MPCME Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Rebuilda nettop pcen min for å rense, nå sliter jeg med høye temperaturer på cpu. Før lå den på 30C når jeg slo på pcen, nå ligger den på mellom 50 å 60C. Prøvd: Resette bios Montere kjøling på nytt med ny kjølepasta, to ganger Noen ide? Specs: Asus Z87-pro i5 4670k H100i CPU kjøling 2 gtc 770 (1 asus og 1 msi) Xfx Black edition 850W psu Samsung 250gb SSD 2TB HDD 7 vifter Takker for svar! Lenke til kommentar
dbass Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hvor godt vasket du vekk gammel pasta? Hvor mye pasta brukte du? Høres ut som en dårlig montert kjøler Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 sikker på at pumpa sviver i vannkjølinga? evt viftene? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Koblet til strøm til kjøleren ? Hvor mye pasta brukte du ? Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 ganske sikker på at den går, da den ene tuben er kald og den andre er veldig varm. la en liten ert på cpuen. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 50-60 grader er uansett ikke mye. Lenke til kommentar
Miadanten Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 50-60 grader idle er ganske mye. Hva bruker du for å sjekke tempen? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Jeg kan ha opp til 90 uten problemer. Så jeg vil si at det ikke er ille mye, og jeg bruker speed fan. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Med vannkjøling av slikt kaliber er temperaturen høyere enn forventet. Min Noctua NH-D14 holder cpu på maks 25 idle i Windows. Vannkjølingen til TS burde klare maks 35-40 idle 1 Lenke til kommentar
Miadanten Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Har samme prosessor og kjøler og har 30 grader idle på lav rpm.Speedfan er bugga for min del, den viser 125 grader på cpu'en Endret 9. februar 2014 av Miadanten Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Jeg har ca 35 grader idle med H80 og i7-4960X. Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Muligens nok et tilfelle av dårlig kontakt mellom varmespreder og kjerne. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Ja, varmt når man tenker på forholdene er det, men ikke noen problem med en slik temperatur. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 kjøpte da h100i og k-prosessor for å overklokke, noe jeg ikke tør nå. da jeg sto opp i dag har cpuen ligget på mellom 39 og 45 grader, noe som er overkommelig, har ikke gjort noe. Bruker speccy for måling, og bios gir samme utslag. Kan overleve med 40C. Takker uansett for hjelpa! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Spørsmålet her kan jo være om PCen aldri går helt i IDLE. Dermed burde man alltid sjekke med syntetisk test på hva CPUen ligger på under maks load. Noen har en trojaner eller virus som kan forårsake at PCen sporadisk arbeider mye mer enn før. Som igjen hever tempen selv om man tror at man ikke utfører noe særlig på maskinen. Sjekk gjerne temp med å kjøre noen minutter med Prime95. Men du sa at en slange var varm og en annen kald. Har du god vannflyt i slangene så bør det ikke skille mer enn toppen en grad. Nå har jeg ikke testet h100i, så kan hende pumpa er elendig, men syntes det hørtes rimelig dårlig ut. Kan det hende pumpa ikke helt funker optimalt (funker gjør den, for ellers hadde CPUen overopphetet i løpet av noen få sekunder), eller ikke får nok strøm/høy nok spenning? Endret 9. februar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Asmodeankk Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Men du sa at en slange var varm og en annen kald. Har du god vannflyt i slangene så bør det ikke skille mer enn toppen en grad. Nå har jeg ikke testet h100i, så kan hende pumpa er elendig, men syntes det hørtes rimelig dårlig ut. Hva med å installere CorsairLink2 og sjekke rpm'en på pumpa og viftene. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) testet med prime95 blend i ca. 5 min. var mellom 70 og 80C. Pumpa skal kobles til Sata power. Tror den er koblet til enden av en kabel som går til 3 harddisker vis dere skjønner. Har en kabel som går kun til CD-Rom, og har 1 ledig, kan det funke bedre å koble den til kabeln som går til cd-rom? EDIT: Prøvde å bytte, funka ikke. Skal se om jeg får CorsairLink til å funke, så skal jeg sjekke der. Endret 9. februar 2014 av gangangan Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Men du sa at en slange var varm og en annen kald. Har du god vannflyt i slangene så bør det ikke skille mer enn toppen en grad. Nå har jeg ikke testet h100i, så kan hende pumpa er elendig, men syntes det hørtes rimelig dårlig ut. Hva med å installere CorsairLink2 og sjekke rpm'en på pumpa og viftene. Ja, det var smart. testet med prime95 blend i ca. 5 min. var mellom 70 og 80C. Pumpa skal kobles til Sata power. Tror den er koblet til enden av en kabel som går til 3 harddisker vis dere skjønner. Har en kabel som går kun til CD-Rom, og har 1 ledig, kan det funke bedre å koble den til kabeln som går til cd-rom? EDIT: Prøvde å bytte, funka ikke. Skal se om jeg får CorsairLink til å funke, så skal jeg sjekke der. Såpass ja. Det er ALT for høyt med mindre man har overklokket systemet. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Sorry folks, glemte å si at den er overklokka til 4.2. før dette skjedde var den på 4.5, og holdte stabil 30-40C ved load. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Sorry folks, glemte å si at den er overklokka til 4.2. før dette skjedde var den på 4.5, og holdte stabil 30-40C ved load. Ok, da trenger vi i tillegg å vite hvor mange volt den kjører på under load. (sjekk CPU-Z mens prime95 kjører) Noen har på auto på spenningen, noe som er ganske farlig, for da vet du aldri hva som skjer. Og ville forklart temperaturene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå