundt 65-70 ved intens spilling. Det rare er at disse anfallene kommer helt forskjellig gang til gang. Kjørte igang Far Cry 3 bare for å "stresse" skjermkortet og da kunne jeg spille fint i flere timer, men av og til kan jeg spille 5 min med WoW og så kræsjer den.

Deretter testet jeg ram-brikkene ved å ta ut den ene og så teste, og så bytte. Fortsatt bsod.

Har også prøvd å ta ut alle andre harddisker utenom OS disken (Corsair 120gb SSD), men intet hell.

Det jeg tenker nå er at det mest sannsynlig er skjermkortet som er problemet, men før jeg tar det med ned til Digital Impuls så tenkte jeg å spørre her om tips. Såeeh, kjør på :)

post-184040-0-90562300-1391955495_thumb.jpg

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Jeg oppdaterte BIOS og reinstallerte Windows ennå en gang. Kunne spille i flere timer i strekk uten kræsj nå, så satser på at det ordnet seg.

det vil si at den ikke har krasjet siden reinstallering av windows?

Ikke foreløpig, så ser ut til at det var det som skulle til :)

Endret av Craxmerax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var vel helst oppdateringen av BIOS som gjorde susen tenker jeg, fordi du sier jo i første:

"Først prøvde jeg å formatere maskinen fullstendig, men fikk blåskjerm like fort da."

Formatering av "maskinen" medfører normalt reinstallering av WIndows, så det hjalp visst ikke etter det du selv sier. :dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...