Jordan87 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hei, jeg trenger en PC hvor jeg kan koble til 3 eller flere skjermer. Den skal bli brukt til aksjehandel så en helt grei prosessor ønsket. Hadde håpet å ikke måtte bruke mer enn 4, 5,6K.Har ikke så god peiling på PC selv, så hadde satt pris på om noen kunne kommet med tips evt satt opp en liste på en god pc til den prisen.På forhånd Tusen takk! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 http://www.komplett.no/ax-triple-monitor-stand-axm4200/794151#!tab:reviews Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 tror det var pc han var ute etter Lenke til kommentar
Jordan87 Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 http://www.komplett.no/ax-triple-monitor-stand-axm4200/794151#!tab:reviews Tenkte på PC Har dette stativet, og meget fornøyd med det. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Når du skal drive med aksjehandel så kreves det ikke såp ille mye av maskinen, bortsett fra av at du bør ha ett ordentlig skjermkort pga av at du skal ha 3 skjermer. Så, jeg har da laget ett oppsett til deg, men OS er ikke med siden jeg regner med at du skaffer deg det, eller har det fra før. 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Når du skal drive med aksjehandel så kreves det ikke såp ille mye av maskinen, bortsett fra av at du bør ha ett ordentlig skjermkort pga av at du skal ha 3 skjermer. Så, jeg har da laget ett oppsett til deg, men OS er ikke med siden jeg regner med at du skaffer deg det, eller har det fra før. Bare tull å kjøpe ett Geforce 660 kort til TS sitt bruk! For øvrig idioti å velge en snurredisk, framfor en SSD til OS bruk. Kjøp heller dette AMD kortet, http://www.dustinhome.no/product/5010594275/asus-radeon-hd6670-1gb-gddr5-pci-e-dvi-hdmi-dp/ Så sparer du penger, evnt kan legge i litt ekstra der du ønsker. Endret 11. februar 2014 av Rusher Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Det er ikke bare tull. Maskinen bør kunne takle annet enn nettsider og slikt dall. Særlig når man driver med aksjer! På en annen side så kunne en SSD ha gjort seg og da kan man bla kutte litt i skjermkort, men likevel. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Forslag fra Komplett med støydempet kabinett: 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Det er ikke bare tull. Maskinen bør kunne takle annet enn nettsider og slikt dall. Særlig når man driver med aksjer! På en annen side så kunne en SSD ha gjort seg og da kan man bla kutte litt i skjermkort, men likevel. Det er bare tull sålenge han ikke skal spille. AMD 6670 kortet gjør resten like bra, til halve prisen. Alternativet over her er mer fornuftig. Endret 11. februar 2014 av Rusher Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Ja, forslaget til Omnithunder var bra, men det blir ikke så mye plass med 120 GB SSD. Trenger gjerne mer, også når man bedriver med aksjer. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Trenger gjerne mer, også når man bedriver med aksjer. På grunn av? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Kan du beskrive bruksbehovet for oss som ikke driver med aksjehandel? Det er ikke bare tull. Maskinen bør kunne takle annet enn nettsider og slikt dall. Særlig når man driver med aksjer! På en annen side så kunne en SSD ha gjort seg og da kan man bla kutte litt i skjermkort, men likevel.SSD vil gjøre en større forksjell enn et litt bedre skjermkort!!! Harddisken er den største flaskehalsen i en PC! Så for all del, kutt i hva som helst så lenge man får med en SSD! Endret 11. februar 2014 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Trenger gjerne mer, også når man bedriver med aksjer. På grunn av? Ser jo på en av mine egne maskiner med 320 GB Harddisk. Der har jeg win 7, samt en del normale programmer. Har litt bilder, noe enhver vil ha litt av, samt en del dokumenter, men det tar jo ikke all verden med plass. Har også noen filmer. Og vips... Jeg har brukt ca 200 GB aldrede. Så 120 GB er tynt vil jeg si! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Kan du beskrive bruksbehovet for oss som ikke driver med aksjehandel? Det er ikke bare tull. Maskinen bør kunne takle annet enn nettsider og slikt dall. Særlig når man driver med aksjer! På en annen side så kunne en SSD ha gjort seg og da kan man bla kutte litt i skjermkort, men likevel.SSD vil gjøre en større forksjell enn et litt bedre skjermkort!!! Harddisken er den største flaskehalsen i en PC! Så for all del, kutt i hva som helst så lenge man får med en SSD! Det har du rett i, men hvis man kutter i skjermkort så er man ikke helt der SSDen skal være, men hadde vært fornuftig å kombinere en 120 GB SSD stasjon med en HDD disk, samt nedgradert skjermkortet. Noe TS bør tenke på! Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Det har du rett i, men hvis man kutter i skjermkort så er man ikke helt der SSDen skal være, men hadde vært fornuftig å kombinere en 120 GB SSD stasjon med en HDD disk, samt nedgradert skjermkortet. Noe TS bør tenke på! Jeg tenkte på det for han, slik at han slapp: Liste - Kabinett, HK, CPU, GPU, SSD, HDD - Dette kjøpes på DustinHome (billigest der). XFX ProSeries Core V2 450W - Kjøpes hos Komplett (tilbud). Crucial Ballistix Sport 8 GB - Kjøpes også hos Komplett (også tilbud). Her har man billig og bra kabinett som ikke tar altfor mye av budsjettet, et fornuftig hovedkort, en i5-prosessor, R7 260X-skjermkort (mer enn bra nok), en veldig god SSD med 120 GB og en harddisk fra Toshiba (mest sannsynlig Hitachi som har laget den) på 2 TB. Dette fra DustinHome. I tillegg et veldig bra minne fra Crucial og en strømforsyning fra XFX som er god for prisen. Begge fra Komplett. Jeg estimerer at hele PC-en koster 5300 kr til sammen med frakt, det er billigere enn de andre listene her. Ønsker man å koste på litt på noen av komponentene så er det dermed rom for dette. Endret 11. februar 2014 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
pcbruker Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Kan du beskrive bruksbehovet for oss som ikke driver med aksjehandel? Det er ikke bare tull. Maskinen bør kunne takle annet enn nettsider og slikt dall. Særlig når man driver med aksjer! På en annen side så kunne en SSD ha gjort seg og da kan man bla kutte litt i skjermkort, men likevel.SSD vil gjøre en større forksjell enn et litt bedre skjermkort!!! Harddisken er den største flaskehalsen i en PC! Så for all del, kutt i hva som helst så lenge man får med en SSD! Det har du rett i, men hvis man kutter i skjermkort så er man ikke helt der SSDen skal være, men hadde vært fornuftig å kombinere en 120 GB SSD stasjon med en HDD disk, samt nedgradert skjermkortet. Noe TS bør tenke på! Hei, jeg trenger en PC hvor jeg kan koble til 3 eller flere skjermer. Den skal bli brukt til aksjehandel så en helt grei prosessor ønsket. Hadde håpet å ikke måtte bruke mer enn 4, 5,6K. Har ikke så god peiling på PC selv, så hadde satt pris på om noen kunne kommet med tips evt satt opp en liste på en god pc til den prisen. På forhånd Tusen takk! Hva med skjermer da, det er jeg ute etter. Noen tips? Ser et rack med 3 skjermer men det er veldig wide-screen så med tre i bredden blir det veldig bredt i forhold til høyde. Og hva trenger jeg for å koble det til laptopen? Kan jo ha PC og laptopen ved siden av, men det blir litt dobbelt opp. Har så mye på laptop at det er best å bruke den Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Heh, for en gammel tråd. Hva med skjermer da, det er jeg ute etter. Noen tips? Ser et rack med 3 skjermer men det er veldig wide-screen så med tre i bredden blir det veldig bredt i forhold til høyde. Og hva trenger jeg for å koble det til laptopen? Kan jo ha PC og laptopen ved siden av, men det blir litt dobbelt opp. Har så mye på laptop at det er best å bruke denHvis du allerede har en laptop og vil bruke den kan du fint koble til flere skjermer og her er det flere muligheter avhengig av hvilken laptop det er. Hvis det er en relativt ny laptop med DisplayPort kan du daisy-chaine skjermer. Dvs. at du kobler til en skjerm, og deretter kobler en kabel videre til neste skjerm fra skjerm nr. 1. Men vil tro at det bare er en HDMI-port og eventuelt en VGA-kontakt. Da kan du bruke HDMI og VGA for 2 skjermer og kjøpe en USB-adapter til den tredje skjermen om du ønsker det. Sistnevnte er i realiteten bare en liten boks med en grafikkbrikke i som lager 2D-bilder på skjermen via USB. Tror det er DisplayLink teknologien heter som de fleste slike enheter bruker. De koster vel 500-1000 kr circa, noe sånt. Så hvis du kan finne ut hva laptopen heter så er det litt lettere. Hva mener du med "rack med 3 skjermer"? Når det kommer til hvilke skjermer du skal skaffe deg så har det ikke så veldig mye å si egentlig. Det kommer mest an på hvor mye du vil legge ut på det. Så hva vil du legge ut på en skjerm? Hva forventer du av en skjerm? Hva skal det brukes til? Lenke til kommentar
pcbruker Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Heh, for en gammel tråd. Hva med skjermer da, det er jeg ute etter. Noen tips? Ser et rack med 3 skjermer men det er veldig wide-screen så med tre i bredden blir det veldig bredt i forhold til høyde. Og hva trenger jeg for å koble det til laptopen? Kan jo ha PC og laptopen ved siden av, men det blir litt dobbelt opp. Har så mye på laptop at det er best å bruke denHvis du allerede har en laptop og vil bruke den kan du fint koble til flere skjermer og her er det flere muligheter avhengig av hvilken laptop det er. Hvis det er en relativt ny laptop med DisplayPort kan du daisy-chaine skjermer. Dvs. at du kobler til en skjerm, og deretter kobler en kabel videre til neste skjerm fra skjerm nr. 1. Men vil tro at det bare er en HDMI-port og eventuelt en VGA-kontakt. Da kan du bruke HDMI og VGA for 2 skjermer og kjøpe en USB-adapter til den tredje skjermen om du ønsker det. Sistnevnte er i realiteten bare en liten boks med en grafikkbrikke i som lager 2D-bilder på skjermen via USB. Tror det er DisplayLink teknologien heter som de fleste slike enheter bruker. De koster vel 500-1000 kr circa, noe sånt. Så hvis du kan finne ut hva laptopen heter så er det litt lettere. Hva mener du med "rack med 3 skjermer"? Når det kommer til hvilke skjermer du skal skaffe deg så har det ikke så veldig mye å si egentlig. Det kommer mest an på hvor mye du vil legge ut på det. Så hva vil du legge ut på en skjerm? Hva forventer du av en skjerm? Hva skal det brukes til? Takk for svar, det er en Lenovo T430 med miniDisplayport, regner med at det kvalifiserer som du skriver for "seriekobling"? Jeg mente tre skjermer ved siden av hverandre. Det akutte behovet er for aksjetrading med to skjermer til grafer, kurser etc og en skjerm til web browser / kontorarbeid (regneark, mail etc). Tenkte i utgangspunktet skjermer i 4:3 format eller lignende, ellers tenkte jeg at det blir veldig bredt i forhold til høyde med tre ved siden av hverandre? Men en bra start er kanskje to store widescreen-skjermer.. Jeg fant ikke noen store 4:3 skjermer da jeg kikket på komplett etc. Se også for tilsvarende løsninger: http://s4.dn.no/dagensavis/article5341168.ece/ALTERNATES/article_page_752/772386.jpg Lenke til kommentar
pcbruker Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Heh, for en gammel tråd. Hva med skjermer da, det er jeg ute etter. Noen tips? Ser et rack med 3 skjermer men det er veldig wide-screen så med tre i bredden blir det veldig bredt i forhold til høyde. Og hva trenger jeg for å koble det til laptopen? Kan jo ha PC og laptopen ved siden av, men det blir litt dobbelt opp. Har så mye på laptop at det er best å bruke denHvis du allerede har en laptop og vil bruke den kan du fint koble til flere skjermer og her er det flere muligheter avhengig av hvilken laptop det er. Hvis det er en relativt ny laptop med DisplayPort kan du daisy-chaine skjermer. Dvs. at du kobler til en skjerm, og deretter kobler en kabel videre til neste skjerm fra skjerm nr. 1. Men vil tro at det bare er en HDMI-port og eventuelt en VGA-kontakt. Da kan du bruke HDMI og VGA for 2 skjermer og kjøpe en USB-adapter til den tredje skjermen om du ønsker det. Sistnevnte er i realiteten bare en liten boks med en grafikkbrikke i som lager 2D-bilder på skjermen via USB. Tror det er DisplayLink teknologien heter som de fleste slike enheter bruker. De koster vel 500-1000 kr circa, noe sånt. Så hvis du kan finne ut hva laptopen heter så er det litt lettere. Hva mener du med "rack med 3 skjermer"? Når det kommer til hvilke skjermer du skal skaffe deg så har det ikke så veldig mye å si egentlig. Det kommer mest an på hvor mye du vil legge ut på det. Så hva vil du legge ut på en skjerm? Hva forventer du av en skjerm? Hva skal det brukes til? Takk for svar, det er en Lenovo T430 med miniDisplayport, regner med at det kvalifiserer som du skriver for "seriekobling"? Jeg mente tre skjermer ved siden av hverandre. Det akutte behovet er for aksjetrading med to skjermer til grafer, kurser etc og en skjerm til web browser / kontorarbeid (regneark, mail etc). Tenkte i utgangspunktet skjermer i 4:3 format eller lignende, ellers tenkte jeg at det blir veldig bredt i forhold til høyde med tre ved siden av hverandre? Men en bra start er kanskje to store widescreen-skjermer.. Jeg fant ikke noen store 4:3 skjermer da jeg kikket på komplett etc. Se også for tilsvarende løsninger: http://s4.dn.no/dagensavis/article5341168.ece/ALTERNATES/article_page_752/772386.jpg Og jeg liker at skjermen kommer høyt opp fra bordet, dvs enten stativ eller at skjermen kan justeres veldig høyt. For å unngå pukkelrygg av å sitte og jobbe lange dager, den er pukkel nok fra før.. Så hvis noen har forslag for det.. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 (endret) Takk for svar, det er en Lenovo T430 med miniDisplayport, regner med at det kvalifiserer som du skriver for "seriekobling"? Jeg mente tre skjermer ved siden av hverandre. Det akutte behovet er for aksjetrading med to skjermer til grafer, kurser etc og en skjerm til web browser / kontorarbeid (regneark, mail etc). Tenkte i utgangspunktet skjermer i 4:3 format eller lignende, ellers tenkte jeg at det blir veldig bredt i forhold til høyde med tre ved siden av hverandre? Men en bra start er kanskje to store widescreen-skjermer.. Jeg fant ikke noen store 4:3 skjermer da jeg kikket på komplett etc. Se også for tilsvarende løsninger: http://s4.dn.no/dagensavis/article5341168.ece/ALTERNATES/article_page_752/772386.jpg Det krever DisplayPort 1.2 samt støtte i grafikkbrikken. HD 4000-serien har DP 1.1, som betyr at daisy-chaining ("seriekobling") ikke støttes. Men du har både DisplayPort og VGA på maskinen, så du trenger et uttak til. Da blir nok den letteste løsningen et USB-skjermkort/skjermadapter. Du kan trolig via en dockingstasjon koble til 3 skjermer, disse kan koste en tusenlapp eller to. Slike USB-adaptere koster vel mellom 500-1000 om jeg husker rett. Altså, du skal ikke bruke skjermen på laptopen, men dedikerte skjermer? Når det gjelder nettsurfing så er det, og vil alltid være, liten utnyttelsesgrad på en 16:9-skjerm. Et alternativ er å ha skjermen på høykant. Det er mange skjermer som har justeringsmuligheter som dette. Det er mange forskjellige produsenter, mange forskjellige typer paneler og forskjell i kvalitet/funksjonalitet. Så alt kommer an på hvor mye du vil bruke. Det billige alternativet er å kjøpe en TN-LCD. Legger du litt mer penger i det så får du IPS-LCD (eller tilsvarende paneltyper), som hovedsaklig har bedre innsynsvinkel, bedre farger og kontrastområde. Så du må spørre deg om du vil bruke 1000, 1500 eller 2000 kr på en skjerm. Noe mer har ingenting for seg spør du meg, og det kan bli dyrt om du skal ha 3 skjermer. Mitt oppsett består av 3 skjermer. Fra venstre har jeg en 27", 24" i midten og 24" til høyre. Fra ytterkant fot til ytterkant fot er det 130 cm. Fra ramme til ramme på ytterskjermene er det 140 cm. Dvs. at du trenger omtrent 130 cm bred pult. Om du har sideskjermene vertikalt (på høykant) vil du ikke trenge like mye plass. Det å jobbe med 3 16:9-skjermer synes jeg går helt fint. Jeg foretrekker selvsagt å ha det jeg jobber med på senterskjermen, og bruke sideskjermene til referanse, google-søk, Spotify, grafer, informasjon etc. Det å ha 4:3-skjermer ved siden av hverandre er ikke så veldig annerledes egentlig, du må uansett ha dem satt opp som en bomerang foran deg. Forskjellen er bare at du må snu hodet litt mer for å se informasjonen helt i kantene. En ting som er greit med bredskjermer er at du kan ha 2 vinduer ved siden av hverandre. win+piltastene er en nyttig snarvei for å organisere vinduer. Vil legge til at 16:10-skjermer kan være nyttige her. I forhold til 4:3 skjermer så har du mye mer plass, og mye høyere oppløsning, noe som alltid er nyttig. 4:3-skjermer kan føles litt klaustrofobiske. Og jeg liker at skjermen kommer høyt opp fra bordet, dvs enten stativ eller at skjermen kan justeres veldig høyt. For å unngå pukkelrygg av å sitte og jobbe lange dager, den er pukkel nok fra før.. Så hvis noen har forslag for det..Her er det selvsagt optimalt å ha en relativt høy pult, spesielt mtp. at du ideelt sett skal ha en optimal stilling i forhold til gulv, tastatur, skjerm etc. Øverste delen av skjermen skal være på øyenhøyde. Men ja, er enig at dette er ganske greit på en skjerm. Det er ganske vanlig på Dell-skjermer å ha gode justeringsmuligheter, men alle produsenter har modeller med dette. Jeg tror nok Dell, BenQ eller Samsung er alternativer her. Slike multi-skjerm-stativer er dyre og koster en tusenlapp eller to. Så jeg ville ha kjøpt en skjerm med gode justeringsmuligheter istedenfor for å spare litt penger der. Hvor mye penger ønsker du å bruke på dette, og hva hadde du sett for deg? EDIT: Kan legge til at du vil unngå produsenten AOC. Det er en del feil med de, og kvaliteten er lav. Jeg ser litt på alternativer på prisjakt.no nå, for å få et bilde av hva som er relevant i prisområdet. Så hvis du går gjennom det jeg skrev over og sier hva du tenker. EDIT 2: Jeg avventer dette til ditt svar, ettersom det å gå gjennom alle monitorer kan være ganske tidkrevende. Det hjelper å vite mer spesifikt hva du ser for deg, slik at jeg kan ta utgangspunkt i det. Endret 11. desember 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå