susannenilssen Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Jeg har en Mercedes 300ce, er det noen som kan fortelle meg om det er strekkbolter eller vanlige bolter på toppen? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Det er vel vanligvis strekkbolter. M103-motoren er vanligvis ganske kresen på rett moment for å ikke lekke olje, så jeg ville byttet, dersom de er strekt. Lenke til kommentar
susannenilssen Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Hei takk! jeg har en m104 pga dobbel overliggende kam. Ja bilen lekker olje og jeg har misstanke at d bare er boltene. Bilen har blitt byttet toppakkning på før (verste) fikke beskjed av forige eier at de ikke planslipte toppen og derfor leker den. Men om en slik topp planslipes vil den kromme seg og dermed ødelegges kammene. Er det mulig å bytte boltene uten å skifte toppakkning? Lenke til kommentar
susannenilssen Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Beklager skrev feil, toppen krommer seg ikke ved planing haha:p Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Vet ikke om jeg ville byttet bolter uten å bytte pakning. Kommer jo an på hvordan de er festet. Hvis du kan skru de rett ut, uten å ta av toppen, bør det vel gå greit. Bare bytt en og en bolt, og stram i kryss til slutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå