lokeland Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 (endret) Jeg har nettopp installert Ubuntu 13.10 64-bit på en Fujitsu Amilo XA3530 laptop, men har støtt på problemer med grafikkdriverne. Dessverre har denne laptopen en løsning som inkluderer både ATI/AMD og hybridgrafikk, noe som byr på problemer. Jeg leste at 13.10 skulle ha bedre støtte for hybrid-grafikk enn forgjengerene og prøver derfor å få driverne til grafikkortet (ATI Mobility Radeon HD 3650) til å fungere skikkelig, noe jeg ikke har greid tidligere. Jeg har fulgt denne guiden og installert fglrx og fglrx-pxpress. Jeg fant en liste over støttede grafikkort og laptopens løsning var støttet. Likevel får jeg sort skjerm når jeg restarter maskinen og logger inn. I tillegg er oppløsningen feil. Den eneste måten å få startet opp Unity igjen og kommet meg inn på skrivebordet er å gå til kommandolinjen (CTRL + ALT + F1), avinstallere pakkene og restarte maskinen. Jeg får forøvrig heller ikke installert Catalyst Control Center ettersom Ubuntu ikke greier å finne en eneste tilleggsdriver. Er det noen løsning på dette, eller prøver jeg å vinne en kamp jeg ikke kan vinne? Edit: Glemte å nevne at når jeg installerer fglrx-pxpress får jeg opp en feilmelding som sier: aticonfig: No supported adapters detected Endret 8. februar 2014 av lokeland Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 AMD støtter ikke Radeon HD 3/4-serien lengre (du må nedgradere driver eller bruke den frie driveren som følger med). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå