Vegard-K Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Heisann! Jeg prøver å sette sammen en maskin som jeg fant i skapet. Den har tildigere blitt skrudd i småbiter, og nå ønsker jeg å få den i gang igjen. Jeg får ikke bilde på maskinen, den starter, men viser ikke bilde. Det er ikke noe galt med skjerm og kabel. Jeg tror ikke det var et dedikert grafikkort på maskinen da den ble kjøpt, men er usikker. Uansett så burde det vel kunne vise bilde (?). Jeg er usikker på specsa, men jeg vet at det er en Intel Pentium prosessor, og at hovedkortet også er Intel. Kan undersøke nærmere hvis det blir nødvendig. Endret 9. februar 2014 av Kjerneluft Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Ligger det løst i kabinettet mens du tester???? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Har du avstandsstykker under hovedkortet? Hvis ikke, så er det mulig at du kortslutter hovedkortet. Forsøk også å bytte sporet som minnebrikkene sitter inni. Prøv eventuelt med andre minnebrikker. Endret 9. februar 2014 av Quote Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Tusen takk! Prosessorviften er ikke skrudd inn, kan det være derfor? Altså, den ligger løst over prosessoren. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Prossessorvifta har ingenting med bilde å gjøre. Gjør bare at CPU blir varmere enn ellers. Lenke til kommentar
Sebstern Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 1. Går maskinen gjennom POST? 2. Har CPUen din integrert grafikk...? Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Tusen takk! Det vet jeg ikke, eneste jeg vet er at det er en Intel Pentium Dual-Core-prosessor. Jeg prøver å finne ut navnet på maskinen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Er den Dual-Core CPU'en gammel, så har den neppe integrert grafikk, tror ikke integrert grafikk kom før med Clarkdale arkiteturen i 2010. Så mulig du må ha et dedikert skjermkort. Endret 9. februar 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Okei, tusen takk? Tror maskinen er fra 2009 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hmm, er ikke så sikker på hva jeg selv sier her. Ser jo ut som at hovedkortet har VGA utgang, så da burde vel CPU ha integrert grafikk, med mindre det er egen GPU brikke på hovedkortet. Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Okei..? får fremdeles ikke noe signal på skjermen. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Svar nå da på hva jeg skrev. Dersom det er tilfelle så kam diverse kortslutninger oppstå og feil som du opplever. Man legger ikke elektronikk oppå en metallplate og lurer på hvorfor det ikke fungerer. Har hovedkortet VGA har det integrert grafikk Kjøleren burde også festes skikkelig da overoppheting lett kan oppstå dersom det er dårlig kontakt Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Du MÅ ha avstands stikker fra hovedkortet til metallet ellers så blir det en kortslutning. Ellers så kan det kanskje være en ide å plugge inn kontakten til CPU vifte og lignende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå