a1b2c3d4 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Hei! Har fått igjen mobilen jeg leverte inn til Eplehuset pga defekt låseknapp på toppen for en stund siden. De sier det var fuktskade, og at jeg må dekke skaden selv. Han som tok servicen skrev at det var fukt og korrosjon i dockingen. Så da lurer jeg på, vil dette føre til at låseknappen i motsatt ende av telefonen slutter å fungere? Eller bruker de fuktskaden for å slippe å reparere en dårlig laget låseknapp? Er dette noe jeg kan ta videre? Og i så fall hvordan gå frem? Legger ved et par linker jeg synes beskriver probmelet mitt! http://www.amobil.no/artikler/verkstedene-svindler-deg/116330 http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/forbruker/tusenvis-klager-paa-garantinekt-etter-fuktskader-paa-mobilen-3619667.html#.Uvd1_fl5PDU Endret 9. februar 2014 av a1b2c3d4 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Om det er fukt og korrosjon på telefonen din så er det nok hakket verre enn at indikatoren har slått ut. Hvordan kan du være så sikker på at det ikke er væskeskade som er årsaken til ditt problem? Om det ikke er væskeskade som er årsaken til ditt problem så kan produsent likevel avslå garanti pga væskeskaden. Men du kan fortsatt reklamere til selger. Hvor gammel er telefonen? Over eller under 6 mnd? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hvis det kun er fukt og korrosjon i dockingen, så vil det ikke resultere i en dårlig knapp på den andre siden av telefonen. Men de har full rett til å avslå reklamasjonen allikevel - nettopp på grunn av fuktskaden. Hør med et uavhengig verksted. Det har poppet opp mange slike i det siste, og en defekt låseknapp på iPhone er rutinesak for de. Selv bruker jeg 30 min på å fikse knappen og bytte docken samtidig, så et verksted bør strengt tatt bruke ennå mindre gitt at de har ledig tid. Kostnadene er ikke så store. Lenke til kommentar
a1b2c3d4 Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Om det er fukt og korrosjon på telefonen din så er det nok hakket verre enn at indikatoren har slått ut. Hvordan kan du være så sikker på at det ikke er væskeskade som er årsaken til ditt problem? Om det ikke er væskeskade som er årsaken til ditt problem så kan produsent likevel avslå garanti pga væskeskaden. Men du kan fortsatt reklamere til selger. Hvor gammel er telefonen? Over eller under 6 mnd? Er ikke noen ekspert på det nei, men ser ikke helt hvordan det er årsaken heller. Det jeg fikk med meg når jeg leste artikler i haug var at verkstedet måtte kunne bevise at det var fukten som vår årsaken til skaden. Og kunne de ikke det, skulle det gå fint å reklamere på det. Er dette noe jeg kan henvende med til verkstedet og be om? Altså spørre de rett ut om de kan bevise at fuktskaden er årsaken? Telefonen er godt over 6 mnd ja. Hvis det kun er fukt og korrosjon i dockingen, så vil det ikke resultere i en dårlig knapp på den andre siden av telefonen. Men de har full rett til å avslå reklamasjonen allikevel - nettopp på grunn av fuktskaden. Hør med et uavhengig verksted. Det har poppet opp mange slike i det siste, og en defekt låseknapp på iPhone er rutinesak for de. Selv bruker jeg 30 min på å fikse knappen og bytte docken samtidig, så et verksted bør strengt tatt bruke ennå mindre gitt at de har ledig tid. Kostnadene er ikke så store. Jeg vet at knappen fort kan byttes for de som kan det, men synes det er litt irriterende at det er kundene selv som skal reparere mobiler de kjøper, da det er Apple som helt klart har laget et for dårlig produkt, da såååå mange har problemer med diverse knapper. Lenke til kommentar
a1b2c3d4 Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Noen som vet hvor mye man må demontere for å finne korrosjonen de snakker om? Vanskelig å se noe tegn til korrosjon eller irr. Legger ved noen bilder. Var ikke lett å ta bilde inn i dockingen, men jeg ser egentlig bare en blank kontakt! Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Den rødrosa rundingen er en indikator. Når den har den fargen der så betyr det at telefonen din har vært utsatt for mer væske enn hva produsenten garanterer for. Reklamasjonsretten din har du som sagt enda. Du skal henvende deg til selger. Du klager på knappen, og ikke på kontakten. Lenke til kommentar
a1b2c3d4 Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Såpass har jeg fått med med. Og jeg mener når det kun er den nederste som har slått ut burde ikke det påvirke låseknappen. Mobilen er kjøpt på Apple Store, men levert på Eplehuset. Og det var knappen jeg sa var ødelagt, kontakten har funket utmerket. Hva gjør jeg da? Klager til Eplehuset? Til Apple? Lenke til kommentar
htmtg Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Såpass har jeg fått med med. Og jeg mener når det kun er den nederste som har slått ut burde ikke det påvirke låseknappen. Mobilen er kjøpt på Apple Store, men levert på Eplehuset. Og det var knappen jeg sa var ødelagt, kontakten har funket utmerket. Hva gjør jeg da? Klager til Eplehuset? Til Apple?[/quote Et godt råd, skaff dere Sony Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Ikke vits i å levere den noe sted. Har den midterste fuktsensoren slått ut som på bildet er det bare å glemme. Betyr selvfølgelig ikke at telefonen er defekt, men garanti/reklamasjon har du ikke krav på lenger. Det er faktisk ganske sjeldent man ser akkurat den midterste gir indikasjon, men fuktsensoren i docken slår ut ganske fort. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Her er Apple ganske sære. Om det er noe som tilsier at det telefon er dårlig behandlet (fukstskadet, knust skjerm osv), så frasier de seg retten til å reparere andre feil det måtte være på telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå