Gå til innhold

Hvordan øke muskelmasse og hvor ofte proteinshake?

Anbefalte innlegg

Hey.

Jeg er 18 år, 182 cm og 74 kg. Jeg har funnet ut at skal jeg øke muskelsmasse må jeg ha i meg 2894 kcal og 3473 kcal pr dag.
Har dere noe smart jeg kan spise med masse kalorier (?) som gjør at jeg legger på meg?

Og om proteinshake: Om jeg skal drikke 3 shakes pr dag, må jeg jo kjøpe en ny bøtte hver 2 uke? Altså. jeg trener styrke 3 ganger i uken! Søndag, Onsdag og fredag! Når vil dere anbefale meg å ta shakes'a? smiley.gif Takk for svar! Bruker btw PF whey tech sjokolade proteinpulver!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Proteintilskudd er aktuelt om det ikke lar seg å dekke dette via kosten. Noe som for de fleste lar seg gjøre ved lettere intervensjoner. Siden du ikke nevner ditt daglige kost så antar jeg at du ikke har tatt stilling til dette.

Ved beriking av måltider så er det hensiktsmessig å finne energitette matvarer; eksempler rapsolje i ris/potet/saus (smaksnøytralt) H-melk glass, nøtter, sjokomelk. Disser er energitette og også næringstette. Har du dekt behovet så kan du fint spise andre energitette matvarer som f.eks sjokolade.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Proteintilskudd er aktuelt om det ikke lar seg å dekke dette via kosten. Noe som for de fleste lar seg gjøre ved lettere intervensjoner. Siden du ikke nevner ditt daglige kost så antar jeg at du ikke har tatt stilling til dette.

Ved beriking av måltider så er det hensiktsmessig å finne energitette matvarer; eksempler rapsolje i ris/potet/saus (smaksnøytralt) H-melk glass, nøtter, sjokomelk. Disser er energitette og også næringstette. Har du dekt behovet så kan du fint spise andre energitette matvarer som f.eks sjokolade.

tusen takk for svar ! :) Kjempeflott!

Endret av HuskyHaugen
Lenke til kommentar

Skal du øke muskelmassen din anbefaler jeg mutant mass, det beste proteinpulveret til det! Det inneholder også masse gainer visst jeg kan si det på den måten! Smaker godt gjør det også :) Kjører selv 2 shakes med 4 scoopes i hver med den. Har trent i 2 måneder og ser stor forskjell allerede :)

Lenke til kommentar

Skal du øke muskelmassen din anbefaler jeg mutant mass, det beste proteinpulveret til det! Det inneholder også masse gainer visst jeg kan si det på den måten! Smaker godt gjør det også :) Kjører selv 2 shakes med 4 scoopes i hver med den. Har trent i 2 måneder og ser stor forskjell allerede :)

Så er det jo ett spørsmål hvorvidt du egentlig får dekket til naturlige karbohydrat -og proteinbehov via din allerede eksisterende kost, når du beregner dette vil du avdekke behovet for proteintilskudd. De fleste vil nok få mer utav å spise ordentelig mat enn å drikke kunstig næring.

Lenke til kommentar

Merk at denne kunstige næringen er mat på lik linje som all annen mat.

Det er bare fett, vann og laktose som er tatt ut og tørket.

Men det føles annerledes å spise god mat man har satt sammen selv.

Så lenge man vet at gainere ikke er noe magisk i seg selv og man får samme fremgangen med annen mat så er man på rett spor.

Man kan forsvare det med at det er lettere å få i seg/ ha med seg, men det er ikke mye mer en det heller.

Wpc85/80-delen av MM er også konsentratbasert, så her er det spart på kronene ved å øke laktoseinnholdet for de som måtte ønske det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...