Craxmerax Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Specs først: HK - Asus Z87-A CPU - Intel i5-4670k Minne - Kingston DDR3 HyperX Beast 2x4 GB PSU - Corsair 550W GPU - ASUS Radeon HD 7970 OC DirectCU II TOP Fractal Design Define R3 For rundt en uke siden begynte maskinen min å oppføre seg dårlig. Jeg får regelmessige blåskjermer under spilling. Det jeg har lagt merke til er at dette skjer oftest når jeg spiller et spill (Wow, Dota 2, Minecraft etc) og ser på TV-serier/film på min andre skjerm, men kan også skje bare ved spilling. Først prøvde jeg å formatere maskinen fullstendig, men fikk blåskjerm like fort da. Så vurderte jeg høy varmeutvikling, men sjekket dette og CPU-en ligger sjelden over 50 grader og skjermkortet holder som regel på rundt 65-70 ved intens spilling. Det rare er at disse anfallene kommer helt forskjellig gang til gang. Kjørte igang Far Cry 3 bare for å "stresse" skjermkortet og da kunne jeg spille fint i flere timer, men av og til kan jeg spille 5 min med WoW og så kræsjer den. Deretter testet jeg ram-brikkene ved å ta ut den ene og så teste, og så bytte. Fortsatt bsod. Har også prøvd å ta ut alle andre harddisker utenom OS disken (Corsair 120gb SSD), men intet hell. Det jeg tenker nå er at det mest sannsynlig er skjermkortet som er problemet, men før jeg tar det med ned til Digital Impuls så tenkte jeg å spørre her om tips. Såeeh, kjør på Endret 9. februar 2014 av Craxmerax Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hva står på bsod'en du får opp da? Prøv å google det som står. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Bilde med blåskjerm i førsteposten nå. Har ikke funnet noen løsning på det ved Google. Endret 9. februar 2014 av Craxmerax Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Nei den var litt diffus men dump-filene fra blåskjerm lagres på pc'en så jeg tror du kan gå inn og lese i de og så google innholdet. Bare google hvor dump filene ligger. Har du overklokket cpu eller skjermkort? Mye? Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Anbefaller deg å resette biosen, og avinstallere ai suite 3. For den ga meg bluescreens Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Heisann jeg får den blåskjermen når jeg overclocker for mye eller at volten på cpuen er for lav i forhold til clock Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Har ikke overklokket noe, og har ikke AI Suite 3 installert. Holder derimot på å oppdaterie BIOS og så får vi ser om det hjelper. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Du får som BSOD sier WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR, dette er et hardware problem. Gjorde et rask søk via Google, og flere har løst det med å "Disable" C1E, Intel SpeedStep eller Intel C-State i BIOS. Kan ikke si at dette vil løse problemet ditt, men verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Hmm. Jeg oppdaterte BIOS og reinstallerte Windows ennå en gang. Kunne spille i flere timer i strekk uten kræsj nå, så satser på at det ordnet seg. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Hmm. Jeg oppdaterte BIOS og reinstallerte Windows ennå en gang. Kunne spille i flere timer i strekk uten kræsj nå, så satser på at det ordnet seg. det vil si at den ikke har krasjet siden reinstallering av windows? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Hvis det hovedkortet hadde en BIOS versjon eldre enn 1203 og du oppdaterte til siste versjon 1707, så kan jeg skjønne at oppdateringen har hjulpet da 1203 hadde en haug med fix. Alle de fixene er innkludert i 1707. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Hmm. Jeg oppdaterte BIOS og reinstallerte Windows ennå en gang. Kunne spille i flere timer i strekk uten kræsj nå, så satser på at det ordnet seg. det vil si at den ikke har krasjet siden reinstallering av windows? Ikke foreløpig, så ser ut til at det var det som skulle til Endret 10. februar 2014 av Craxmerax 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Det var vel helst oppdateringen av BIOS som gjorde susen tenker jeg, fordi du sier jo i første: "Først prøvde jeg å formatere maskinen fullstendig, men fikk blåskjerm like fort da." Formatering av "maskinen" medfører normalt reinstallering av WIndows, så det hjalp visst ikke etter det du selv sier. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Skikkelig deilig å kunne spille uten at maskina restarter hele tida! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Kjenner til det der ja. Har nok skjedd meg av og til om ikke annet. Flott det funker nå. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå