Gå til innhold

Ehm..litt pinlig men trenger hjelp med Dell


Anbefalte innlegg

Okei, dette er ikke et problem med maskinen. Snarere det faktum at Dell fraskriver seg ansvaret for at de visste at min Dlink w-lan router ikke ville fungere med intel w-lan kortet.

Nå må jeg betale 900 kroner, eller være like glad over at jeg har et ustabilt w-lan

 

 

Jeg syns dette er litt vel ille, spesielt siden tech support til Dell visste om problemet og nå er eneste tilbudet jeg får fra dem...selv om servicen (service tag påkrev for henvendelser) har vært mangelfull og w-lan ustabilt at jeg må legge ut ca 1300 kroner for en oppgardering..først da vil jeg kunne få supporten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aldri, aldri, aldri kjøp d-link.. Har en dlink router, som har vært byttet 3!!! ganger, alle gangene tok den bare plutselig kvelden, satt på internett plutselig fikk den ikke strøm, kunne ikke fixes, fikk ny alle gangene, men stiller store spørsmålstegne med kvaliteten på d-link.. Har forresten en 3-4 år gammel 3com hub som aldri har vært noe tull med, og den har vært i gulvet et par ganger og vært utsatt for mange uhell.. Vet ikke om dette gjelder alle d-link produktene? Men routerne virker ikke særlig bra.

Lenke til kommentar

Hvorfor er overskriften "... trenger hjelp med Dell" når det er Dlink routeren din som er problemet? Dell vet jo ikke om hver enkelt av andre produsenter sine routere og annet utsyr virker mot Dell og det har jo ikke Dell noe ansvar for heller. Det Dell har ansvar for er at Dell sitt utstyr virker. Noe som det virker til å gjøre i dette tilfellet.

 

Jeg syns dette er litt vel ille, spesielt siden techsupport til Dell visste om problemet

 

Den ene teknikeren du snakket med visste dette. han visste det nok for at det ringer inn en del mennesker med samme problemet. Ikke for at Dell sentralt har sagt noe.

 

1300 kr = wlan router med g standard og mini pci kort med g standard

 

Hvorfor skal du bytte ut både kort og router du trenger bare og bytte ut en av delene enten kortet til et Dlink kort (noe som ikke ville være så smart) Eller bytte ut Dlink basestasjonen til en Truemobile 2300 som dell garanterer at virker.

 

Sist men ikke minst når Dell support sier at det er et problem med Dlink basestasjonen mot dell sin notebook hvorfor bitcher du her istedet for å kontakte Dlink og krev at de fixer routern sin så den funker mot en av verdens største pc produsenter. Dell kommer ikke til å fixe så den funker mot Dlink da Dell er mye større og selger sine egne produkter i samme produkt segment.

 

Jeg er enig med deg Christian86 denne posten var pinlig av deg.

Lenke til kommentar

Hei Christian

 

Her kommer et innlegg som heller ikke hjelper, men siden jeg har holdt på med å finne ut av dette siden begynnelsen av juni, tenkte jeg at jeg får bidra.

 

Jeg antar at du har oppdatert BIOS'en på Dell-maskina (fra D-link support). Det er jo faktisk D-Link som yter litt hjelp her.

 

Jeg har hatt et aksesspunkt fra D-link knytta opp mot min 500m, og trodde at miniPCI-kortet ikke fungerte mot mitt AP 900+. Gikk til innkjøp av et PCMCIA-kort (650+) fra D-link, har hatt to allerede uten at de virker. Jeg prøvde et identisk kort (litt eldre) hos en kompis med D-link ruter 614+ og der virket alt fint. Men akkurat hva det er som ikke virker..... ja, se det.

 

Jeg tenkte nå å prøve et USB-adapter, men lurer nå på om det er like greitt å gå over til et annet merke, før jeg bruker enda mer penger.

 

Du sier at du har ustabilt WLAN. Hvordan arter det seg? Jeg har problemer med nettbank, webmail-lesere, NFUSE-server-forbindelser og oversjøiske, seriøse nettsteder. Men så, plutselig, fungerer alt fint.

 

Sak overfor DELL. D-Link og Dell sier vel begge at de leverer i henhold til standarden, så de kaster vel denne saken seg i mellom. Leste på D-link support at dette gjelder Toshiba-maskiner, også. Noen med erfaringer derfra???

Lenke til kommentar

lordon:

Til deg.

 

1. Dell har iinternt både i diskusjons forumer og hos Tech support visst om dette, så det du sier der er tull.

 

2. Dell har faktisk plikt etter norsk lov og si ifra om ting som kan virke negativt, spesielt ettersom jeg selv sa jeg har w.lan i huset.

 

3. grunnen til at jeg skrev 1300 kroner, er fordi vi ikke vet om det er kortet som er skylden og Del nekter å gjøre noe.

Det er også fordi g-standarden er mer stabil enn den jeg har som er B

 

sist, jeg var ikke flau pga innholdet ,mer fordi jeg hadde skrevet tidligere at Dell var så bra og nå fikk dette i fanget.

 

 

Sist så er det faktisk kjent både hos Dell og Dlink at routeren DI-614+ er det mye tull med.

 

 

har oppdatert BIOS på maskinen ja.

 

 

mine problemer er nok mer at kortet ikke vil finne wlanet og kutter koblingen selv.

Lenke til kommentar
lordon:

Til deg.

 

1. Dell har iinternt både i diskusjons forumer og hos Tech support visst om dette, så det du sier der er tull.

 

2. Dell har faktisk plikt etter norsk lov og si ifra om ting som kan virke negativt, spesielt ettersom jeg selv sa jeg har w.lan i huset.

 

3. grunnen til at jeg skrev 1300 kroner, er fordi vi ikke vet om det er kortet som er skylden og Del nekter å gjøre noe.

Det er også fordi g-standarden er mer stabil enn den jeg har som er B

 

sist, jeg var ikke flau pga innholdet ,mer fordi jeg hadde skrevet tidligere at Dell var så bra og nå fikk dette i fanget.

 

 

Sist så er det faktisk kjent både hos Dell og Dlink at routeren DI-614+ er det mye tull med.

 

 

har oppdatert BIOS på maskinen ja.

 

 

mine problemer er nok mer at kortet ikke vil finne wlanet og kutter koblingen selv.

 

1 & 2. Sjekket du dette før du kjøpte maskinen? Tror ikke Dell har plikt til å sjekke annet enn at deres maskiner overholder de standarder de er ment å overholde. At et produkt ikke fungerer sammen med absolutt alle dingser som finnes på markedet er neppe noe som må opplyses i alle samtaler med kunder... (Tenk deg neste gang du skal på polet for å kjøpe Baileys til mormor, ekspeditøren må fortelle deg at den ikke egner seg med appesinjuice, sitronbrus, eller kaustiskk soda. Begrepet polkø får plutselig en helt ny dimensjon!)

 

3. Mitt råd til deg er at du skriver en mail til selgeren din, eller til teamleader for avdelingen (mailadressen får du på sentralbordet) og foreslår at saken kan løses ved at du får en god pris på en ny router, TM2300. (Tror derimot ikke du kommer så langt ved å kreve rabatt på nytt WLAN-kort, da det du har sannsynligvis fungerer.)

 

Send meg gjerne en PM hvis du ikke kommer igjennom.

 

/DD

Lenke til kommentar

Men når alt det er sagt, er det noen som kan gi meg et råd når ting ikke virker:

 

Oppsett:

- D-Link Aksesspunkt

- Desktop (Dell, 3 år gammal) med D-Link PCI som fungerer utmerket

- Dell 500m med integrert MiniPCI som fungerer av og til og etterhvert to forsøk med D-Link PCMCIA som jeg ikke får til å virke.

 

Hvis jeg bytter ut aksesspunktet til et annet merke (eks 3Com), kan jeg da forvente at D-Link PCI-kortet fortsatt fungerer? Eller må jeg bare først som sist bytte ut PCI-kortet, også?

 

Takker for alle råd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...