Jajakanskjedet Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hei! Jeg har nettop fått meg nytt tastatur og sitter å leker meg litt med de programmerbare g-tastene. Ser der er et valg i softwaren som følger med at man kan programmere en av tastene til å låse pcen. Er det mulig å programmere en til å "vekke" pcen fra hvilemodus? Ville vært greit da jeg slipper å strekke meg etter på-knappen til PCen hver gang ^^ Lenge leve latskapen! Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 På alle maskiner jeg har hatt de siste årene har Space-tasten fungert som default for å hente pcen ut av hvilemodus. Det er ikke dvalemodus du tenker på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Når min pc er i hvile/dvale modus kan jeg trykke på hvilken som helst tast for å vekke den Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 På alle maskiner jeg har hatt de siste årene har Space-tasten fungert som default for å hente pcen ut av hvilemodus. Det er ikke dvalemodus du tenker på? Slik jeg har erfart er det bare med bærbare PCer space vekker den... Det har aldri virket med mine stasjonære i alle fall. Jeg prvøde nå for sikkerhetsskyld, og tastaturet lyser når jeg trykker på det, men maskinen starter ikke. Det er hvilemodus jeg velger i alle fall...riktig nok har jeg ikke noe "dvalemoduis" valg. Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Det er som regel et BIOS-valg for "wake from sleep". Varierer fra hovedkort til hovedkort. 1 Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 På alle maskiner jeg har hatt de siste årene har Space-tasten fungert som default for å hente pcen ut av hvilemodus. Det er ikke dvalemodus du tenker på? Slik jeg har erfart er det bare med bærbare PCer space vekker den... Det har aldri virket med mine stasjonære i alle fall. Jeg prvøde nå for sikkerhetsskyld, og tastaturet lyser når jeg trykker på det, men maskinen starter ikke. Det er hvilemodus jeg velger i alle fall...riktig nok har jeg ikke noe "dvalemoduis" valg. Nå er det en stund siden jeg har hatt stasjonær PC, men det fungerte på den siste jeg hadde. Hvis det ikke fungerer, så må du som kakarlsen sier gå inn i BIOS. Du bruker sikkert USB, så du må sjekke om "Wake on USB" er aktivert. Trådløse enheter fungerer også(hos meg ihvertfall), så lenge det går via et USB-adapter. 1 Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Se der ja! Got it Enablet usb i bios, fikset saken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå